Skocz do zawartości

Migracja sklepu a strategia SEO

traviq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od pewnego czasu studiuję tematykę SEO i chciałbym wprowadzić pewne zdrowe praktyki do mojego sklepu internetowego. Aktualnie robię przesiadkę na nowy silnik sklepu, gdyż stary był po prostu źle napisany, zżerał mnóstwo zasobów i był okropnie wolny. Odświeżony sklep jest jest dużo ładniejszy, szybszy, posiada takie cuda jak google rich snippets, zaczynam w nim pisać unikalne opisy produktów, metatagi i teraz "tylko wystarczy" by sklep zaczął znajdować się w top 10 na wyszukiwania produktowe long tail i kilka fraz ogólnych. Tylko tyle i aż tyle ;-) I właśnie tu pojawiają się pewne problemy.

Nowy sklep nie jest jeszcze dostępny dla klientów bo nie wiem jak się uporać z przekierowaniami 301. Zmieniła mi się struktura linków i kategorii, nowy sklep stoi na nowym, szybszym serwerze w nowej serwerowni a mi zależy na tym by utrzymać pozycję w wyszukiwarce na pewne frazy. Nowy sklep ma zastąpić stary i funkcjonować w ramach tej samej domeny. Jak to zrobić?

1a. Czy formuła RedirectPermanent /stara_strona_produktu.html https://xyz.pl/nowa_strona_produktu.html w htaccess przy kilkudziesięciu takich przekierowaniach nie wpłynie znacząco na spowolnienie ładowania strony?

2a. Czy są jakieś narzędzia do automatyzacji przekierowań bo ręczne tego robienie będzie strasznie mozolne.

3a. Czy skoncentrować się tylko na frazach, które są w top 10 czy może robić również przekierowania stron, które znajdują się w top 20-30 a nawet trochę dalej?