Skocz do zawartości

Koniec strzałek w reklamach tekstowych?


dargre`

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie mam strzałek.

Z tego co widzę dużo osób ma problem z zarobkami od kilku dni: https://productforums.google.com/forum/#!category-topic/adsense/reports-and-earnings/aOqMittVib4[1-25-false]

Dodatkowo, dzisiaj okres rozliczania za dzień skończył się o godzinie 8.00 a nie o 9.00?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Są pierwsze wzmianki od google, choć nieoficjalne. Wg nich strzałki generowały zbyt dużą ilość "nieważnych" (invalid) klików. Fakty są takie, że tam gdzie zauważyli duży skok CTR, z automatu usunęli strzałki.

"Invalid" wg mnie to niefortunne stwierdzenie. Brzmi jakby ktoś kogoś chciał oszukać. "Incidental" byłoby bardziej właściwe. To Google samo naważyło piwa

Sorry, nie odpowiadam na PMy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co lamentować tylko poczekać co z tego wyjdzie :) też straciłem strzałki i mam teraz 5 x mniejsze zarobki ;-)

A mnie tam zawsze boli, choć mi nie spadło jak u ciebie, a Adsense nie jest głownym e-dochodem. Nie dam żonie na buty! I tak ma ich za dużo.

Sorry, nie odpowiadam na PMy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że sie miotam, ale czy to nie jest hipokryzja? Że niby strzałki po to coby zwrócić uwagę ludzi, ale już wszelkie inne metody użyte przez ludzi w tym samym celu są ostro zwalczane. Spróbuj sam umieścić własną strzałkę gdzieś obok reklamy...

Fajne spostrzeżenie. I faktycznie może tak być, że oni w swoich produktach mogą nakłaniać w pewien sposób. Może jest to potwierdzone pewnymi badaniami - nie wiem w sumie. Ale jeśli spróbujesz jakoś wyeksponować reklamę to mogą zablokować konto. Ciekawe faktycznie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem żali...

Chcieli zrobić dobrze, podnieść atrakcyjność linków w reklamach. Wprowadzili strzałki.

To ludzie zaczęli marudzić, że brzydkie, jak kupa po jagodach. Ale potem zobaczyli, że konwertują ruch w kliki, więc zamknęli buzie i przyjęli strzałki z dobrodziejstwem inwentarza.

Potem się okazało, że jednak nic się nie zmieniło i sztuczne przyciąganie uwagi jest mieczem obosiecznym. I że konwertuje ruch w kliki, które jednak nie konwertują na stronie klientów. A ponieważ w ekosystemie AdWords/AdSense najistotniejsze jest zadowolenie klienta, który płaci (reklamodawcy), wycofano się z tej zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku mojej strony strzałka przy reklamie sprawiała wrażenie że chce się przejść na kolejna stronę. Gdybym sam to zrobił najprawdopodobniej dostałbym od Google bana. Po wprowadzeniu strzałek CTR na tej jednostce wzrósł o 150-200 %. Jest oczywistym że powodowała kliki które nie konwertowały po stronie klienta. Z punktu widzenia klienta Adwords skasowanie strzałek na mojej stronie było dobrym wyjściem. Z mojego punktu widzenia już znacznie gorszym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tylko w krótkiej perspektywie -- bo jeśli reklamodawcy by zobaczyli, że reklamy u Ciebie im się nie opłacają, to by je blokowali. Ostatecznie wyszedłbyś na to samo -- albo nawet i gorzej, bo część reklamodawców by wychodziła z AdWords w ogóle, zamiast tylko blokować wyświetlanie w sieci partnerskiej czy na pojedynczych witrynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności