Skocz do zawartości

Spadaja przychody z reklam, ojj spadają


moto-strefa

Rekomendowane odpowiedzi

Lis - nie ma tematu! Aczkolwiek nie zrozumiałe dla mnie było to, że za dnia kilkukrotnie miałem korygowany stan zarobków na koncie z bieżącego dnia. Dodatkowo jeszcze pod koniec miesiąca niewielka korekta była. Ale mniejsza z tym.

Tak jak napisałem - czekam na lepszy okres

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Jak tam u was zarobki? U mnie od stycznia systematyczne spadki. Myślałem, że może w czerwcu coś drgnie, ale nie zapowiada się niestety :(. To też na pewno wina spadku ruchu, ale różnica w CPC czy RPM jest znaczna (chyba coraz mniej reklamodawców, albo poważnie kasę oszczędzają). Raczej problem nie tylko w moich branżach, rozmawiałem z kilkoma osobami i to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy warto przejmować spadkiem CPC? Szczerze mówiąc bardziej bolesny byłby spadek ruchu w postaci przykładowo 50% lub filtr od Google'a. Wydawcy reklam na bieżąco się zmieniają, stawki CPC również, okres letni jest warto mieć to na uwadze. Robić swoje i nie narzekać ;)

cropped-test1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli CTR jest bez zmian a CPC gwałtownie spada z dnia na dzień, a w dodatku robiłeś zmiany na stronie, to ja bym się martwił. :)

Jeśli eCPM jest na podobnym poziomie, to zmiany CPC czy CTR nie powinny spędzać Ci snu z powiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że to idzie tak:

1. Google proponuje w kampaniach Adwords optymalizację konwercji,

2. Część klientów na pewno korzysta - kilku moich pytało czy by tego nie włączyć,

3. Jak część włączyła to Google automatycznie stara się wyświetlić reklamy tam gdzie konwertują i więcej za to płaci (mniejsze znacznie ma stawka CPC a większe koszt konwercji),

4. No i tam gdzie reklamy nie konwertują spadają stawki.

Pomijając ładną pogodę, sezonowość czy np. wyświetlanie reklam na podstwie zainteresowań + remarketing co mnie osobiście drażni bo ile razy można oglądać te same reklamy na różnych serwisach.

Cognitive-it.pl - usługi SEO i SEM.

Cognitive-it.org - do poczytania blog o SEO i Adwords.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszę o smart pricingu, przynajmniej nie w Twoim rozumieniu "Co istotne, smart pricing obejmuje całe konto AdSense.".

Piszę o tym, że lepsze reklamy prezentowane są tam gdzie konwertują co w konsekwencji prowadzi do obniżenia stawki na innych stronach w wyniku mniejszej konkurencji reklamodawców. A nie o obniżaniu stawki dla jakiegoś konta.

Cognitive-it.pl - usługi SEO i SEM.

Cognitive-it.org - do poczytania blog o SEO i Adwords.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności