Skocz do zawartości

Pierwsza Kampania-


moreno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Właśnie przygotowałem swoja pierwsza kampanie adwords byłbym wdzięczny za każdą rade.

Struktura na przykładzie frazy laptopy:

Kampania 1

Grupa 1

Laptop

Laptopy

Grupa 2

Notebook

Notebooki

itd...

Kampania 2

Grupo 1

Acer E1

Acer Travelimate

Acer Aspire

itd...

Grupo 2

Asus X401A

itd...

Każda grupa ma osobny tekst reklamy.

W pierwszej kampanii starałem się pogrupować frazy kluczowe i przypisać im odpowiedni tekst

reklamowy.

W drugiej kampanii położyłem nacisk na LT Grupy są tworzone na bazie producenta i

poszczególnych modeli, z własnym opisem dla każdej.

O czym powinienem jeszcze pamiętać przy tworzeniu kampanii?

Co sadzicie o takiej strukturze Kampanii ? Jest poprawna?

Będę wdzięczny za każdą sugestie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Laptop i Laptopy to to samo słowo w dopasowaniu nawet [ścisłym] więc, nie potrzebujesz dawać go dwa razy.

Zastanów się nad tym, czy masz wystarczająco duży budżet aby startować na tak ogólne frazy jak laptopy i notebooki. Generalnie w ADW dobrze sprawdza się odwoływanie do klienta końcowego. Typowa ścieżka zakupowa przebiega mniej więcej tak: laptopy (szukanie ogólnych informacji) najlepszy laptop do 2500 zł (określanie potrzeb) Laptop HP Pavilion M6-1020sw (Zdecydowany na zakup). Teraz pytanie: chcesz tych co nie wiedzą czego chcą czy tego który wie co kupić.

Pamiętaj, żeby ustawić kampanię na sieć wyszukiwania (wszystkie funkcje) wyłącznie.

Dalej - ważne jakie masz dopasowanie słów kluczowych:

https://support.googl..../2407781?hl=pl

Dalej - skorzystaj z narzędzia w AdWords "Propozycji słów kluczowych" do wyszukiwania haseł do poszczególnych modeli (ale to chyba wiesz), poza tym,

Zastanów się też, czy nie lepszym schematem będzie grupa reklam dla każdego modelu laptopa, bo przy tylu modelach jednego producenta będziesz miał misz-masz słów kluczowych i małe pole manewru. Innymi słowy:

Kampania ASUS

Grupa 1 model 1

Grupa 2 model 2

itp....

Dalej, zastosuj rozszerzenia linków w reklamach.

Dalej, możesz zastosować keyword insertion tool jeśli wiesz jak go używać.

A na koniec - daj więcej danych: co oferujesz: sprzedaż? serwis? on-line czy stacjonarny? To też wiele zmienia - chociażby w słowach kluczowych. Nie koniecznie potrzebujesz osoby, która szuka specyfikacja HP Pavilion M6-1020sw tylko takiej która chce sklep internetowy HP Pavilion M6-1020sw

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Z laptopami to był tylko przykład, w rzeczywistości frazy które mnie interesują są niszowe.

Cena kliku jest niska. Idea była ,żeby frazy ogólne prowadziły na stronę główną,a poszczególne grupy TL do odpowiednich podstron.

Tak jak sugerowałeś dopasowanie slow kluczowych jest ścisłe, wiec pousuwam odmiany tych samych wyrazów

Zajmę się również struktura kampanii i poprzypisuje rożne teksty do poszczególnych modeli .

Mam jeszcze kilka nie jasności jak byś mógł powiedzieć coś więcej na temat :

Sieci wyszukiwania. Nie widziałem nigdzie takiej opcji i nie wiem do jakie ma znaczenie ?

Kwestia rozszerzenia linków w reklamie. Znalazłem, ale nie bardzo wiem na czym polega?

Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laptop i Laptopy to to samo słowo w dopasowaniu nawet [ścisłym] więc, nie potrzebujesz dawać go dwa razy.

Zastanów się nad tym, czy masz wystarczająco duży budżet aby startować na tak ogólne frazy jak laptopy i notebooki. Generalnie w ADW dobrze sprawdza się odwoływanie do klienta końcowego. Typowa ścieżka zakupowa przebiega mniej więcej tak: laptopy (szukanie ogólnych informacji) najlepszy laptop do 2500 zł (określanie potrzeb) Laptop HP Pavilion M6-1020sw (Zdecydowany na zakup). Teraz pytanie: chcesz tych co nie wiedzą czego chcą czy tego który wie co kupić.

Nie wprowadzaj w błąd. Laptop i laptopy to 2 zupełnie różne słowa, co widać liczbie wyszukiwań w narzędziu propozycji słów kluczowych (https://adwords.google.pl/o/Targeting/Explorer?__c=1000000000&__u=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS). O różnicy między liczbą pojedynczą a mnogą pisał też Przemek Modrzewski - https://www.marketinglab.pl/inwestycje-w-slowa-w-liczbie-pojedynczej-i-mnogiej-w-google-adwords/. Warto się nad tym zastanowić.

Przy ogólnych frazach radziłbym ustawić dość niskie stawki, żeby nie płacić dużo za kliknięcia, a ruch i tak na takie frazy będzie, bo użytkownicy z reguły najpierw robią rozeznanie w sieci po frazach ogólnych, zanim się zdecydują na konkretny model. Przy frazach szczegółowych spróbowałbym dopasowania do wyrażenia lub przybliżonego z modyfikatorem.

Dobrym dodatkiem do kampanii tekstowej jest remarketing, który pozwala dotrzeć z komunikatem do osób, które wcześniej były w naszej witrynie. Oczywiście wszystko zależy od budżetu.

Pozdrawiam.

Kwalifikowany Specjalista AdWords i Analytics - www.MarcinWsol.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laptop i Laptopy to to samo słowo w dopasowaniu nawet [ścisłym] więc, nie potrzebujesz dawać go dwa razy.

Zastanów się nad tym, czy masz wystarczająco duży budżet aby startować na tak ogólne frazy jak laptopy i notebooki. Generalnie w ADW dobrze sprawdza się odwoływanie do klienta końcowego. Typowa ścieżka zakupowa przebiega mniej więcej tak: laptopy (szukanie ogólnych informacji) najlepszy laptop do 2500 zł (określanie potrzeb) Laptop HP Pavilion M6-1020sw (Zdecydowany na zakup). Teraz pytanie: chcesz tych co nie wiedzą czego chcą czy tego który wie co kupić.

Nie wprowadzaj w błąd. Laptop i laptopy to 2 zupełnie różne słowa, co widać liczbie wyszukiwań w narzędziu propozycji słów kluczowych (https://adwords.goog...e=KEYWORD_IDEAS). O różnicy między liczbą pojedynczą a mnogą pisał też Przemek Modrzewski - https://www.marketing...oogle-adwords/. Warto się nad tym zastanowić.

"Tak więc jeśli mamy na naszym koncie słowo [lekarz weterynarii] (dopasowanie ścisłe) to nasza reklama może się wyświetlić jeśli ktoś do wyszukiwarki wpisze frazę lekarze weterynarii." - cytat z marketing lab. wydaje mi się, że mam rację w takim układzie. Zresztą w kampaniach które prowadzę, w szczegółach słów kluczowych też mam hasła lekarz i lekarze pomimo, że dopasowanie jest do [lekarz]

Poza tym Marcin, piszesz żeby ustawił niskie stawki - ale to spowoduje niski CTR bo reklama będzie się wyświetlała pewnie na średniej 5 albo lepiej - czy w takim układzie nie zabije to innych wskaźników? np. wyniku jakości?

Moreno - kampania -> ustawienia kampanii -> typ -> tylko sieć wyszukiwania -> wszystkie funkcje. Sieć wyszukiwania to w prostym rozumieniu wyszukiwarka google i partnerskie wyszukiwarki. Sieć reklamowa to strony internetowe na których masz ich reklamy. Po co to ograniczenie? Bez wchodzenia w szczegóły w sieci reklamowej twój budżet zostanie wyklikany bardzo szybko bez dużego efektu - tam lepiej sprawdzają sie banery. Co do rozszerzeń - napisz na pw, wyjaśnie Ci.

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Tak więc jeśli mamy na naszym koncie słowo [lekarz weterynarii] (dopasowanie ścisłe) to nasza reklama może się wyświetlić jeśli ktoś do wyszukiwarki wpisze frazę lekarze weterynarii." - cytat z marketing lab. wydaje mi się, że mam rację w takim układzie. Zresztą w kampaniach które prowadzę, w szczegółach słów kluczowych też mam hasła lekarz i lekarze pomimo, że dopasowanie jest do [lekarz]

Racja, ale wtedy wszystkie statystyki będziesz miał uśrednione w wierszu ze słowem lekarz weterynarii. Ciężko jest wtedy ocenić skuteczność słowa kluczowe, dlatego lepiej jest dodać 2 słowa kluczowe. Zmiana w typie dopasowań, która została wprowadzona w ubiegłym roku miała na celu zwiększenie liczby potencjalnych kliknięć, głównie na frazy wpisywane z błędami. W praktyce lepiej jest takie frazy dodawać jako oddzielne. I chodzi mi tutaj o liczbę pojedynczą i mnoga, bo wbrew pozorom, różnica między nimi jest ogromna.

Poza tym Marcin, piszesz żeby ustawił niskie stawki - ale to spowoduje niski CTR bo reklama będzie się wyświetlała pewnie na średniej 5 albo lepiej - czy w takim układzie nie zabije to innych wskaźników? np. wyniku jakości?

Na pewno wpłynie to na Wynik Jakości, temu nie przeczę. Taki zabieg lepiej przeprowadzać w postaci nowej kampanii, albo nawet nowego konta.

Z mojej praktyki wiem, że obniżenie pozycji (kosztem niższego Wyniku Jakości) i tak przynosi dobre rezultaty, bo koszty ostatecznie wychodzą niższe, niż w przypadku pierwszych pozycji i wysokiego Wyniku Jakości. No i ruch też jest wartościowy.

Kwalifikowany Specjalista AdWords i Analytics - www.MarcinWsol.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Tak więc jeśli mamy na naszym koncie słowo [lekarz weterynarii] (dopasowanie ścisłe) to nasza reklama może się wyświetlić jeśli ktoś do wyszukiwarki wpisze frazę lekarze weterynarii." - cytat z marketing lab. wydaje mi się, że mam rację w takim układzie. Zresztą w kampaniach które prowadzę, w szczegółach słów kluczowych też mam hasła lekarz i lekarze pomimo, że dopasowanie jest do [lekarz]

Racja, ale wtedy wszystkie statystyki będziesz miał uśrednione w wierszu ze słowem lekarz weterynarii. Ciężko jest wtedy ocenić skuteczność słowa kluczowe, dlatego lepiej jest dodać 2 słowa kluczowe. Zmiana w typie dopasowań, która została wprowadzona w ubiegłym roku miała na celu zwiększenie liczby potencjalnych kliknięć, głównie na frazy wpisywane z błędami. W praktyce lepiej jest takie frazy dodawać jako oddzielne. I chodzi mi tutaj o liczbę pojedynczą i mnoga, bo wbrew pozorom, różnica między nimi jest ogromna.

No też masz rację, ale z drugiej strony możesz uzyskać "szczegółowe informacje o słowach kluczowych" jeśli chcesz statystyki skuteczności liczby mnogiej i pojedyńczej. Ale, też nie generalizujmy bo nie wiemy co kolega konkretnie chce reklamować.

inna sprawa, że rzadko stosuję dopasowanie ścisłe, wolę modyfikator i grubą listę wykluczających słów.

Poza tym Marcin, piszesz żeby ustawił niskie stawki - ale to spowoduje niski CTR bo reklama będzie się wyświetlała pewnie na średniej 5 albo lepiej - czy w takim układzie nie zabije to innych wskaźników? np. wyniku jakości?

Na pewno wpłynie to na Wynik Jakości, temu nie przeczę. Taki zabieg lepiej przeprowadzać w postaci nowej kampanii, albo nawet nowego konta.

Z mojej praktyki wiem, że obniżenie pozycji (kosztem niższego Wyniku Jakości) i tak przynosi dobre rezultaty, bo koszty ostatecznie wychodzą niższe, niż w przypadku pierwszych pozycji i wysokiego Wyniku Jakości. No i ruch też jest wartościowy.

Dróg do celu jest wiele, można skupić się na długim ogonie i wtedy niska stawka może okazać się wystarczająca na średnią 1. Poza tym, moim zdaniem to też nie chodzi o CTRy, wyniki jakości itp, wszystko rozchodzi się i tak o konwersję. Z tym się chyba zgodzisz prawda? A to czy zapłacimy za klik 1,0zł czy 0,50zł nie ma znaczenia jeśli konwersja będzie 50% albo 25%.

Aha i zapomniałem jeszcze o jednym szkopule - jeśli masz kampanię dodatkowo np z ograniczeniem na region to obniżenie pozycji a co za tym idzie udziału w wyświetleniach może spowodować wyświetlanie reklam dramatycznie rzadko.

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz się z Tobą zgadzam :)

Aha i zapomniałem jeszcze o jednym szkopule - jeśli masz kampanię dodatkowo np z ograniczeniem na region to obniżenie pozycji a co za tym idzie udziału w wyświetleniach może spowodować wyświetlanie reklam dramatycznie rzadko.

Racja, dlatego trzeba dobrać optymalne stawki. Nie sztuką jest obniżyć stawki do takiego poziomu, że będziemy wykorzystywać połowę budżetu reklamowego i będziemy tracić potencjalnych klientów, bo wyświetlamy się poza ich wzrokiem. Wszystko trzeba wypośrodkować.

Kwalifikowany Specjalista AdWords i Analytics - www.MarcinWsol.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram jak najbardziej wypowiedź MarcinWsol odnosnie używania liczby mnogiej i pojedynczej. Niemalekko85 masz rację co do działania dopasowania, ale nie masz racji co do ułatwianai sobie życia pracując na kampanii.

Wytłumaczę na przykładzie:

fraza [lekarz weterynarii]

tylko ona w grupie reklam - już raz usunięto [lekarze weterynarii] - zalecenie niemalekko85

po tygodniu moreno sprawdza raport wyszukiwanych fraz i co widzi? Fraza lekarze weterynarii również są często wyszukiwane. Co w takiej sytuacji? Trzeba ją dodać do kampanii.

Po co dwa razy robić tą samą robotę??

Po to na początku przygotowuje się kampanię by mniej pracy przy niej było później. Jak wiesz, że dana fraza będzie używana przez Internautów w liczbie mnogiej i pojedynczej to wrzucasz je do kampanii bo masz dokładne statystyki obu fraz, a nie wszystkie dane pod jedną.

Kolejna rzecz to dopasowania. Dopasowanie ścisłe może okazać się bardzo ograniczające mimo nowej funkcjonalności. Zalecam dopasowanie do wyrażenia.

Modyfikator dopasowania przybliżonego może więcej zaszkodzić niż pomóc jeśli nie korzystasz z raportu wyszukiwanych fraz, bo stracisz na tym sporo środków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redjasper - dlatego napisałem, że najczęściej (ale też nie zawsze) korzystam z modyfikatora (+) i dużej bazy fraz wykluczających. Nie odaważył bym się puścić takiej frazy bez wykluczenia czegokolwiek.

Załóżmy na powyższym przykładzie - reklamujemy lekarza weterynarii tak? więc słowo kluczowe to +lekarz +weterynarii, natomiast wykluczamy od razu: praca, forum, studia, kurs. Oczywiście, są słowa które w ten sposób nie przejdą - po prostu będzie za dużo wykluczeń żeby je ująć, poza tym teraz dałem 4 wykluczenia - tak naprawdę wyjdzie ich dużo więcej.

Czemu tak robię? bo ludzie wymyślają tak dziwne kombinacje słów kluczowych, że dopasowanie ścisłe może bardzo nam ograniczyć liczbę odwiedzin a z kolei dopasowanie do wyrażenia powoduje, że ograniczymy sobie takie wejścia jak: "lekarz dobry weterynaria"

Edit: tego wszystkiego też nie można generalizować, nie można opisać - w takich okolicznościach robimy dopasowanie takie a w takich takie - wszystko zależy, od klienta, liczby wyszukań, globalności, lokalności, jest tyle czynników, że zamiast powiedzieć "do lekarz weterynarii stosujemy dopasowanie ścisłe", najpierw trzeba spytać - a dla kogo i po co się Pan/Pani reklamuje.

A przy okazji teraz sprawdziłem ile mam wykluczeń dla jednej przykładowej kampanii - 21, słów kluczowych - 15. Optymalizowana pod tym względem raz, jak do tej pory od 2 miesięcy nietrafionych kliknięć prawie brak.

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy jeśli chodzi o liczbę mnoga i pojedynczą to nie od ustawienia w kampanii zależy?

A dokładnie o "Opcje dopasowania słów kluczowych"

A to z pomocy AdW

"Jak to działa: Twoje reklamy mogą się wyświetlać po wpisaniu zbliżonych odmian słów kluczowych w dopasowaniu ścisłym i do wyrażenia. Zbliżone odmiany obejmują hasła z błędami w pisowni, formy liczby pojedynczej i mnogiej, akronimy, odmiany fleksyjne i wyrazy pokrewne (np. podłoga i podłogowe), skróty oraz formy z akcentami. Nie będziemy wyświetlać Twoich reklam, jeśli użytkownik wpisze synonimy słów kluczowych, które masz ustawione w dopasowaniu ścisłym i do wyrażenia.

Przykład: jeśli Twoim słowem kluczowym w dopasowaniu ścisłym jest modna suknia ślubna, możemy wyświetlić reklamę, kiedy użytkownik wpisze modne suknie ślubne."

Sam polecam włączenie opcjiNie uwzględniaj zbliżonych odmianę” właśnie po to, żeby nie robić sobie dodatkowej roboty. Myślę, chodź pewności nie mam, że nawet jeśli mamy dodane frazy z liczby pojedynczej i mnogiej a włączona jest opcja uwzględniania zbliżonych odmian to i tak mogą wyświetlać się frazy niekoniecznie dla swojej liczby. Może się tak dziać gdy np. jedno ze słów ma lepszy wynik jakości, lepszą historię, lepsze dopasowanie do reklamy czy wyższy CPC. Jak mówię to tylko moje przypuszczenia i chętnie usłyszę wasze zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest taka: im wiecej odmian tym lepiej i nie chodzi tu tylko o liczbę mnogą czy pojedynczą. Algorytm szuka po dopasowaniu ścisłym. Jesli na koncie jest dokładnie takie zapytanie jakie użytkownik wpisał podczas wyszukiwania to reklama pojawi się wyżej. Dlatego rozbudowuje się kampanie, maksymalnie dzieli tak by i stawki były niższe i zapytania trafniejsze - to wszystko musi iść ze sobą w parze.

Modyfitakt dopasowania (+) to przeżytek, ktory się nie sprawdził. Osobiście nie polecam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i dziękuje za rady.

Podsumowując temat :

-Kampania została z liczba mnoga

-zmieniłem strukturę kampanii i do każdego modelu jest przypisana reklama ze słowem kluczowym w treści

-za rada ograniczyłem wyświetlanie reklamy w sieci partnerskiej

Mam jeszcze wątpliwości co do paru kwestii :

Dopasowanie:

Rozumiem, ze dopasowanie ścisłe odnosi się konkretnie do danej frazy i wyświetli się tylko przy wpisaniu tej frazy lub jej odmiany. A dopasowanie do wyrażenia czym się kieruje ??

Reemarketing:

Jeden z kolegów pisał ,ze jest opcja dotarcia do klientów którzy już raz odwiedzili twoja stronę.

Na czym ona polega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz wiele informacji na temat remarketingu https://support.google.com/adwords/answer/2454000?hl=pl

W skrócie działa to tak, że w google analytics ustawiasz listy remarketingowe, które zapełniają się użytkownikami, którzy odwiedzili konkretne podstorny Twojego serwisu. Później możesz takie listy zaciągnąć do adwordsa i kierować dla konkretnych użytkowników inne teksty reklam. Działa to w tej chwili tylko w sieci partnerskiej (reklamowej).

W sieci wyszukiwania też powinno to za pewien czas być wdrożone - niektóre agencje mogą testować wersję beta :)

Nie chciałem tak mocno pisać o modyfikatorze, ponieważ również uważam jak paolcias, że to przeżytek i nie sprawdził się on.

niemalekko85 - ja na prawdę dokładnie napisałem, dlaczego warto dodać od razu kombinacje fraz do danej grupy reklam - od razu mamy statystyki do konkretnych fraz. Ja wiem jak działają dopasowania, ale to nie może wpływać na to, że w kampanii nie ma takiej frazy (chyba, że Klient po prostu chce mieć konkretny zestaw fraz).

ale załóżmy, że nie mamy takich ograniczeń jak zestaw konkretnych fraz (przecież i tak po dodaniu odpowiedniego zestawu i dopasowania np. do wyrażenia i tak ten zestaw będzie generował dodatkowe frazy)

Po to się dodaje do danej grupy kombinacje fraz, które jesteś pewien, że będą szukane, żeby od razu zbierać statystyki o wyszukaniach itp.

Wracając do dopasowania ścisłego i nowej funkcji. Nie tylko po to zalecam jej używanie, że może generować ona liczbę mnogą, ale po to, że często zdarzają się literówki w szukanych frazach i wtedy te rozwiązanie również się sprawdza - nei tracimy tego wyszukania.

niemalekko85 to co piszesz odnośnie wykluczeń i przeglądania raportu wyszukiwanych fraz jest jak najbardziej ok i tak trzeba robić. Ale nie można na poczatku kampanii nie wziąć pod uwagę takich fraz i od razu trzeba je dodać do kampanii, a nie dopiero jak pojawi się w tym raporcie jako trafne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności