Skocz do zawartości

Google play


Bajer

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie forumowicze, mam do Was nietypowe pytanie, nie wiedziałem gdzie mam je umieścić, w jakiej kategorii więc zamieszczam w ogólnym temacie.

Potrzebuję informacji, może ktoś coś wie.

Będę chciał w niedalekiej przyszłości wrzucić do Google Play swoją aplikacje.

Wiem tyle, że powodzenie gwarantuje widoczność na top-liście - nie tylko sama funkcjonalność i jakość aplikacji.

Moje pytanie w związku z tym, czy wie ktoś może od czego zależy pozycja aplikacji w Google Play? Czy pozycja aplikacji od czegoś zależy? Czy jest to "widzi mi się" Googla.

Prośba o jakąkolwiek informacje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hej! Chciałabym odświezyć trochę temat optymalizacji aplikacji mobilnych w app storach. Obecnie przymierzam się do pierwszej swojej  optymalizacji appki. Mam kilka pytań w związku z tym:

 

Czy macie jakieś dobre rady z własnego doświadczenia?

Za co rozliczacie się z klientem - pozycje appki w sklepie, ruch, ilośc jej pobrań?

Znacie może jakieś sprawne narzędzie, które mierzyłoby pozycje appki w google play lub app store?

 

Będę wdzięczna! :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aplikacja musi obronić się sama, swoją przydatnością i funkcjonalnością dla użytkowników.

W pierwszej kolejności musisz zadbać o dobry opis i przedstawienie produktu (logo/awatar ma w przypadku olbrzymie znaczenie, bo to od niego głownie zależy, czy ktoś przeklika się dalej, czy nie). Tutaj warto iść w kierunku identyfikacji wizualnej Google (https://www.google.com/design/spec/style/icons.html#icons-system-icons). Aplikacja pozornie zyska trochę zaufania. 

 

Jak już użytkownik wejdzie na stronę to trafi na zdjęcia, opis i statystyki. Czyli będąc konsekwentnym, trzeba zadbać o ciekawe screeny/zdjęcia (lub też filmik). Bez nich marne są szansę, że ktoś zainstaluje aplikację. 

 

Co jeszcze wpływa na pozycję?

- ilość instalacji

- ilość usunięć aplikacji

- ilosć ocen

- wartość ocen

- komentarze

- miesięczny wzrost pobrań

- częstotliwość użytkowania

- popularność w Google+

- domeny linkujące do aplikacji

- warto też zrobić landingpage do apki z możliwością pobrania

 

Na początku, po odpowiednim zoptymalizowaniu aplikacji dobrze puścić reklamę AdWords w Google Play nakierowaną na grupę docelową, która będzie zainteresowana naszą apką i podniesie nam statystyki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki @e-cityvision za cenne info. Na pewno wykorzystam je podczas optymalizacji. Teraz musze skupić się na porządkowaniu wiedzy jaką do tej pory udało mi się pozyskać.

 

Wracam jeszcze z pytaniem odnośnie rozliczania:

Za co rozliczacie się z klientem - pozycje appki w sklepie, ruch, ilośc jej pobrań?

Znacie może jakieś sprawne narzędzie, które mierzyłoby pozycje appki w google play lub app store?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności