Skocz do zawartości

Pozycjonowanie vs AdWords


KodIT

Rekomendowane odpowiedzi

Czy Waszym zdaniem pozycjonowanie strony firmowej ma w ogóle sens?

Moja strona na kilka haseł jest na pierwszej pozycji w wyszukiwaniu organicznym.

Jednak co z tego, jeśli nad nią są linki z AdWords i jeszcze dodatkowo linki związane z mapką.

Może zatem w przypadku stron firmowych warto jedynie skupić się na AdWords?

W Poznaniu mieszka wielotysięczna rzecza użytkowników komputerów stacjonarnych i laptopów. Wiele osób, które miało problem z komputerem, wie jak trudno znaleźć profesjonalny serwis komputerowy w Poznaniu, któremu można zufać i powierzyć bez obaw swój sprzęt i dane.
Jeśli zdarzyło się Wam np. skasować przez przypadek bezcenne zdjęcia albo dysk nagle przestał działać, zapewne wiecie, że odzyskiwanie danych z dysków odzyskiwanie danych z dysków twardych jest możliwe i przynosi tym lepsze efekty im prędzej zabezpieczycie dany nośnik przed dalszym uszkodzeniem (nadpisaniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Dla każdego sens to inna sprawa. Zobacz ilu było i jest filozofów. Mapki przeskoczyć łatwo. Według mnie decyduje opłacalność. Zależy od branży. Jeżeli Adwords jest tańsze to korzystaj. Jeżeli Adwords kosztuje 150K rocznie a SEO 50k to chyba jasne co wybierze firma. Niestety w TOP10 zmieści się tylko 10 stron, chcesz tam być to pracuj lub płać. Koszt kliknięcia w Adwords to chyba od złotówki w górę, więc średnie strony (ok. 200-330 uu dziennie) zapłacą 7,5k miesięcznie, za takie frazy płacisz ok. 2,5k firmie SEO, możesz wybierać.

Wesołych Świąt.

https://leczyc.pl - Oferta stacjonarnego leczenia alkoholizmu Warszawa
psychiatra Warszawa - https://psychiatra-gabinet.pl
Interesuje Cię problematyka zależności odwiedź https://medox.org.pl znajdziesz odpowiedź jak leczyć uzależnienia, tu nie leczą pedagodzy i księża tylko lekarze  i psycholodzy z uprawnieniami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Adwords kosztuje 150K rocznie a SEO 50k to chyba jasne co wybierze firma

Zwrot z inwestycji z AdWords może być zupełnie inny niż z nakładów poniesionych na SEO. Dlatego podejmowanie decyzji ze względu na to ile się wyda nie biorąc pod uwagę tego ile się zarobi nie jest najlepszym pomysłem.

Niestety w TOP10 zmieści się tylko 10 stron, chcesz tam być to pracuj lub płać.

W konkurencyjnych branżach masz zdecydowanie więcej niż 10 wyników. Łącznie jest ich chyba do 20 w pionie (3 Adwrods + 3 Organiki + 7 map + 7 organików). No i jeszcze chyba do 10 bocznych. Więc w okolicę 30.

.... więc średnie strony (ok. 200-330 uu dziennie) zapłacą 7,5k miesięcznie, za takie frazy płacisz ok. 2,5k firmie SEO, możesz wybierać.

SEO to proces, którego wyniki obserwujesz dopiero po jakimś czasie. Przewagą AdWords jest to, że praktycznie natychmiast jesteś w stanie ściągać klientów na swoją stronę. Jeżeli robisz biznes, i sieć jest sposobem na zdobywanie klientów albo kanałem sprzedaży to Adwords jest jak najbardziej wskazane. Co nie oznacza, że trzeba rezygnować z wyników organicznych.

Uważam, że nie powinno się konfrontować tych dwóch podejść (PPC vs SEO). To są usługi, które się uzupełniają a nie wykluczają.

Serdecznie Pozdrawiam,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOL dalej uważam, że mniejsze firmy, których dochód tj. czysty zysk wynosi do kilkunastu tysięcy miesięcznie nie stać na adwords, na seo jak najbardziej.

Też uważam, że te usługi sie nie wykluczają. Sensem mojej wypowiedzi było, że warto policzyc, to co się bardziej opłaca, jeżeli sprzedajesz usługę lub produkt na którym zarabiasz kilka złotych, a za reklamę płacisz kilkanaście (kilkanaście kliknięć w reklamę i jeden zakup) to wybór jest jasny.

Nie chę konfrontować tylko proponuję policzyć, każdy mądry wybierze co mu się bardziej opłaca.

@malec jak chcesz robic biznes sezonowy to też bym użył SWL rotacyjnego koszty minimalne vs Adwords, jak planujesz pracować do emerytury widzę jednak przewagę SEO.

https://leczyc.pl - Oferta stacjonarnego leczenia alkoholizmu Warszawa
psychiatra Warszawa - https://psychiatra-gabinet.pl
Interesuje Cię problematyka zależności odwiedź https://medox.org.pl znajdziesz odpowiedź jak leczyć uzależnienia, tu nie leczą pedagodzy i księża tylko lekarze  i psycholodzy z uprawnieniami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego przy biznesie sezonowym polecasz swl? Dlaczego w ogóle polecasz swl? Czy dlatego porównujesz pozycjonowanie do adwords bo za pozycjonowanie uznajesz swl?

[...]

@malec jak chcesz robic biznes sezonowy to też bym użył SWL rotacyjnego koszty minimalne vs Adwords, jak planujesz pracować do emerytury widzę jednak przewagę SEO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba drugi raz słyszę - sezonowy - to SWL'em go - a jak SWL wpakuje w filtr zaraz przed sezonem? To gdzie jest sens?

Przy biznesach które zarabiają naście tysięcy miesięcznie wcale nie powiedziane jest, że nie warto robić Adw. Zależy jakie cele stawiasz sobie - przecież, jeśli reklama w prasie kosztuje Cię przykładowo 400 zł / box za wydanie z tego zadzwoni 50 osób a z adw przy konwersji za 2,50 zadzwoni 100 to chyba jednak adw ma sens.

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adwords fajnie sprawdza się gdy szybko potrzebujesz być na TOP, np. idą duże ulewy, chcesz być na TOP ze swoimi kaloszami, bo normalnie sprzedajesz pantofle, wypozycjonowanie trwałoby 1-2 miesiące. Kiedyś znajomy wykupował adwordsy, płacił ok 3K miesięcznie, miał ustawiony limit dzienny, który często kończył się ok 13-14, ruch w zapytaniach średni, wniosek, klikała zapewne konkurencja, teraz płaci z 1000 zł i jest w TOP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nikt raczej nie zrozumiał intencji mojego pytania.

Chodzi mi o to, czy w ogóle warto pozycjonować stronę, skoro w praktyce liczą się tylko pozycje 1-3.

Jeśli w wynikach organicznych osiągniemy nawet pozycję 1, to i tak po linkach z AdWords ląduje się już na ok 5 pozycji, czyli mała szansa, że zwykły potencjalny klient w ogóle kliknie na moją stronę.

A co do tych map, co wylatują w wynikach wyszukiwania, to można w nich też się pozycjonować?

W Poznaniu mieszka wielotysięczna rzecza użytkowników komputerów stacjonarnych i laptopów. Wiele osób, które miało problem z komputerem, wie jak trudno znaleźć profesjonalny serwis komputerowy w Poznaniu, któremu można zufać i powierzyć bez obaw swój sprzęt i dane.
Jeśli zdarzyło się Wam np. skasować przez przypadek bezcenne zdjęcia albo dysk nagle przestał działać, zapewne wiecie, że odzyskiwanie danych z dysków odzyskiwanie danych z dysków twardych jest możliwe i przynosi tym lepsze efekty im prędzej zabezpieczycie dany nośnik przed dalszym uszkodzeniem (nadpisaniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nikt raczej nie zrozumiał intencji mojego pytania.

Chodzi mi o to, czy w ogóle warto pozycjonować stronę, skoro w praktyce liczą się tylko pozycje 1-3.

Jeśli w wynikach organicznych osiągniemy nawet pozycję 1, to i tak po linkach z AdWords ląduje się już na ok 5 pozycji, czyli mała szansa, że zwykły potencjalny klient w ogóle kliknie na moją stronę.

Warto pozycjonować stronę w organicznych wynikach oraz korzystać z AdWords.

Ludzie rozróżniają wyniki organiczne od sponsorowanych. Wg. niektórych badań nawet w stosunku 94 do 6 na rzecz organicznych.

Skuteczność Adwords z kolei zależy od branży oraz od czegoś co roboczo nazywam poziomem zaawansowania wyszukiwania. Im bardziej konkretne zapytanie do wyszukiwarki tym PPC sprawdza się lepiej.

Zalety Adwords najtrudniej dostrzec właścicielom serwisów w których trudno się śledzi konwersję.

Chodzi mi głównie o strony-wizytówki, które nic nie sprzedają, nie zbierają leadów itp.. w takich przypadkach trudno uchwycić zalety adwords.

Zainteresowanym polecam lekturę:

https://www.wordstream.com/blog/ws/2012/07/17/google-advertising

https://searchenginewatch.com/article/2200730/Organic-vs.-Paid-Search-Results-Organic-Wins-94-of-Time

Serdecznie Pozdrawiam,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak co z tego, jeśli nad nią są linki z AdWords

Olbrzymia częśc użytkowników pominie adwordsy wiedząc, że to reklamy. Szczególnie w branży komputerowej jest bardzo duża świadomość...

Z kolei jeśli chodzi o pionowe reklamy z boku po prawej stronie to jest to jeden z najmniej widocznych dla użytkownika elementów strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdWordsy są często bardziej wartościowe niż spamerskie organiczne wyniki wyszukiwania. Jeśli ktoś nie klika w te reklamy to przecież nic na tym nie tracimy. Oczywiście idealna sytuacja jest wtedy gdy jesteśmy wysoko w SERPach i inwestujemy w reklamę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności