Skocz do zawartości

Hey! specjaliści Adwords, podpowiedzcie...


niemalekko85

Rekomendowane odpowiedzi

Tworzę kampanię, dla klienta - branża lekarska.

Kampania była podzielona na miasta, ładnie zoptymalizowana, CTR wysoki, Koszt Konwersji niski, współczynnik odrzuceń na poziomie odwiedzin generycznych - słowem, prawie, że super.

Do tej pory były 4 miasta, ze względu na pewne przetasowania, zmianę strony i z chęci ograniczenia kosztów zostawiliśmy włączone na razie - jedno i teraz ciekawa rzecz:

Gdy wszystkie były włączone, w zależności od miasta - średnia pozycja była w okolicach 1,5 - 2 - max 3,2

Gdy zostawiliśmy jedno miasto - nagle dwie grupy reklam poszły z 1,5 na 3 - 4 pozycję a grupa, która trzymała się na ok 3 - teraz jest na 10!

Standardowo po zmianach daję adwords'ą około dnia na przystosowanie i stabilizację - teraz drugi dzień jest to samo.

Co jest? Czyżby ostatnie mieszanie generycznych w google spowodowało wysyp reklamodawców?

Czy po prostu google nie lubie jak się zmniejsza przychody?

Z góry dzięki za pomoc,

Andrzej

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej byłoby uruchomić ponownie poprzednie ustawienia i sprawdzić czy powrócą poprzednie statystyki.

Druga sprawa, żę ja bym utworzył odrębne kampanie dla poszczególnych miast. Wtedy w każdej kampanii podział na grupy reklam dla poszczególnych fraz - konkretne teksty dla poszczególnych grup reklam/kampanii.

Kolejna rzecz to sama strona docelowa. Czy Klient coś robił ostatnio na stronie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też dokładnie mam zrobione i tak też napisałem w poście :) - robię GAIQ więc coś tam mi w trawie piszczy jak dzielić

Kampania Miasto A

Gr 1

Gr 2

Gr 3

Kampania Miasto B

Gr 1

Gr 2

Gr 3

itp itd...

Strona jest nie ruszana.

Proste rozwiązania są zazwyczaj - najlepsze i niewykonalne - nie powiem mu niestety "Panie szacowny, weź no wydaj jutro jeszcze stówkę bo testy muszę porobić" - to nie jest klient rzędu Allegro czy innej tuzy internetu.

Są dwie możliwości - albo G. coś miesza albo przybyło w branży z dnia na dzień o połowę więcej konkurencji :)

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coś takiego jak analiza aukcji. Sprawdź jak wyglądała aukcja na dane słowo jakiś czas temu i teraz. Dokładnie widać tam kto walczy o frazę.

Kiedyś grzebałem w tym przypadkiem ale jeśli robisz GAIQ to nie powinno sprawić Ci problemu odnalezienie tego.

Mam nadzieje, że pmogłem.

Ok to może jednak napisze dokładniej co i jak bo akurat jestem na koncie:

Wchodzisz w słowa kluczowe i dajesz "Szczegółowe informacje o słowach kluczowych" ostatnia pozycja "statystyki aukcji"

Jeśli masz za mało danych zaznacz okres, np ostatni tydzień o porównaj z innym wcześniejszym tygodniem.

Masz tam takie dane ilu było konkurentów i jaka miałeś średnią pozycję w danym okresie na daną frazę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, nie pamiętałem o tym.

Ale tu jest za krótki okres danych mimo wszystko. Rzecz w tym, że spadek pozycji nastąpił wczoraj i postępował dzisiaj (było ok 2 - 2,5, doszło do 3,6 wczoraj aż dzisiaj spadło na 10). Też niby za krótko żeby wyciągać wnioski. Miałem nadzieję, że komuś tak wariowało albo wariuje.

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie krótko, ale z drugiej strony wystarczy, że sprawdzisz konkurencje w przeszłości za pomocą funkcji, którą Ci podałem i aktualną w narzędziu do podglądu reklam, ewentualnie zaczekasz aż zbierzesz więcej danych. Tak duża rozbieżność musi być do zauważenia w podglądzie reklam bo wychodzi na to, że konkurencji musiało sporo się pojawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności