Skocz do zawartości

Pozycja bloga wobec Precla - ważność keyword


ototlumaczenie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

jestem tutaj nowy. Wybaczcie brak powitania w dziale "Przedstaw sie" ale chcialbym sobie i szacownym Forumowiczom zaoszczedzic czas - przejde od razu do poruszenia pewnej kwestii.

Mam zamiar napisac kilka artykulow na temat swojej branzy (tlumaczenia) i zamieszczenie ich na swoim blogu jak i na kilku Preclach.

Prosze o informacje i wyrazenie zdania bardziej doswiadczonych Kolezanek i Kolegow - jezeli w danym artykule bede promowal pewien keyword (bedzie on w tytule, srodtytulach itd - zgodnie z zasadami SEO), opublikuje go na swoim blogu i nastepnie na jakims silnym preclu, to czy wpisujac ten keyword (zalozmy, ze jest on wyjatkowo unikatowy, aby uproscic ten przyklad) w wyszukiwarce, wyzej bedzie pozycjonowany precel z moim artykulem czy moze moj blog? przy czym moj blog jest swiezy i teoretycznie nie ma startu do precla, chociaz w tytule strony na tymze moim blogu znajdzie sie wspomniany keyword.

Jezeli tak jest, ze wyzej bedzie precel, to czy jest jakas mozliwosc (np. poprzez odpowiednie zbudowanie linkow w artykule), zeby uzytkownicy trafiali jednak na mojego bloga? czy to i tak nie jest istotne, bo przez promocje na preclach i tak ludzie beda trafiac na moj blog?

Nie jestem pewien, czy w miare jasno przekazalem, o co mi chodzi. W razie pytan, jestem do dyspozycji.

Pozdrawiam serdecznie,

Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

Dajcie znac, co myslicie o takim postepowaniu:

1) napisze 10 artykulow, kazdy oparty na pojedynczym, innym slowem kluczowym ale i tak w obszarze jednej branzy;

2) z kazdego z 10 artykulow synonimami przygotuje po 5-10 unikatowych kopii

3) oryginal dam na swojego bloga a unikatowe kopie na precle

Teraz pytanie - czy w 10 osobnych artykulach skupiac sie TYLKO na danym pojedynczym slowie kluczowym? czy moze to jakos ze soba mieszac? np. 2-3 keywordsy w jednym artykule?

Czy to wszystko razej nie ma znaczenia a wazne jest, zeby w ogole artykul zostal przyjety na preclu i zeby mial w sobie linka z keywordem do mojego bloga/strony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

Dajcie znac, co myslicie o takim postepowaniu:

1) napisze 10 artykulow, kazdy oparty na pojedynczym, innym slowem kluczowym ale i tak w obszarze jednej branzy;

2) z kazdego z 10 artykulow synonimami przygotuje po 5-10 unikatowych kopii

3) oryginal dam na swojego bloga a unikatowe kopie na precle

Teraz pytanie - czy w 10 osobnych artykulach skupiac sie TYLKO na danym pojedynczym slowie kluczowym? czy moze to jakos ze soba mieszac? np. 2-3 keywordsy w jednym artykule?

Czy to wszystko razej nie ma znaczenia a wazne jest, zeby w ogole artykul zostal przyjety na preclu i zeby mial w sobie linka z keywordem do mojego bloga/strony?

1) jak pojedynczo? to może być technicznie trudno, bo jeśli to ta sama branża to słowa będa się naturalnie pojawiały.

2) tylko? Z dobrych synonimów wyciąga się naprawdę dużo więcej artów (niekoniecznie wszystkie trzeba na raz wykorzystać)

3) nie robiłbym tak w ogóle, bo o stronę, nazwijmy ją, ofertową dbam inaczej i nie powtarzam jej contentu w żadnej stronie zaplecza.

Zasada ogólna co do ilości słów jest taka, że im większa różnorodność, tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar napisac kilka artykulow na temat swojej branzy (tlumaczenia) i zamieszczenie ich na swoim blogu jak i na kilku Preclach.

Witaj

A czy ten blog jest częścią Twojej strony firmowej, czy też zupełnie osobną stroną, z której zamierzasz kierować ruch do swojej strony firmowej z ofertą tłumaczeń? Pytam, bo działam w tej samej branży i od razu Ci powiem, że jeśli chcesz ruch z bloga kierować na stronę firmową z ofertą tłumaczeń, to z frazami "Tłumaczenia Warszawa", "Biuro Tłumaczeń Gdańsk itp", "Tłumacz angielskiego Katowice". to ciężko się przebić. 3/4 pierwszej strony w SERP-ach to najczęściej zajmują linki sponsorowane i mapki google. Do tego geolokalizacja Google robi swoje.

Jeśli blog jest osobną stroną, to najłatwiej Ci będzie go pozycjonować na długi ogon (frazy typu: gdzie mogę przetłumaczyć zwolnienie lekarskie). W takim wypadku odwiedzających z bloga możesz zachęcać do zapoznania się ze swoją ofertą na stronie głównej. Plus jak będziesz miał już zaplecze podlinkowane, to możesz go też wykorzystać do podlinkowania strony firmowej.

Od razu zaznaczam, że niespecjalnie się znam na pozycjonowaniu, korzystam z informacji m.in. z tego portalu, piszę na podstawie własnych obserwacji i doświadczeń.

OK. Chyba znalazłem Twoją stronę. Jeśli to ta (bo mogę się mylić), to widzę, że blog jest częścią strony. Popraw na nim drobne literówki i zwróć uwagę, że masz dość dużą część pierwszego wpisu skopiowaną wprost z oferty firmowej. Pozmieniaj trochę ten tekst, żeby nie było duplicate content.

Twój profil działalności jest inny niż mój, chociaż branża ta sama, więc też i techniki pozycjonowania będą inne. Mamy raczej odmienne grupy potencjalnych klientów, ale też na bloga masz naprawdę dużo ciekawych tematów do opisania, które Ci mogą ściągnąć ruch na stronę i klientów (kwestia odpowiednio napisanych artykułów, pod konkretne grupy klientów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do "rissah" - dzieki za spostrzezenia; masz racje - blog jest bardzo swiezy, dopiero co go zalozylem na wordpressie, wymaga wiele dopracowania.

Tak, blog jest czescia mojej strony - chyba w ten sposob, gdy ludzie beda trafiac na tego bloga, latwiej bedzie wzbudzic zainteresowanie zapoznania sie z glowna strona firmowa - czy sie myle? i lepiej miec tego bloga na zupelnie innym adresie?

Jesli chodzi o tematy na bloga to myslalem wylacznie o "dlugim ogonie" - absolutnie zgadzam sie, ze nie ma sie co kopac z koniem z fraza "tlumaczenia warszawa"... :)

Po przeczytaniu Waszych uwag, wydaje mi sie, ze najlepiej bedzie skupic sie na ciekawych artykulach, ktore umieszcze tylko na swoim blogu, nie bede kopiowal na inne precle. Napisze je konkretnie pod danych klientow i bez nachalnosci zaprosze do zapoznania sie z oferta szybkich tlumaczen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, blog jest czescia mojej strony - chyba w ten sposob, gdy ludzie beda trafiac na tego bloga, latwiej bedzie wzbudzic zainteresowanie zapoznania sie z glowna strona firmowa - czy sie myle? i lepiej miec tego bloga na zupelnie innym adresie?

Nie musisz mieć bloga na innym adresie, może w zupełności zostać tak, jak jest. Jeśli będziesz go mądrze prowadził, osiągniesz swój cel i ściągniesz klientów na swoją ofertę. Tym bardziej, że target masz naprawdę ogromny (dam Ci przykład - tłumaczenie abstraktów do prac dyplomowych, CV, listów motywacyjnych - wszystkiego, co nie musi być tłumaczeniem przysięgłym. Uwierz, że ludzie są tak leniwi, że wolą 10 zdań zlecić komuś niż samemu coś spróbować przetłumaczyć, a jak ich czas "ciśnie", bo na jutro trzeba pracę oddać z abstraktem, to się już z kosztami nie liczą). A jak do tego targetu dotrzeć? Odpowiednio napisane arty na blogu plus rozsądne pozycjonowanie (nie za mocno na początku, w Twoim przypadku ruch większy niż z wyszukiwarki ściągniesz na początek z forów i portali edukacyjnych itp.). A z czasem przyjdą wejścia z google.

Artykuły z bloga możesz po mocnych przeróbkach wrzucać na precle.

Załóż sobie darmowe konta na platformach blogowych blox, blogspot, wordpress, tu też możesz wrzucać arty z linkami do podstron bloga, do głównej bloga i do strony oferty, a stąd też ściągniesz ruch na bloga i docelowo do swojej oferty. Postaraj się tylko, aby "jakoś" wyglądały, wrzuć po kilka - kilkanaście artów o tematyce poruszanej na blogu głównym, rozsądnie z linkami (najlepiej nie w każdym artykule). Do tego wpisy np. na tych platformach blogowych bardzo szybko się indeksują.

Ponieważ z tego co widzę, zajmujesz (zajmujecie) się tylko tłumaczeniami zwykłymi (na które notabene też jest ogromne zapotrzebowanie, nawet w zakresie tzw. drobnicy), radziłbym Ci zastanowić się nad promocją nie tylko w internecie - może materiały drukowane (bannery, ulotki) na tablicach ogłoszeniowych na uczelniach, biurach karier itp. Póki co jednak skup się na rozwoju bloga i spróbuj ściągnąć na niego ruch z forów i portali edukacyjnych, for dla osób poszukujących pracy za granicą itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fora i portale edukacyjne są łakomym kąskiem tylko istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że mnie zbanują za spam, jeżeli na pytania ludzi będę polecał odwiedzenie naszej strony z tłumaczeniami. Nie wiem za bardzo, jak to obejść.

Szukaj postów, gdzie poruszane są kwestie tłumaczeń do prac dyplomowych, dokumentów rekrutacyjnych itp. Po rejestracji na forum udzielaj się przez jakiś czas bez wklejania nachalnie swoich linków, zwróć też uwagę, czy możliwe jest dodanie linka w stopce.

poszukaj na forum np. gazeta.pl, załóż konto na goldenline i udzielaj się w dyskusjach, dotyczących np. pracy za granicą, (na goldenline możesz też w profilu zamieszczać linki do swoich stron). Dopiero zaczynasz, więc nie nastawiaj się na setki odwiedzających już za tydzień. Efekty przyjdą za jakiś czas, a będą na pewno, jak się rozsądnie za to wszystko weźmiesz. Póki co zadbaj o bloga.

Jeszcze na koniec taka sugestia - dobrze by było, abyś na blogu w prawej kolumnie (tam, gdzie masz teraz subskrypcję e-mail i wyszukiwarkę) wstawił na samej górze widget z bannerem do strony głównej (w formie obrazka z krótkim tekstem, dotyczącym Twojej oferty). Weź pod uwagę, że nie w każdym artykule na blogu "przemycisz" reklamę Twojej oferty, a tak, użytkownik, wchodząc na jakikolwiek artykuł na Twoim blogu, będzie miał przed oczami również ten banner. Co więcej, niektórzy nie czytają całych artykułów, po przeczytaniu kilku zdań opuszczają stronę, bo nie znaleźli interesujących informacji. A taki użytkownik może nawet nie dojechać do połowy tekstu, ale też może zauważy banner oferty, więc kliknie. Oczywiście banner z linkiem do Twojej oferty na stronie firmowej.

Wyrzuć też widget Meta, nikt z tego nie korzysta w przypadku takich blogów, jak Twój, a tylko niepotrzebnie masz linki wychodzące.

W pierwszym wpisie na blogu masz trzy linki, wszystkie prowadzą do strony głównej Twojej strony firmowej. Dwa z nich mają taki sam anchor. Spróbuj linkować też do zakładki Usługa, nie tylko do strony głównej, używaj róznych anchorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam jeszcze pytanie: czy umiejscowienie bloga ma znaczenie? tzn. czy lepiej dac adres bloga, gdzie bede pisal artykuly jako poddomene czy jako podstrone - np.:

1) szybkie-tlumaczenie.ototlumaczenie.pl/

czy

2) ototlumaczenie.pl/szybkie-tlumaczenie/

czy to jest wazne dla pozycjonowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) szybkie-tlumaczenie.ototlumaczenie.pl/

czy

2) ototlumaczenie.pl/szybkie-tlumaczenie/

A nie lepiej byłoby po prostu blog.ototlumaczenie.pl albo ototlumaczenie.pl/blog? Nie, słowo kluczowe w domenie już Ci nie pomoże (jest i na to algorytm), a łatwiej będzie zapamiętać adres ze słowem blog. Choć ja osobiście nigdy nie odczułem, żeby diametralnie wpływało to na efekty pozycjonowania, jakoś bardziej przekonuje mnie podstrona.

Teoretycznie subdomena jest traktowana jako oddzielna strona. Ostatnio zauważyłem, że chyba częściej pojawiają się blogi na podstronie niż w subdomenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za podstroną przemawia fakt, że gdy będę tam coś publikował, będzie się zmieniała treść, będzie jej przybywać - powinno to wpłynąć pozytywnie na pozycję strony głównej

jeżeli zrobię bloga na podstronie, to zadbam, abym miał linki wewnętrzne prowadzące do strony głównej ALE jak powinienem całość dalej promować/linkować na zewnątrz:

1) na pewno cały czas dodawać spokojnie główną stronę do katalogów

2) a co z linkami w komentarzach do innych blogów i na forach:

- dawać je do strony głównej po anchorach pod keywordsy związane ze stroną główna - czyli de facto wciąż linkować wyłącznie stronę główna?

czy

- może linkować do bloga pod keywordsy (long tail) z artykułów? a jeżeli do bloga, to czy na główną stronę bloga, do poszczególnych artykułów, czy może do kategorii ze strony głównej bloga?

Wciąż celem jest wypromowanie strony głównej, gdzie można zlecać krótkie teksty do tłumaczenia ale oczywiście nie mam zamiaru kopać się z końmi-konkurencją na bardzo popularne frazy typu "biuro tłumaczeń", czy "tłumaczenia" - nie dam rady się przebić.

Dlatego chciałbym przez tego bloga i dłuższe ogony w artykułach na nim zrobić pewnego rodzaju obejście, aby ludzie poprzez niego trafiali na stronę główną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linkuj także podstrony - linki samej strony głównej nie wyglądają zbyt naturalnie. Na takiej podstronie możesz przedstawić bardziej sprecyzowaną ofertę dla tego keyworda i ostatecznie przekierować usera na stronę główną.

Dodatkowo nie zapomnij o zróżnicowaniu anchorów oraz linkach bez keyworda

BlackPress.pl - Automatyczna dodawarka do precli [Najtańsza na rynku - wystawiamy FV]

BlackPress.pl na forum PiO

Darmowa mieszarka synonimów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności