Skocz do zawartości

Reguły automatyczne


5il3nt

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem skorzystać z automatyzacji w AdWords. Konkretnie z reguły, która przestaje wyświetlać reklamę, kiedy średnia pozycja jej wyświetlania spada poniżej 3. Chodzi o to, że chciałbym dążyć do tego by wyświetlać reklamy tylko na pozycjach 1-3.

Czy coś takiego można osiągnąć poprzez regułę automatyczną? Czy jak ustawię częstotliwość na codziennie np o godz.12 to będzie to poprawna konfiguracja by uzyskać pożądany przeze mnie efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, można to osiągnąć przez regułę automatyczną. Wejdź w zakładkę REKLAMY, potem AUTOMATYZACJA, a następnie WSTRZYMAJ REKLAMY, GDY...

W wymaganiach ustaw średnią pozycję gorszą niż 3, częstotliwość na codziennie o 12. Korzystaj z danych z np. z ostatnich 7 dni.

Szczerze mówiąc, nie wiem czy to będzie dobry pomysł jak zastosujesz taką regułę. Nie lepiej ustawić regułę podbijającą stawki CPC dla słów kluczowych powodujących wyświetlanie się reklam na pozycjach gorszych niż 3? Myślę, że osiągniesz znacznie lepszy efekt, niż poprzez wstrzymywanie reklam.

Kwalifikowany Specjalista AdWords i Analytics - www.MarcinWsol.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to chyba nie ma sensu korzystać z wstrzymywania reklam...

Zastanawiam się trochę nad tym jak działa częstotliwość. Jedyna możliwość to ustawienie by system sprawdzał raz dziennie o określonej godzinie jakie są średnie pozycje i wtedy ewentualnie podbijał stawki zgodnie z moimi ustawieniami?

Czy może idzie jakoś zwiększyć częstotliwość sprawdzania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej ustawić regułę podbijającą stawki CPC dla słów kluczowych powodujących wyświetlanie się reklam na pozycjach gorszych niż 3?

Nie bardzo rozumiem. Przecież pozycjonerom zależy na obniżeniu CPC?

Reguła podbijająca spowodowałaby że klient by zapłacił więcej za każde kliknięcie... chyba że jestem w błędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była mowa o pozycjach 1-3, więc tak reguła byłaby uzasadniona. Jeśli reklamodawca nie chce dużo płacić za kliknięcia, a chce być w pierwszej trójce (gdzie nawet 3 pozycja byłaby ok), to może ustawić reguły podbijające stawki dla słów kluczowych poniżej 3 pozycji i reguły obniżające stawki dla słów powyżej 3 pozycji. Koszty wtedy będą wypośrodkowane i w miarę optymalne.

Pozostaje jeszcze kwestia Wyniku Jakości - dostosowanie treści reklam, struktury kampanii, strony docelowej itp., żeby osiągnąć jak najwyższy Wynik Jakości, wtedy kliknięcia będą tańsze.

Kwalifikowany Specjalista AdWords i Analytics - www.MarcinWsol.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności