Skocz do zawartości

Od zera do spec-pozycjonera


Mawrecki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Jestem programistą aplikacji webowych. Zajmuję się tworzeniem zarówno części frontendowej jak i backendowej.

Pracuję jako freelancer, realizując dedykowane serwisy, portale i strony internetowe. Przestrzegam międzynarodowych standardów W3C oraz WCAG 2.0.

W powyższym celu wykorzystuję technologie (frontendowe) HTML5/CSS3, JavaScript, jQuery i o ile zachodzi potrzeba AJAX oraz (backendowe) Python/Django.

Generalnie, jestem obyty w temacie - a przynajmniej tak mi się wydaje :peace:.

Od pewnego czasu, hobbystycznie zajmuję się dziedzinę e-commerce, badam rynek aplikacji mobilnych czy ogólnie rzecz ujmując próbuję swoich sil z biznesem w internecie.

Nieodłącznym elementem dobrego produktu (w rozumieniu np. strony internetowej) jest jego marketing. Niestety, na tej płaszczyźnie leżę i kwiczę, a klienci coraz częściej zlecając mi kompleksową usługę informatyczną, włączając w to SEO. Pragnę wzbogacić swoją ofertę o ten brakujący pierwiastek. Nauczyć się pozycjonowania.

W tym celu założyłem niniejszy temat.

Mam świadomość, że to o co Was poproszę (wy)hoduje kolejne rzędy konkurencji. Mimo to, zrobię to, bo "mięsa wystarczy dla wszystkich".

Jestem osobą, która zdecydowanie efektywniej i efektowniej uczy się z wyrobów papierniczych. Potrzebuję książki/książek o SEO. Rynek zalewają zarówno angielskie jak i polskie pozycje, nowsze, starsze, grube, chude, mniej i bardziej kolorowe. Potrzebuję (aktualnej) książki, która zapewni mi solidne podstawy do szlifowania tego rzemiosła. Nie będę owijał w bawełnę. Chcę po ich przerobieniu, pełną piersią, zacząć świadczyć usługi związane ze skutecznym pozycjonowaniem i marketingiem społecznościowym.

Domyślam się, że tak jak i w programowaniu, pozycjonowanie to proces. Wiem, że czeka mnie kilka tygodni wyzwań i kompromisów. Jestem jednak na to gotowy.

"Dajcie mi punkt zaczepienia, a poruszę ziemię."

Z poważaniem,

Mawrecki