Skocz do zawartości

Nowy produkt/nowy serwis produktowy


jakub75

Rekomendowane odpowiedzi

zapewne czesc osob juz widziala informacje w roznych serwisach, ale wrzucam tez tutaj - w zeszlym tygodniu wprowadzilismy do sprzedazy nowy produkt - wyszukiwarke witryny - NetSprint Site

szczegoly na jej temat oraz na temat sprzedawanej od roku wyszukiwarki Intranetu na nowym serwisie produktowym: Site.NetSprint.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na mój gust cena jest zdecydowanie za wysoka. Przeszukiwanie 1k dokumentów za 480PLN netto, to lekka przesada. Przejrzałem 2 losowe przykłady i nie powaliły na kolana - jeden nie działa (bravo.pl ;)), a drugi jest kompletnie nieczytelny. Widać, że pobieracie dane z opisu, co w wypadku niezoptymalizowanych witryn z jednakowym opisem na 1000 podstron znacznie utrudnia poszukiwanie informacji. To tak na pierwszy rzut oka, pozdrawiam

Dała matka rozum? To kombinuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie bylem ciekaw po ilu dniach to info trafi oficjalnie na forum ;)

hellz: zgadzam sie. ceny wysokie. nic tylko podoic tych niezorientowanych :) to juz taniej drugi onet sobie postawic B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polityka Google - udostępnic możliwie największą liczbę usług za darmo i zyski czerpać z reklam.

Polityka Netsprint - napiszcie sobie sami, bo nikogo obrażać nie chcę ;)

Ale trzeba przyznać Netsprint donosiciel jest za free.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten art czytałem - przepraszam jeśli uraził Cie mój post. To nic osobistego.

Domyślam się, że nie ty ustalasz ceny usług.

Pozdrawiam

spoko, po prostu pokazuje, ze mozna miec inne spojrzenie na pewne sprawy

co do cen uslug - cos jest warte tyle, ile za ktos zaplaci, a po tych kilku dniach mozemy powiedziec, ze site sprzedaje sie bardzo dobrze i to nie tylko tym niezorientowanym :)

pzdr

jakub

Jak na mój gust cena jest zdecydowanie za wysoka. Przeszukiwanie 1k dokumentów za 480PLN netto, to lekka przesada. Przejrzałem 2 losowe przykłady i nie powaliły na kolana - jeden nie działa (bravo.pl ;)), a drugi jest kompletnie nieczytelny. Widać, że pobieracie dane z opisu, co w wypadku niezoptymalizowanych witryn z jednakowym opisem na 1000 podstron znacznie utrudnia poszukiwanie informacji. To tak na pierwszy rzut oka, pozdrawiam

i odpowiedz od naszej Product Manager od NetSprint Site i NetSprint Intranet (mysle, ze za jakis czas sama bedzie sie tu wpisywac B)

"Nowa usługa została stworzona z dwóch zasadniczych względów:

1. obsługa portali i korporacji, których nie zadowalają rozwiązania freeware'owe, liczą na support na etapie wdrożenia i konfiguracji;

2. obsługa Klientów z sektora MSP, którzy liczą nie tylko na support, ale na przenesienie całej obsługi na barki usługodawcy. Dodatkową zaletą jest słownik języka polskiego, który dostępny jest w NetSprint Site.

Naszym zdaniem opłata 480 zł rocznie (40 zł miesięcznie) jest bardzo atrakcyjna ze względu na opiekę nad wyszukiwarką, minimalizację wkładu Klienta w sprawne działanie usługi, przeniesienie na nas całego ruchu generowanego przez wyszukiwarkę. Dodatkową funkcją, która cieszy się dużym zainteresowaniem jest tworzenie kategorii, dzięki którym użytkownik zawęża wyniki wyszukiwania do danej części serwisu.

Całość prezentowana jest przy użyciu szablonów, które dostarczamy (w wersji gotowej lub z możliwością obróbki).

Jeśli chodzi o prezentację wyników i kwestię czytelności, jest to wybór Klienta. My nie narzucamy wizualnej formy prezentacji wyników. W przypadku dotychczasowych Klientów taka forma Im odpowiadała i taka forma została wdrożona.

W tym zakresie jest pełna dwolność i nie warto się sugerować tym jak wyszukiwarka wygląda u innych. Co Klient to inna forma ;)

i dwa przyklady dzialania

e-dach

PGNiG

Opis to tylko jeden z elementow strony ktory pobieramy. Jezeli jest on konsekwentnie wypełniany dla stron to oczywiście usprawnia to proces wyszukiwania. Jezeli natomiast jest pusty lub stały - wyszukiwanie bazuje na treści strony, ktora z założenia jest różna

Pozdrawiam,

Aga"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.webinside.pl/szukaj/?qt=php+5&wh=1&submit.x=0&submit.y=0&submit=Szukaj&nm=10&zw=1

Korzystałem z tego przykładu - jak dla mnie otrzymane wyniki są zupełnie nieprzydatne i nieczytelne.

1. obsługa portali i korporacji, których nie zadowalają rozwiązania freeware'owe, liczą na support na etapie wdrożenia i konfiguracji;
Być może na moją ocenę wpływa wiedza z zakresu SEO - za 480zł netto rocznie można przyłożyć wystarczającego powera, żeby cała witryna została zaindeksowana przez Google, a wtedy przeszukiwanie jej opiera się tylko i wyłącznie na użyciu komendy site.
2. obsługa Klientów z sektora MSP, którzy liczą nie tylko na support, ale na przenesienie całej obsługi na barki usługodawcy. Dodatkową zaletą jest słownik języka polskiego, który dostępny jest w NetSprint Site.
Słownik języka polskiego jest atutem tylko w szczególnych przypadkach witryn. Jeżeli jest to witryna tematyczna, tak jak cytowana wyżej informatyczna, to użytkownicy korzystają raczej z precyzyjnych słów kluczowych i odmiana polskich wyrazów nie jest niezbędna.
Naszym zdaniem opłata 480 zł rocznie (40 zł miesięcznie) jest bardzo atrakcyjna ze względu na opiekę nad wyszukiwarką, minimalizację wkładu Klienta w sprawne działanie usługi, przeniesienie na nas całego ruchu generowanego przez wyszukiwarkę. Dodatkową funkcją, która cieszy się dużym zainteresowaniem jest tworzenie kategorii, dzięki którym użytkownik zawęża wyniki wyszukiwania do danej części serwisu.
Support - zgadzam się, to ważna sprawa. Ale wymieniona cena wzrasta wraz z liczbą podstron i dzieje się to bardzo szybko. 1000 podstron, to granice przeciętnej witryny firmowej, ale przy przeszukiwaniu np. specjalistycznego forum jak to, jego właściciel musiałby wydać majątek. Nie sądzę, by nakład pracy zmieniał się aż tak szybko jak cena usługi. Przy ilości do 20k stron cena wynosi już 4k PLN, czyli tyle, ile wziąłby dobry programista za napisanie systemu wyszukiwawczego dopasowanego do projektu klienta i skalowalnego na kilkaset tysięcy podstron. Jak dla mnie jest to nieopłacalna usługa.
Jeśli chodzi o prezentację wyników i kwestię czytelności, jest to wybór Klienta. My nie narzucamy wizualnej formy prezentacji wyników. W przypadku dotychczasowych Klientów taka forma Im odpowiadała i taka forma została wdrożona.
Zgadzam się, jednak w wypadkach, jak ten, którego się uczepiłem ;) , wycofałbym się z prezentacji w portfolio. Nie sprawia on najlepszego wrażenia, biorąc pod uwagę wyniki wyszukiwania jak i wygląd.
Jezeli natomiast jest pusty lub stały - wyszukiwanie bazuje na treści strony, ktora z założenia jest różna
Patrz przykład, którego się uczepiłem :)

Pozdrawiam

Dała matka rozum? To kombinuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się produkt podoba, najbardziej właśnie

z powodu korzyści jakie przy takim

rozwiązaniu niesie outsourcing.

Choć chyba z całym ruchem przeniesionym

do Netsprinta to... nie jest prawda, co? :]

Jakub, czy pytając o ofertę, muszę znać

własne liczby, czy posiłkujecie się Waszymi,

już posiadanymi informacjami o stronie?

Szy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się produkt podoba, najbardziej właśnie

z powodu korzyści jakie przy takim

rozwiązaniu niesie outsourcing.

Choć chyba z całym ruchem przeniesionym

do Netsprinta to... nie jest prawda, co? :]

Jakub, czy pytając o ofertę, muszę znać

własne liczby, czy posiłkujecie się Waszymi,

już posiadanymi informacjami o stronie?

Szy.

zapuszczamy wstepna indeksacje, ktora okresla wielkosc zasobow indeksowanych ostatecznie przez Site

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. obsługa Klientów z sektora MSP, którzy liczą nie tylko na support, ale na przenesienie całej obsługi na barki usługodawcy. Dodatkową zaletą jest słownik języka polskiego, który dostępny jest w NetSprint Site.
Słownik języka polskiego jest atutem tylko w szczególnych przypadkach witryn. Jeżeli jest to witryna tematyczna, tak jak cytowana wyżej informatyczna, to użytkownicy korzystają raczej z precyzyjnych słów kluczowych i odmiana polskich wyrazów nie jest niezbędna.

pytanie, jaki procent witryn beda stawily tego typu strony i ile procent userow jest na tyle zaawansowana, ze rzeczywiscie korzysta z precyzyjnych slow kluczowych

Naszym zdaniem opłata 480 zł rocznie (40 zł miesięcznie) jest bardzo atrakcyjna ze względu na opiekę nad wyszukiwarką, minimalizację wkładu Klienta w sprawne działanie usługi, przeniesienie na nas całego ruchu generowanego przez wyszukiwarkę. Dodatkową funkcją, która cieszy się dużym zainteresowaniem jest tworzenie kategorii, dzięki którym użytkownik zawęża wyniki wyszukiwania do danej części serwisu.
Support - zgadzam się, to ważna sprawa. Ale wymieniona cena wzrasta wraz z liczbą podstron i dzieje się to bardzo szybko. 1000 podstron, to granice przeciętnej witryny firmowej, ale przy przeszukiwaniu np. specjalistycznego forum jak to, jego właściciel musiałby wydać majątek. Nie sądzę, by nakład pracy zmieniał się aż tak szybko jak cena usługi. Przy ilości do 20k stron cena wynosi już 4k PLN, czyli tyle, ile wziąłby dobry programista za napisanie systemu wyszukiwawczego dopasowanego do projektu klienta i skalowalnego na kilkaset tysięcy podstron. Jak dla mnie jest to nieopłacalna usługa.

dlatego Klientom o duzej liczbie podstron oferujemy wersje enterprise, gdzie za licencje placa tylko raz

na spodziewana riposte, ze jest bardzo droga odpowiem tak - jest wiele firm, ktore nigdy nie kupia cms od dobrego programisty, wiec nie kupia tez wyszukiwarki od dobrego programisty; powod - nawet najlepszy programista moze wyjechac, obrazic sie, zrezygnowac ze wspolpracy - dlatego tez wspolpraca z firma o uznanej marce i duzo wiekszej gwarancji istnienia jest bezpieczniejsza

Jeśli chodzi o prezentację wyników i kwestię czytelności, jest to wybór Klienta. My nie narzucamy wizualnej formy prezentacji wyników. W przypadku dotychczasowych Klientów taka forma Im odpowiadała i taka forma została wdrożona.
Zgadzam się, jednak w wypadkach, jak ten, którego się uczepiłem ;) , wycofałbym się z prezentacji w portfolio. Nie sprawia on najlepszego wrażenia, biorąc pod uwagę wyniki wyszukiwania jak i wygląd.

wezmiemy pod uwage :)

zeby bylo jasne - wszystkich na pewno nie zadowolimy, takich firm nie ma ;) ale mamy na pewno szanse czesc rynku pozyskac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumiałem całość działa, tak jak zwykły pająk, któremu podaje się częstotliwość.

Czy nie ekonomiczniej byłoby to oprzeć na XMLu. Taki plik zawierał by:

  • linki do stron które należy zindeksować
  • datę ostatniej modyfikacji strony
  • ewentualnie strony do usunięcia z indeksu

Wtedy robot odwiedzałby tylko niezindeksowane wcześniej strony, albo te zaktualizowane. Mniej by się sam namęczył(a raczej serwer :) ),a przy okazji byłaby pewność zawsze aktualnych wyników(choć o to pewnie zadbacie). Przy większych ilościach stron stałych(jak np sklep internetowy), można by obniżyć cenę. A sam koszt skryptu generującego taki plik jest niewielki.

A co do wersji enterprise, to jak szybko rośnie wielkość bazy danych ?

gry komputerowe - kup pan grę

moja kopia:) - google do roboty :P

katalog stron - musisz tam być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego co zrozumiałem całość działa, tak jak zwykły pająk, któremu podaje się częstotliwość.

Czy nie ekonomiczniej byłoby to oprzeć na XMLu. Taki plik zawierał by:

  • linki do stron które należy zindeksować
  • datę ostatniej modyfikacji strony
  • ewentualnie strony do usunięcia z indeksu

Wtedy robot odwiedzałby tylko niezindeksowane wcześniej strony, albo te zaktualizowane. Mniej by się sam namęczył(a raczej serwer :) ),a przy okazji byłaby pewność zawsze aktualnych wyników(choć o to pewnie zadbacie). Przy większych ilościach stron stałych(jak np sklep internetowy), można by obniżyć cenę. A sam koszt skryptu generującego taki plik jest niewielki.

A co do wersji enterprise, to jak szybko rośnie wielkość bazy danych ?

Witam, pozwólcie, że się przedstawię - Agnieszka, Product Manager z NetSprint, jestem odpowiedzialna za opiekę nad NetSprint Intranet i NetSprint Site. Postaram się odpowiadać na wszystkie pytania dotyczące tych ofert.

Jeśli chodzi o pierwszą sugestię to takie rozwiązanie faktycznie korzystnie wpłynęłoby zarówno na szybkość aktualizacji nowych treści jak i obciążenie zarówno naszego jak i klienckiego serwera. Weźmiemy to pod uwagę przy rozbudowie usługi.

Jeśli chodzi o drugie pytanie to proszę o wyjaśnienie - czy chodzi o wielkość serwisu, od której startujemy z wersją Enterprise? O górny limit? Sposoby rozliczeń przy wejściu na wyższe pułapy?

Pozdrawiam :)

Agnieszka, NetSprint.pl

Pozdrawiam :)

Agnieszka, NetSprint.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności