Skocz do zawartości

Słowa kluczowe do kampanii sprzedażowej


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Załóżmy sytuację: prowadzimy sklep z dajmy na to, płytkami ceramicznymi (czyli branża popularna). Tworzymy kampanię adwords nastawioną na sprzedaż. Oczywiście pomijamy słowa kluczowe ogólne typu płytki cermiaczne, płytki do łazienki itp...

Skupiamy się na konkretnych produktach: niech to będzie przykładowo "opoczno brązowa finezja" "płytki brązowa finezja" (tu jest konkurencja) i teraz moje pytanie:

Czy jeśli jesteśmy nastawieni typowo na sprzedaż to zostać już przy tych powyższych frazach czy je jeszcze bardziej zawęzić do: "opoczno brązowa finezja sklep" "płytki brązowa finezja sklep"

Innymi słowy - czy takie zawężenie jest bardziej konwersjo genne czy to już za głęboko.

Edit: zastanawiałem się jeszcze nad różnicą w zawężeniu do sklep albo do cena. Ktoś kto szuka sklep - chce kupić, ktoś kto szuka cena - chce porównać. Dobrze wnioskuję?

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że powinieneś pomyśleć o zleceniu komuś kampanii... Czy fraza typu [opoczno brązowa finezja sklep] jest w ogóle wyszukiwana? Nie wydaje mi się... Druga sprawa oczywicie, że można trochę pozgadywać jak się ma mały budżet, które frazy są mniej lub bardziej konwersyjne, jednak można się czasem bardzo ździwić i nic nie zastąpi zwyczajnego testowania fraz pod kątem realizacji celu.

Okolice Krakowa - zdjęcia, opisy wycieczek po Małopolsce etc.

r0qqgk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że powinieneś pomyśleć o zleceniu komuś kampanii... Czy fraza typu [opoczno brązowa finezja sklep] jest w ogóle wyszukiwana? Nie wydaje mi się... Druga sprawa oczywicie, że można trochę pozgadywać jak się ma mały budżet, które frazy są mniej lub bardziej konwersyjne, jednak można się czasem bardzo ździwić i nic nie zastąpi zwyczajnego testowania fraz pod kątem realizacji celu.

To nie do końca o to chodzi,

po pierwsze - zauważ, jeśli mamy niszowe produkty dla niszowej grupy odbiorców, jasnym jest, że "nazwa produktu" będzie odpowiednimm słowem dla osoby poszukującej. natomiast jeśli mamy produkty z grupy popularnej to czy: "nazwa produktu sklep" nie przyniesie większego ROI

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@niemalekko85

Dodaj zarówno frazy typu 'opoczno brązowa finezja sklep' jak i 'opoczno brązowa finezja'. Przetestuj co się sprawdza, a co nie i później zredukuj liczbę fraz tylko do tych efektywnych,

Chociaż tak jak napisał Elias, tak długie i niszowe frazy nie generują dużo zapytań, więc Google może nie wyświetlać reklam na te zapytania, póki więcej osób nie będzie tego wyszukiwać. Warto też nad tym się zastanowić, żeby nie było sytuacji, że w kampanii masz 100 słów, z czego 80 oznaczonych jest przez Google'a jako generujące zbyt małą liczbę wyszukań. Wtedy jakość kampanii spadnie.

Kwalifikowany Specjalista AdWords i Analytics - www.MarcinWsol.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie frazy są za bardzo rozbudowane przez co nie będziesz miał wyszukiwań.

jeśli już chciałbyś się skupić na nazwach/konkretnych produktach to w obrębie jednej grupy wrzuciłbym np. takie frazy:

"brązowa finezja"

"płytki brązowa finezja"

"brązowa finezja płytki"

"opoczno brązowa finezja"

"brązowa finezja opoczno"

"płytki opoczno brązowa finezja"

"brązowa finezja płytki opoczno"

nie musisz już dodawać cena czy sklep - jeśli ktoś wpisze dodatkowo taką frazę to reklama i tak się pojawi.

Natomiast standardowo i tak śledzenie raportu wyszukiwanych fraz, żeby uniknąć niechcianych kliknięć bo może coś jeszcze nazywa się brązowa finezja :) przy użyciu modyfikatora czy dopasowania przybliżonego na pewno fraza finezja wygeneruje ciekawe wyniki.

Pamiętaj, że słowa to pierwszy etap budowania kampanii jeśli chodzi o określenie grupy docelowej. Później są jużteksty reklamowe, które jasno i czytelnie mogą mówić o cenach, sklepie z płytkami, czy hurtowni itp - czyli jasny przekaz. Jak Klienci będą chcieli kupić to kupią.

Nie zapomnij o odpowiednich adresach docelowych.

Dodatkowo użycie rozszerzeń linków witryny i reklama mówi o konkretnym produkcie i Internaucie będzie ciężko będzie ją pomylić z finezyjnymi usługami na telefon.

Zawsze na początku możesz użyć wiekszej ilości fraz, a później jeśli nie będą wyszukiwane przez internautów po prostu je wyrzucić, żeby nie zaniżały wyniku jakości konta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Redjasper i MarcinWsol - dzięki, za odpowiedzi.

Redjasper - słowa które proponujesz mam, ale nie konwertują tak jak bym chciał. Rozszerzenia linków mam zrobione, linkowanie do konkretnych produktów też jak najbardziej. Reklama jasno informuje, że jest to sprzedaż łącznie z informację o dodatkowych korzyściach i przewagach konkurencyjnych.

Opoczno brązowa finezja to kolekcja. Zastanawiam się czy w ramach opoczno brązowa finezja nie dać: opoczno brązowa finezja krem (nazwa plytki), opoczno brązowa finezja beż - to już nazwy konkretnych płytek z kolekcji.

Teraz pytanie - czy ludzie kupując, szukają konkretnych kolekcji czy konkretnych płytek?

Konkurencja jest na kolekcjach, rzadko na płytkach. Płytki mają mało wyszukań. Kolekcja nie konwertuje tak jak bym chciał.

Uwielbiam takie zagadki.....

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie konwertują... a w ogóle jest jakiś CTR??

To, że nie ma konwersji, ale jest spory odzew użytkowników świadczyć może o tym, że ludzie porównują chociażby ceny i decydują się gdzie indziej na zakup.

Ujme to inaczej. Brak konwersji nie oznacza, że kampania jest źle przygotowana. Może to sugerować, że sama strona, ceny itp niezbyt przypadają gustom.

Możesz dla testu sprawdzić frazy bardziej ogólne związane z płytkami, ale na konkretny region tylko co zawęzi i zmniejszy ilość kliknięć. Sprawdź wtedy jak to będzie konwertowalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 10% CTR - czyli można śmiało powiedzieć, że wysoki (natomiast, reklamy nie udziwniłem, tzn. specjalnie nie starałem się ich odróżniać od reszty, żeby mieć pewność, że nie będę miał kliknięć "bo użytkownicy będą ciekawi o co chodzi")

Najbardziej doszukiwał bym się problemów w samej stronie właściciela. Poczynając od długiego czasu ładowania itp. Natomiast dziwi mnie, że kampania z porównywarki cen potrafi konwertować a adwords nie.

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz jakiekolwiek konwersje? Czy kod konwersji jest poprawnie wrzucony?

CTR jest ok i po samej stronie kampani nie doszukiwałbym się bardzo problemów. Sprawdź kilku konkurentów jakie ceny mają np. za dany towar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge jeszcze dodać, że współczynnik odrzuceń mam na poziomie ok. 40% Adwords, porównywarka 38%, organic 50%.

Redjasper - jeszcze jedna rzecz mi przychodzi do glowy, reklam mam bardzo duzo jak na budzet dzienny (zgodnie z zyczeniem klienta) natomiast cpc = śr. ok. 70 gr i jesli bym chcial, zeby kazda dostala chociaz jeden klik to cpc powinien byc 0,25 gr

Konwersje są - z innych źródeł.

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierz te najlepsze reklamy w obrębie grup reklam - wytłumacz Klientowi, że na tym polega prowadzenie kampanii by po pewnym czasie wybrać tylko te najskuteczniejsze kampanie dla danych grup reklam, aby zwiększyć prawdopodobieństwo konwersji - pamiętaj też, że same odwiedziny na stronie Klient to przecież też pewien efekt/rezultat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności