Skocz do zawartości

Długi ogon - struktura sklepu


glina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie odnośnie poprawienia skuteczności długie ogona na przykładzie wymyślonej struktury sklepu. Załóżmy że stworzyliśmy sklep gdzie chcemy sprzedawać artykuły agd.

Powiedzmy że struktura sklepu może wyglądać następująco:

www.mojsklep.pl

www.mojsklep,pl/pralki/

www.mojsklep,pl/lodowki/

www.mojsklep,pl/pralki/do-zabudowy

www.mojsklep,pl/lodowki/do-zabudowy

i link do konkretnego produktu np:

www.mojsklep.pl/pralka-amica-st-50-50kg

www.mojsklep.pl/lodowka-indesit-ah890j

Załóżmy że mamy dobrze zoptymalizowany serwis dobrze porozkładane znaczniki od h1 do h3

Chcemy być wysoko na frazy z długiego ogona czyli róznego rodzaju frazy związane z nazwami produktów.

Teraz moje pytanie czy linkowanie kategorii w ktorych znajdują sie produkty skutecznie zwiekszy nam pozycje fraz z długiego ogona? Albo inaczej jakie czynności musimy wykonać aby frazy z długiego ogona były wyżej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim odpowiednie rozłożenie linkowania wewnętrznego. Przykładowo, jeśli masz bardzo rozbudowane menu, na głównej stronie czy na wszystkich podstronach wyświetlaj tylko najważniejsze kategorie lub te z najwyższego poziomu. Jeśli jeden poziom menu to kategorie będące nazwami produktów, a drugi poziom to marki - linkuj mocniej także najpopularniejsze marki.

Co do linkowania z innych stron, to właśnie przy dobrze rozłożonym linkowaniu wewnętrznym, długi ogon wskoczy po linkowaniu strony głównej i najważniejszych kategorii. Nie musisz linkować produktów, chociaż w niektórych miejscach (chociażby na forach) linkowanie właśnie do nich jest dość naturalne i przy okazji wzbogaca profil linków pod kątem linkowanych stron docelowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe zauważyłem, że struktura linków w przypadku produktów markowych używa słowa "marka"

nazwasklepu.pl/timberland,marka,TI/

nazwasklepu.pl/nike,marka,NI/

Stosują to dwa niezależne sklepy, pojawiające się wysoko w wynikach wyszukiwania na nazwy marek.

Myślicie, że użycie słowa "marka" w linku ma na to wpływ?

Filmy animowane typu explainer video. Najlepszy serwis AGD Gdańsk, jak zepsuje się lodówka, pralka lub inne urządzenie AGD. Organizujemy bezpieczny import z Azji do krajów Unii Europejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie często szukają po nazwie produktu albo po symbolu producenta.

Jest duża tendencja ustalania własnych nazw produktów i nie podawania numerów producenta po to żeby klient nie mógł porównać cen - zależy od branży. Wiele osób zwyczajnie weźmie nazwe produktu z Twojego sklepu i sprawdzi w 10 innych punkach. Ten sam produkt, dane techniczne w wielu przypadkach i opis i pewnie różna cena.

Reasumując wybierz dobrze które produkty chcesz pozycjonować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności