Skocz do zawartości

Linki z katalogów

pitrekk

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

na początku chciałbym zaznaczyć, że jestem bardzo początkującym pozycjonerem (o ile mogę użyć tego słowa :)). Jakieś półtora roku temu pozycjonowałem swoją stronę, głównie dodając wpisy do katalogów, precli, forum. Efekty były, choć fraza była chyba dość trudna "biuro rachunkowe kraków" i pokrewne. Ostatecznie tamten projekt upadł. Teraz wróciłem do tematu pozycjonowania z zupełnie inną stroną, fraza wydaje się dużo łatwiejsza, więc liczyłem na szybkie efekty. Dodałem stronę do kilkunastu katalogów, jednak nie widzę zupełnie przyrostu linków zewnętrznych (sprawdzam w SEO Quake lub na stronach do tego służących). Sprawdziłem kilka moich wpisów i część z nich została już zaindeksowana przez google, jednak nie pojawiają się one jaki linki zewnętrzne do mojej strony.

Czy ktoś mógłby mi napisać z czego może wynikać problem? Czy coś się zmieniło w ciągu ostatniego 1,5 roku w kwestii postrzegania wpisów do katalogów i linków tego typu przez google?

z góry dzięki za pomoc.

Nie "czy coś się zmieniło" tylko raczej "ile się jakimś cudem od zmian uchowało". Wprawdzie podstawowa zasada została ta sama, ale jakbyś przejrzał parę tematów, zauważyłbyś, że krótka odpowiedź na Twoje pytanie nie jest możliwa.

Fakt, że nie masz wyświetlonych linków przychodzących może wynikać z wielu rzeczy, ot choćby z tego, że za indeksowanie odpowiadają boty Googla, a zliczanie backlinków "na innych stronach"- niekoniecznie.

Ja niestety borykam się z podobnym problemem. Zleciłem dodanie wpisów do katalogów z grupy Kulfika. Niby wszystko ładnie się indeksuje bez jakiegokolwiek wspomagania, ale jednak narzędzie ahrefs.com nie wykrywa tych linków. Zastosowałem więc terapię wstrząsową blastami, na razie efektów brak. Co radzicie?

@jurand - a próbowałeś używać GWT, informacje są z opóźnieniem, ale zazwyczaj są tam wszystkie linki zindeksowane przez google'a