Skocz do zawartości

Dziwna sytuacja w Google


WebReklama

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zastaliśmy dziwną sytuację w Google i zastanawiamy isę co mogło by być przyczyną lub czy ktoś się z takim zjawiskiem spotkał.

A mianowicie - mamy dwie strony / domeny costa.pl oraz costam.com.pl

Jedna z ww domen jest zweryfikowana w Webmastertools - załóżmy, że domena .pl ponieważ dla niej pojawiają się dodatkowe linki witryny, ale kod weryfikacyjny taki sam pojawia się na obu domenach.

Na obu stronah jest dokłądnie ta sama treść - prawdopodobnie nawet jest tak, że domena .com.pl jest zaparkowana na domenie .pl

Wszystkie linki na stronie są względne - tz. kierują do podstron w domenie w której się znajdują oprócz linki do sklepu który wskazuje explicite na domenę costam.pl/sklep

Pozycjonowana była domena costam.com.pl ale od pewnego czasu zamiast niej pojawia się domena costam.pl na mniej-więcej zbliżonych pozycjach jakie osiągała domena costam.com.pl

Czy to możliwe, że:

1) Google wyświetla domenę .pl ponieważ jest wyżej w hierarchii domen niż .com.pl?

2) Ponieważ obie strony są takie samy, wyświetla tą zweryfikowaną w webmastertoolsach?

3) Inne przyczyny?

----

Edit: Domena costam.pl nie była pozycjonowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym poznać tego magika który na 2 różnych domenach stawia taką samą stronę, weryfikuje jedną w gwt i sie dziwi, że google uznał tą zweryfikowaną za wiarygodniejszą... aż dziwne że jeszcze nie zafiltrowało tej domeny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastaliśmy dziwną sytuację w Google i zastanawiamy isę co mogło by być przyczyną lub czy ktoś się z takim zjawiskiem spotkał.

Każdy kto choć minimalnie zajmuje sie SEO spotkał sie z takim zjawiskiem :)

Zjawisko to nazywa się wedle Google " niezgodność z wytycznymi dla webmasterów "

Znane tez pod nazwa " duplicate content "

Reasumując lepiej zrobić coś z jedna z domen, bo prędzej czy później pewny filtr.

Best military dog tags in the world.  :peace:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co i jak zrobić to wiemy. Sytuacje odkryliśmy przypadkowo. Pytania były o przyczynę takiego zachowania Google i wasze opinie (punkty 1-3).

Zgadzam się, że przekierowanie musi iść bo sytuacja chwilowo jest dobra, ale nie ma gwarancji, ze taka pozostanie.

To, ze jest duplikat to oczywista oczywistość. Chodziło o fakt, ze Google zamiast domeny która była pozycjonowana wybrał (domniemanie) zweryfikowaną w Wemtoolsach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi poszukaj sobie tutaj: https://cdn.dejanseo.com.au/wp-content/uploads/2012/11/peng.pdf :)

W skrócie: w przypadku znalezienia 2 identycznych dokumentów, google przypisuje wszystkie linki prowadzące do obydwu do jednego dokumentu. W teorii do tego, który ma wyższy PR. W praktyce może to wyglądać różnie i robot może się pomylić.

W tym wypadku zapewne kluczowa była weryfikacja w webmaster toolsach - google uznało zweryfikowaną stronę jako oryginał i dla tego zaczęło ją wyżej wyświetlać, uznając niejako na jej rzecz, linki przypisane do pozycjonowanej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności