Skocz do zawartości

Wyświetla się tylko jedna reklama z grupy


KingaS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przejęłam ostatnio pieczę nad reklamami w Adwords w naszej firmie i muszę rozwiązać problem, który istniał już przed moim przybyciem.

Mianowicie w grupie reklam, którą się zajmuję znajdują się 2 reklamy:

1. Ogólna, sugerująca, iż prowadzi do głównej strony naszego sklepu.

2. Dynamiczna, ze słowem kluczowym w tytule.

Szef chce, aby na słowa kluczowe (w naszej branży to w większości numery seryjne urządzeń) wyświetlała się reklama dynamiczna. Zawsze jednak, gdy sprawdzamy wyświetla się ogólna (prowadzi do strony produktu, ale treść rekalmy sugeruje, że prowadzi do strony głównej).

Sprawdzałam osobiście wiele razy, sprawdzał również znajomy z innego miasta - zawsze reklama ogólna.

Z drugiej strony, statystyki wskazują, iż to reklama dynamiczna ma średnio 94% wyświetleń, ogólna resztę.

Jak można rozwiązać problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbadaliśmy sprawę z użytkownikiem jakubwlodarczyk (któremu bardzo dziękuję za pomoc :) ) i wiemy już, że reklama ogólna wyświetla się dla trzech województw: pomorskiego, zachodniopomorskiego i kujawsko-pomorskiego. W reszcie przypadków jest to reklama dynamiczna. Czy wie ktoś czy i jak można ustawić by i w tych trzech województwach wyświetlała się reklama dynamiczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utworzyć oddzielną kampanię dla okreslonych województw...

Rozumiem że korzystanie z KIT'a ? Nie wiem dlaczego akurat taka struktura nie lepiej rozgrupować maksymalnie kampanie w razie potrzebny na kilkadziesiąt grup i wtedy dla każdej grupy utworzyć oddzielną reklamę? Ma to same plusy. Lepsza kontrola wydatków, lepszy CTR, lepszy QS,, wiecej danych do optymalizacji a tak w zasadzie nie wiadomo nic jak to wpływa na konwersje jakie sa bounce rate'y na poszczególne produkty i podstrony.

Po podaniu numeru konta moge przypiąć do MCK i sprawdzić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również zalecam trochę więcej pracy przy kampanii co przyniesie same plusy. Bardzo szybko jesteś w stanie pogrupować tak kampanie dzięki edytorowi adwords. Masz stworzoną jedną główną grupę reklam np. z 3 tekstami reklamowymi (pokazującymi się na zmianę). Na bazie tej jednej grupy tworzysz każdą inną, ale w odpowiednie miejsca podmieniasz słowa kluczowe - bardzo szybka i przyjemna praca :)

To spowoduje, że nie będziesz miała problemów jak powyżej - KiT czasem zawodzi i nie do końca jest miarodajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie ma sensu dłubać na tym co masz, bo mieszają się słowa kluczowe które są niedopasowane do zapytań.

Jeśli masz >90% na jednej reklamie tzn. że masz włączoną optymalizację rotacji reklam na poziomie ustawień kampanii, w obecnej konfiguracji nie masz nawet co tego zmieniać. Pogrupuj inaczej reklamy - numery seryjne urządzeń do KIT, ogólna słowa na tekst statyczny - jednak nie wiem, czy przypadkiem taka ogólna ala. budowanie wizerunku marki w internecie jest w waszym wypadku dobrym i skutecznym sposobem.

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności