Skocz do zawartości

Lepiej, jak wcale nie piszą opinii


Odnowa

Rekomendowane odpowiedzi

Z tydzień temu zadzwoniła do mnie jakaś pani z firmy oferującej … umieszczenie pochlebnych, polecających komentarzy o mojej firmie na różnych portalach, forach, blogach. Kilkanaście albo kilkadziesiąt (już nie pamiętam dokładnie, ile) za chyba około 200 złotych. Oczywiście jak będę chciał, to sam sobie takie komentarze umieszczę ale nie będę chciał.

Moim zdaniem, jak ktoś jest zadowolony z jakiejś firmy, to nic nie pisze w komentarzach. Piszą głównie tacy, co nie są zadowoleni i wtedy bluzgają; wtedy też pojawiają się później sztuczne pozytywne komentarze dla równowagi, często żenująco sztuczne. Myślę, że moje zdanie podziela wiele osób.

Pisanie wiarygodnych a jednocześnie działających pozytywnie komentarzy wymaga wysiłku intelektualnego i sprytu. Kiedyś się w to bawiłem dla mojej firmy; były to moje własne kontrowersyjne komentarze i trzeba było uważać aby nie przekroczyć cienkiej granicy a raczej dwóch granic: granicy wiarygodności oraz granicy przekroczenie której powoduje, że większość osób odbiera komentarz negatywnie.

Jakie jest Wasze podejście do komentarzy, recenzji, opinii o firmach?

Site rulez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, jak ktoś jest zadowolony z jakiejś firmy, to nic nie pisze w komentarzach. Piszą głównie tacy, co nie są zadowoleni i wtedy bluzgają;..... Myślę, że moje zdanie podziela wiele osób.

Jest takie powiedzenie w języku angielskim: "A happy customer tells a friend; an unhappy customer tells the world" (Zadowolony klient podzieli się opinią z przyjacielem, niezadowolony klient z całym światem).

Z twoim zdaniem nie tylko zgadza się wiele osób ale i badania naukowe z z pogranicza ekonomii/socjologii - tzw. badania satysfakcji klienta. W zależności od badania mówi się, że zadowolony klient poleca produkt/usługę 3 znajomym a niezadowolony wyraża negatywną opinię aż do 11. Te wyniki odnosiły się do życia offline. Jak jest w erze gdzie offline przenika się z online to szczerze nie wiem. Ale zgaduję, że opinia niezadowolonego z łatwością może trafić do większej ilości osób.

Pisanie wiarygodnych a jednocześnie działających pozytywnie komentarzy wymaga wysiłku intelektualnego i sprytu.

Dlatego najlepiej zostawić pisanie opinii / recenzji klientom dbając przy tym aby nasz produkt / usługa oraz doświadczenie klienta w kontakcie z nami było na jak najwyższym poziomie. A do negatywnych opinii w razie możliwości starać się merytorycznie ustosunkowywać.

Pozdrawiam

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie jest Wasze podejście do komentarzy, recenzji, opinii o firmach?

Generalnie różne jak same negatywy to firma nie dba o swój wizerunek w sieci i konkurencja robi co chce, jak same pozytywy zbyt mocno dba o swoje dobre imię i cenzuruje, jak mogę spotkać i to i to to ok.

multikonto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie jest Wasze podejście do komentarzy, recenzji, opinii o firmach?

Nie korzystam z komentarzy (chyba, że sam napiszę lub zlecę osobie zaufanej), to samo tyczy sie tzw. marketingu szeptanego.

Może przynieść więcej złego niż dobrego.

Opieram sie m.in. na klientach powracających i rekomendacji wśród znajomych.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności