Skocz do zawartości

Pierwsza Kampania-


moreno

Rekomendowane odpowiedzi

...Po to się dodaje do danej grupy kombinacje fraz, które jesteś pewien, że będą szukane, żeby od razu zbierać statystyki o wyszukaniach itp...

Jeśli określane frazy są wyświetlane a nie powodują kliknięć powinno się albo zmodyfikować reklamę albo zrezygnować z tych fraz? Ponieważ obniżają one Wynik Jakości i mogą mieć negatywny wpływ na cała kampanię, jak myślę?

Ile czasu, w przybliżeniu, czekasz z taką decyzją?

e: @moreno, sorki za wcięcie się do tematu ;)

Piłeś? Nie jedź (i nie loguj się na forum) !

Siciliano: Robić szeptankę tutaj to jak sprawdzać w zbiorniku poziom paliwa zapalniczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

@moreno -

w dopasowaniu ścisłym - [lekarz weterynarii] = lekarz weterynarii i liczba pojedyńcza i mnoga i nic więcej (sama fraza)

w dopasowaniu do wyrażenia "lekarz weterynarii" jak wyżej oraz "lekarz weterynarii" łódź, dobry "lekarz weterynarii", "lekarz weterynarii" w łodzi którego lubię (wyrażenie w którym przewija się nasza fraza oraz sama fraza)

w dopasowaniu przybliżonym +lekarz +weterynarii jak wyżej oraz +lekarz dobry w łodzi +weterynarii. (wyrażenie w którym znajdują się słowa z naszej frazy)

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki myk

W taki przypadku przyznam racje redjasper faktycznie. Dopasowanie do wyrażenia będzie będzie lepszym rozwiązaniem. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Pytanie :

W przypadku użycia dopasowania do wyrażenia. Jesteśmy w stanie stwierdzić w jakim zapytaniu została wyświetlona fraza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, jak najbardziej, wchodzisz w słowa kluczowe, tam następnie masz "Szczegółowe informacje o słowach kluczowych" -> wszystkie (albo wybrane) - może Ci się pokazać "brak wystarczających danych do wyświetlenie określonych zapytań" - wybierasz wtedy dłuższy okres.

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

Wydaje mi się, ze wstępnie kampania jest przygotowana.

Otworzyłem 59 kampanii, prawie 600 grup i nawet nie wiem ile fraz.

Kazda grupa ma osobna reklamę ze słowami kluczowymi w treści. W słowach kluczowych zastosowałem dopasowanie do wyrażenia

Ograniczyłem wyświetlanie reklam tylko do google.

1 kampania jest przeznaczona na frazy ogólne, ma ograniczony budżet i stawkę CPC.

Pozostałe są podzielone Kampania jako marka i grupa jako model.

O czymś powinienem jeszcze pamiętać??

Chce przeznaczyć na pierwsze próby 1000€.

Jak to zrobić?

Zastanawiałem się nad podzieleniem tej kwoty po 500€.

Pierwsze 500 puścić na kampanii tak jak ja przygotowałem i zobaczyć jakie będą rezultaty.

Przeanalizować wyniki wprowadzić ewentualne korekty i druga próba.

Ma to sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, moreno tak się zastanawiem - czy przy takim budżecie nie lepiej by było, żebyś dał to komuś do obejrzenia? Np Redjasper albo MarcinWsol albo nawet ja napewno Ci coś doradzimy a tu należało by się zastanowić czy robiąc kampanię na prawie 4000 zł nie bardziej opłacalnym będzie wynająć kogoś z doświadczeniem bo może się okazać, że koszt na kliknięcia + koszt prowadzenia będzie dużo bardziej opłacalny niż kampania na własną rękę.

Btw - a mierzysz jakoś konwersję?

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony jak najbardziej. Kwestia w tym, ze konto adwords jak i kampania jest po hiszpańsku.

Oczywiście,ze mierze konwersje. I jak narazie jestem z niej zadowolony.

Konwersje tej kampani chciałem mierzyć obliczajac różnice miedzy obecna konwersje i po uruchomieniu kampani

Nie wiem jakie są koszty prowadzenia takiej kampanii przez specjalistę.

Co do CPC to przy poprzedniej kampanii zrobionej całkowicie bez żadnej wiedzy na temat. Poprostu wpisałem frazy i jazda wyszło 0,05 centa za klik. Także nie jest to stawka powalająca i niesadze ,żeby dało się ja bardzo obniżyć . Frazy są na tyle niszowe ,ze praktycznie nie ma reklam na nie.

Wtedy moim problemem był dość wysoki współczynnik odrzucenia. Teraz mam nadzieje ,ze to się poprawi kampania w większości jest przygotowana na LT co powinno podnieść konwersje i zarazem obniżyć współczynnik odrzucenia strony.

Jakoś tak zawsze staram się robić sam jak najwiecej rzecz i prawda jest tez taka, ze mój mały sklepik na dużo wiecej nie pozwala ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moreno zaskoczył mnie tekst odnośnie 59 kampanii - to pomyłka, czy na prawdę utworzyłeś aż 59 kampanii? Pytam dlatego bo nawet z fajnym budżetem jakim jest 1000$ to ciężko Ci będzie podzielić ten budżet na 59 części.

Wracając do poprzednich wątpliwości. Tutaj znajdziecie obszerne informacje odnośnie dopasowań https://support.google.com/adwords/answer/2497836?hl=pl.

@Nikonem dokładnie tak jak napisałeś google przyznało się jakiś czas temu, że frazy, które nie generują kliknięć ogólnie obniżają CTR i wynik jakości konta powinno się usuwać, ale żeby to ocenić trzeba chwilę poczekać. Google zawsze zalecało aby takim okresem był miesiąc. Natomiast jeśli kampania ma odpowiednie tempo to jesteś już w stanie określić takie rzeczy po tygodniu dwóch.

Wracając do dopasowań. Musicie zawsze pamiętać o raporcie wyszukiwanych fraz. A dokładnie nazywa się to teraz Szczegółowe informacje o słowach kluczowych. Nawet korzystając z dopasowania do wyrażenia trzeba odwiedzać ten raport i sprawdzać jakie frazy powodują emisję reklamy - jeśli są jakieś zupełnie nie potrzebne to od razu do wykluczeń. Natomiast jeśli zobaczycie jakieś bardzo fajne frazy, na które nie wpadliście to proszę je dodać do kampanii - utworzyć kolejną grupę czy grupy reklam i odpowiednio je dodać.

Kiedy używać jakiego dopasowania? Zasada jest bardzo prosta.

Jeśli masz konkretne wymagania co do słów kluczowych i chcesz aby tylko na te frazy pojawiała się reklama a dodatkowo nie do końca jeszcze znasz system adwords to zalecam dopasowanie do wyrażenia (dla niektórych ogólnych fraz dopasowanie ścisłe). Ułatwi to prowadzenie kampanii i nie spowoduje niepotrzebnych kosztów.

Jeśli jednak nie jesteście pewni czy wyczerpaliści listę fraz jakie mogłyby być użyte w kampanii to zastosujcie dopasowanie przybliżone bądź modyfikator, ale musicie wiedzieć jak te dopasowania działają - czyli mogą Wam wygenerować taką ilość fraz, a do tego niezbyt potrzebne Wam frazy, że raport wyszukiwanych fraz powinien stać się codziennością, a wręcz, gdy jeszcze będzie zbyt mało danych, żeby pokazał system ten raport to analytics i śledzić frazy po jakich były wejścia na stronę i od razu wykluczenia fraz zbędnych.

Po pewnym czasie uzbiera się lista bardzo dobrych fraz i wtedy możecie podjąć decyzje o zmianie dopasowania na do wyrażenia, bądź zostaniecie przy dopasowaniach ogólnych bo weszło Wam w krew sprawdzanie raportu wyszukiwanych fraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redjasper dzięki za obszerna wypowiedz.

Tak, zrobiłem 59 kampanii i cale mnóstwo grup.

Tak jak doradzał jeden z forumowiczów całość oparłem na schemacie kampania-Marka i grupa-model i tyle tego wyszło ;P

Faktycznie podział budżetu był ciężki, ale jakoś dałem rade. Po tych kilku dniach już widać które kampanie potrzebują więcej pieniędzy ,a które mniej i powoli dopasowuje poszczególne limity.

Na chwile obecna zostawiam strukturę tak jak jest. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Ewentualnie jaka strukturę kampanii byś proponował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeślio faktycznie była potrzeba wykorzystać wszystkich producentów to taki podział jest w porządku pod warunkiem, że budżet sumaryczny to udźwignie.

Doradzę Ci na przyszłość, że wystarczyłoby stworzyć jedną kampanię z jedną marką (nazwa kampanii wiąże się z marką jak i słowa kluczowe - nazwy grup reklam już nie koniecznie, ale zapewne również w tekstach reklam pojawi sięnazwa marki), a później zaciągnąć całe konto do edytora. W edytorze wyeksportować całą kampanię do pliku csv i w tym pliku zaznaczyć tylko kolumny kampania, słowa kluczowe i ew. grupy reklam i ctr +f i użyć opcji znajdź i zamień, czyli wpisujesz markę która jest w kampanii na kolejną markę - zamianie ulega nazwa marki. Zapisujesz plik i zaciągasz go do edytora. Sprawdzasz czy długości tekstów reklamowych jest ok - jeśli nie to korekta.

I znowu plik csv (nawet ten sam na którym przed chwilą pracowałeś) i znowu podmiana marki.

Sprawdza się to jesli kolejne kampanie, bądź grupy reklam w obrębie jednej kampanii są podobne a różnią się tylko jakąś frazą typu miejscowość.

Przyspiesza to pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy pomysł.

Szkoda, ze nie wpadłem na to wcześniej. Przygotowanie wszystkich kampanii faktycznie było czasochłonne,a tak można zaoszczędzić sporo czasu.

Co do budżetu wszystko się okaże. Szczerze mówiąc nie wiem czy wystarczy na pociągniecie całej kampanii i jeśli tak to przez ile czasu. Zobaczymy jakie będą wyniki. Jeśli wyjdzie pozytywnie to może uda mi się wygospodarować coś więcej, a jeśli nie to spróbuje eliminować nie rentowne grupy.

Jest możliwość zrobienia symulacji budżetu ? Powiedzmy na podstawie średniej liczby wyświetleń danej frazy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modyfitakt dopasowania (+) to przeżytek, ktory się nie sprawdził. Osobiście nie polecam:)

Czy aby na pewno?

Pod koniec roku skusiłem się na kampanię wg hasła "Pomożemy Ci stworzyć Twoją pierwszą kampanię w AdWords". Wszystkie słowa kluczowe zostały przez pracownika Zwespołu AdWords Google opatrzone właśnie modyfikatorem dopasowania przybliżonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności