Skocz do zawartości

Czy AdWords to nabijanie w butelkę?


blusss1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym podzielić się z wami pewnymi uwagami, sugestiami... odnośnie google i całej zasady funkcjonowania. Wiemy że google ma potężny mechanizm, oczywiście umożliwia nam zamieszczanie reklam na pierwszych pozycjach w zamian za kliknięcie. No własnie kliknięcie... teraz pytanie, czy w dzisiejszej dobie internetu, tak prężnie rozwijających się systemów google nie ma jakiegoś skryptu który nabija kase za kliknięcie dla tego globalisty? Sprawdzając statystyki odwiedzin stron, są kliknięcia i czas przebywania na stronie 3s. czy mamy 100% pewność że to wchodzą potencjalni klienci? Chodzi mi czy może być mechanizm, który na zasadzie robotów google wchodzi na stronę ale przez reklamę adwords'a i tym samym nabija za kliknięcie 4-8zł... czy w ogóle ładowanie w tą kampanię ma sens? Wydając 300-400zł miesięcznie, generując 2000 odsłon strony (oczywiście zgodnych tematycznie z zapytaniem) jest sens pakować w to kasę? Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma sens, bo w Pl póki co Google dobrze stoi i dla niektórych to cały internet, ale oczywiście Google nie jest w stanie wykryć wszystkich nieprawidłowych kliknięć, a automaty też są do klikania w konkurencję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi czy google samo nie klika w reklamy tylko po to aby generować dla siebie $$$... czy nie ma jakiegoś automatu do tego... i jeszcze jedno pytanie jaki budżet miesięcznie da nam upragniony rezultat? Szczerze mówiąc gdyby nie darmowe kody... to majątek bym na tym stracił... a rezultat średnio-dobry przy kampaniach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy może być mechanizm, który na zasadzie robotów google wchodzi na stronę ale przez reklamę adwords'a i tym samym nabija za kliknięcie 4-8zł...

Pewnie istnieje nie jeden mechanizm, który robi coś takiego. Ale raczej dopatrywałbym się tutaj zagrań konkurencji a nie samego googla.

czy w ogóle ładowanie w tą kampanię ma sens? Wydając 300-400zł miesięcznie, generując 2000 odsłon strony (oczywiście zgodnych tematycznie z zapytaniem) jest sens pakować w to kasę? Co o tym sądzicie?

A jaką sprzedaż wygenerowały ci te odsłony ? Bo sama liczba wejść / odsłon niewiele mówi.

Do sprawdzenia czy dana kampania jest skuteczna używa się współczynnika ROI.

Jest to stosunek osiągniętych zysków do poniesionych kosztów. Czyli zakładając, że na kampanie wydałeś 400 złotych i dzięki temu zdobyłeś klientów, którzy zostawili u ciebie 600 złotych to twój ROI wynosi w tym przypadku 50%. Inaczej: każda wydana na kampanie stówka przynosi ci 50 złotych zysku.

pozdrawiam

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to też nie do końca tak. bo to że wydał 400 a klienci zostawili 600 zł to nie znaczy że zarobił 200. bo może sprzedaje towar albo ma koszta usługi? i też może być na minusie.

trzeba liczyć inaczej. ustalić średnią sprzedaż towaru/usługi - np 200 zł. policzyć że np możemy oddać 10% marży czyli 20 zł. i teraz kampania skuteczna jest jeśli koszt konwersji jest mniejszy niż 20 zł. powyżej nic nie zarabiamy albo zarabiamy mniej niż zakładaliśmy.. oczywiście to wszystko w dużym uproszczeniu i przy wiekszej ilości transakcji na podstawie których można ustalić średnią wartość sprzedaży... można też liczyć wszystko indywidualnie ale to już wyższa szkołą jazdy.

rada dla autora tematu - jeśli masz stronę ecommerce to oddaj prowadzenie kampanii w ręce specjalistów - okaże się że adwords jest skuteczne.. nie tak jak wejścia z organików ale jednak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o, że 400zł starcza na ok. 60 kliknięć z czego nie odnotowano jeszcze żadnych zysków z adwords'a, mimo to kasa za kliknięcie leci dalej... jeśli tak ma być to gdy na 100 osób 1-2 zdecydują się na zakup... to gdzie zysk?

licząc, że kampania wyniesie ok 500zł, a klient decyduje się na zakup o wartości 1000zł gdzie materiał to koszt 400zł... to mija się raczej z celem, kampanię przygotował Specjalista ds kampanii Adword's,

a kampania została zaprojektowana dla producenta mebli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety takie są realia że z miesiąca na miesiąc kliknięcia są coraz droższe, specjalnie tak mieszają w sierpach abyś był nisko i tak wykupił adwords. Ale wydaje mi się że to może po czasie się im zemścić. Własnie z tego powodu że robi się coraz bardziej nie opłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie chodzi mi o wasze odczucia... czy to branża, czy po prostu niefart... może przed świętami należałoby się wstrzymać z kampaniami, bo wielu ludzi szuka czegoś ale myśli -> po nowym roku się zastanowię... i tak klika... kasa leci, a później i tak szuka od nowa... czy teraz taka kampania ma sens, czy w ogóle przed świętami mają sens takie kampanie... nie myślę tu o produktach nadających się na prezenty, bo na tym przed świętami jest największy utarg, jakie są wasze odczucia w tej sprawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kampania została zaprojektowana dla producenta mebli...

W tej branży jest chyba spora konkurencja? Przynajmniej tak jest we Wrocławiu.

Ja wykonuję usługi i adwords zdecydowanie mi się opłaca. Jeśli mam sporo zleceń zawieszam kampanie gdy mam mniej wznawiam. Proste. Ale adowords to tylko jeden ze sposobów zdobywania klientów. Pracuję u siebie od 10 lat. Od początku staram się różnicować źródła dopływu klientów. Kiedyś była to prasa teraz net.

Żeby wyjąć trzeba włożyć ;)

Piłeś? Nie jedź (i nie loguj się na forum) !

Siciliano: Robić szeptankę tutaj to jak sprawdzać w zbiorniku poziom paliwa zapalniczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kilkaset złotych to dużo za ruch z sieci, to pomyśl ile płacą serwisy za frazę meble. Wsyscy nie mogą być pierwsi, GA czy to się podoba czy nie umożliwia małym szybką widoczność na zakupione słowa. A czy się opłaca, to każdy musi sobie sam odpowiedzieć. Nie byłem zmuszony sprawdzać ale z tego co się orientuję, meble to jedna z trudniejszych fraz. Wyślij zapytania do firm SEO, dostaniesz wycenę i policz co taniej, kupować GA, czy być w topie organicznym.

https://leczyc.pl - Oferta stacjonarnego leczenia alkoholizmu Warszawa
psychiatra Warszawa - https://psychiatra-gabinet.pl
Interesuje Cię problematyka zależności odwiedź https://medox.org.pl znajdziesz odpowiedź jak leczyć uzależnienia, tu nie leczą pedagodzy i księża tylko lekarze  i psycholodzy z uprawnieniami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blusss1

60 kliknięć za 400zł? Dość mało, nawet jak na branżę meblową. Zakładam, że reklamy wyświetlały się na najwyższych pozycjach, a można spróbować długiego ogona i rezygnację z bardzo ogólnych fraz. Ludzie mają tendencje to szukania najpierw ogólnych produktów, a jak zrobią już solidny research w sieci, to szukają później bardziej precyzyjnie i to jest szansa dla nas, bo kliknięcia są tańsze na frazę np. 'łóżko parterowe 180x80' niż na frazę 'łóżka'. Nie ma sensu pchać się na samą górę, jak równie dobre efekty można osiągnąć na niższych pozycjach.

Zawsze pozostaje kwestia optymalnego budżetu. Wiadomo, że każdy chce wydawać jak najmniej, ale żeby coś zyskać trzeba najpierw coś włożyć (ktoś już o tym pisał wyżej). Jeśli kampania nie przynosi efektów, tzn., że coś należy poprawić (kampanię, stronę docelową). Nawet przy wysokich cenach coś da się sprzedać. No i często jest tak, że sama kampania AdWords nie przenosi na początku żadnych efektów. Dopiero po jakimś czasie (czasami nawet 2-3 miesiące) pojawiają się efekty, gdy kampania jest dobrze zoptymalizowana.

Kwalifikowany Specjalista AdWords i Analytics - www.MarcinWsol.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to też nie do końca tak. bo to że wydał 400 a klienci zostawili 600 zł to nie znaczy że zarobił 200. bo może sprzedaje towar albo ma koszta usługi? i też może być na minusie.

Mała poprawka zatem: zamiast przychodu podstawić dochód i jest cacy :)

Chodzi o, że 400zł starcza na ok. 60 kliknięć z czego nie odnotowano jeszcze żadnych zysków z adwords'a, mimo to kasa za kliknięcie leci dalej... jeśli tak ma być to gdy na 100 osób 1-2 zdecydują się na zakup... to gdzie zysk?

licząc, że kampania wyniesie ok 500zł, a klient decyduje się na zakup o wartości 1000zł gdzie materiał to koszt 400zł... to mija się raczej z celem, kampanię przygotował Specjalista ds kampanii Adword's,

a kampania została zaprojektowana dla producenta mebli...

Chyba się pogubiłem. Czy tych 60 gości generuje ci 2000 odsłon ? - tak pisałeś w pierwszym poście :)

Jeżeli kampania ma takie słabe wyniki to powinniście popracować nad jej optymalizacją (lepszy dobór fraz, format itd..)

No i najważniejsze: sama strona może wymagać poprawek. Sam ruch sprawy nie załatwi, jak klient nie będzie mógł znaleźć guzika Kup ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że kampania została przygotowana przez specjalistę. Czy dopasowania fraz są odpowiednie, czy teksty reklam uważasz, że są odpowiednie, w końcu czy strona docelowa jest odpowiednia?

Czy ustawione są konwersje?

Czy kampania używa rozszerzen linków witryny, czy używa rozszerzenia lokalizacji?

Jeśli na powyższe pytania dotyczące kampanii odpowiedziałeś: tak są ustawione ok, tak są ustawione i nie masz nic do zarzucenia tym ustawieniom to musisz jeszcze wziąć pod uwagę, że samo ustawienie kampanii czasem nie wystarczy. Trzeba ją prowadzić w odpowiedni sposób, czyli wyciągać wnioski z danych jakie dostarcza Ci adwords i analytics.

I najważniejsze pytanie. Dlaczego używasz KUPONÓW? Wiesz, że niedługo możesz w ogóle nie móc korzystać z kampanii adwords? Jako użytkownik możesz skorzystać z kuponu tylko raz. Jeśli google wyłapie powiązanie między kontami to zablokuje wszystkie konta - kolejne zakładane również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności