Skocz do zawartości

Optymalna struktura konta AdWords - różne lokalizacje


abcd

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam pytanie o optymalną strukturę konta Adwords – jaki zastosować podział w przypadku Reklamodawcy, który chce kierować reklamy na 3 różne Państwa?

Jak najlepiej stworzyć strukturę konta, by później można było szybko wprowadzać zmiany i ustawienia (np. zmiany w sieci reklamowej – podzial na zainteresowania, słowa kluczowe itd)?

Wymyślone parametry:

Oferta: TV (LG, Sony, Panasonic, Samsung), Kompy (Apple, Acer, Dell)

Kierowanie: Francja, Holandia, UK

Struktura 1

Kampania 1: Francja – TV – Sieć wyszukiwania

Grupa reklam: LG, Sony, Panasonic, Samsung

Kampania 2: Francja – TV – Sieć reklamowa

Grupa reklam: LG, Sony, Panasonic, Samsung

Kampania 3: UK – Kompy – Sieć wyszukiwania

Grupa reklam: Apple, Acer, Dell

Kampania 4: UK – Kompy – Sieć reklamowa

Grupa reklam: Apple, Acer, Dell

Wg mnie taki podział ułatwia wprowadzanie szybkich zmian (miejsca docelowe w sieci reklamowe, budżety dzienne itd.). Co myślicie?

Gdybym zrobił podział tylko na lokalizacje, czyli mniej więcej tak

Struktura 2

Kampania 1: Francja – TV

Grupa reklam: LG, Sony, Panasonic, Samsung

Kampania 2: UK – Kompy

Grupa reklam: Apple, Acer, Dell

to wtedy we wszystkich grupach reklam w danej kampanii musiałbym trzymać się jednego podziału na siec reklamową, sieć wyszukiwania lub obie, a przecież może być tak, że dana grupa reklam w danym Państwe ma niższe stawki CPC w sieci reklamowej niż w sieci wyszukiwania.

To co - struktura 1, struktura 2 czy coś zupełnie innego?

Dzięki za pomoc!

Pozdrawiam,

----

Sprzedam Publikera, wersja 1.0.4 Biznes. Wystawiam FVAT. Więcej tutaj

Kupie linki i domeny - tematyka: księgowość/rachunkowość + zdrowie/medycyna. Kontakt przez PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Struktura 1 jest jak najbardziej poprawna i zalecana. Jakbyś prowadził kampanię tylko na Polskę to podział na sieć reklamową i sieć w wyszukiwarce jest wręcz podstawą bo to dwie różne, różnie ustawione kampanie.

Co do podziału na kampanie już samych produktów. To już zależy od Ciebie i dysponowanego budżetu, bo przy budżecie, który pozwala na podział na kampanie kierowane na różne Państwa i różne sieci może już nie ma potrzeby (na początku) dzielić konta na odrębne kampanie dla poszczególnych produktów.

Jeśli budżet jest wystarczający to podział na poszczególne produkty da ogromne możliwości przy przydzielaniu budżetów dziennych jak i dodatkowych rozszerzeń dla poszczególnych kampanii.

Struktura 1 jest doskonała dla sporego budżetu. Dla mniejszego, małego budżetu (pojęcie względne) trzeba kombinować jak rozegrać najlepiej strukturę i szukać tego optymalnego usatwienia. Mniej konwertujące frazy w jedną kampanie, te bardziej w drugą itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności