Skocz do zawartości

podstrony z produktami poszły ostro w dół


Cyb

Rekomendowane odpowiedzi

Sklep internetowy, w ciągu ostatniego pół roku:

1. pozycjonowana strona główna na określone frazy cały czas trzyma top3

2. lekko pozycjonowane (precle + linkme/statlink) strony serii produktów (zawierające opis serii i linki wewnętrzne do produktów) - znaczna część poszła mocno w dół, często wręcz >200

3. strony produktów, które wcześniej nie były pozycjonowane (ot linki wewnętrzne lub naturalne linki z nternetu) przedtem były w top10 pod określone frazy, a teraz sporo powypadało na pozycje >200

i teraz mam zgryz - czy to filtr czy totalna zmiana metod naliczania pozycji w google.

Na oko to wygląda na filtr bo byle chomiki są teraz wyżej niż w sumie wartościowe podstrony z produktami.

Jedynym ew. grzechem to duplicate content (wewnętrzny i zewnętrzny), bo sklep już tak ma że bazują na opisach od producentów.

1. Czy jakoś sensownie można spradzić, czy sklep załapał filtr pod określone frazy (a sporo ich)?

2. Czy w ostatnich kilku miesiącach nastąpiły jakie ostre zmiany w googlu, mocno zmieniające zasady przedzielania pozycji podstron?

p.s. oczywiście linikme/statlink jest za kasę a nie ma linków w sklepie

pozdrawiam,

Cyb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sklep z około 6000 produktów i przyznam że co jakiś czas część produktów jest wyżej lub niżej mimo tego że staram się równomiernie pozycjonować podstrony. Zainwestuj czas lub środki na zmianę opisów na indywidualne. Nie korzystam z żadnego swl, mam własne zaplecze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sklep z około 6000 produktów i przyznam że co jakiś czas część produktów jest wyżej lub niżej mimo tego że staram się równomiernie pozycjonować podstrony. Zainwestuj czas lub środki na zmianę opisów na indywidualne. Nie korzystam z żadnego swl, mam własne zaplecze.

Przy dużej ilości produktów to normalne że część zrobi +20 a część -20.

Ale ja zaobserwowałem trend, że dużo poszło -200, a nic nie poszło w górę.

pozdrawiam,

Cyb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij robić sztuczne aktualizacje stron produktowych np.

<cut>

recenzje, opinie itp

Też tak pomyślałem i bardziej uwidoczniłem właśnie dodawanie opinii. A i opisy częściowo będą modyfikowane.

Ale wciąż nie wiem, czy to trend "ogólny" czy też sklep dostał jakiś filtr na frazy - fakt że jakieś chomiki powchodziły wysoko na frazy sugeruje, że to raczej trend ogólny.

pozdrawiam,

Cyb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja żeby zapobiec podobnym sytuacją uruchomiłem 2 sklep jako nowa kolejna marka, przynajmniej od początku wyeliminowałem wszystkie błedy. Nowy sklep jak narazie walczy w top50 ale powoli rośnie na trudne frazy i wbrew pozorom statystyka powoli rośnie:) przyznam, że od dłuższego czasu obawiam się o pierwszy sklep mimo 11 letniej domeny i żadnych wpadek..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wciąż nie wiem, czy to trend "ogólny" czy też sklep dostał jakiś filtr na frazy - fakt że jakieś chomiki powchodziły wysoko na frazy sugeruje, że to raczej trend ogólny.

To trend ogólny - zmiana algorytmu. Dotyka nie tylko sklepów, ale też innego rodzaju stron i dotyczy także podstron, które gdzieś tam miały pozycje i wcale nie były pozycjonowane.

przyznam, że od dłuższego czasu obawiam się o pierwszy sklep mimo 11 letniej domeny i żadnych wpadek..

I słusznie, ale co zrobić... Dzisiaj nie ma bezpiecznych domen, nawet wśród tych najstarszych. Chyba, że jesteś jakimś gigantem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności