Skocz do zawartości

Spadaja przychody z reklam, ojj spadają


moto-strefa

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa, trzy dni temu zamieniłem typ niektórym jednostką z text/graficzna na text. Wczoraj tak patrzyłem bardzo niski przychód z reklam spowodowany 5x niższym CTR, dziś podobnie. Widziałem w międzyczasie, że google testował na mojej stronie inny format reklamy mianowicie:

Jednostka 729x90, umieszczona pod postem na forum wyglądała tak jakby była to jednostka 234x60 a więc cały tekst był szerokości nie większej niż 234 px wyrównany do lewej (standardowo było centrowane) a po przeciwnej stronie małą czcionką napis Informacja. Tak jak pisałem CTR spadł mi kilkukrotnie choć tak naprawdę powoli zaczynam mieć mieszane uczucia do naszego googielka adsensa

Mimo, że CPC mam wyższe o jakieś 4 centy w porównaniu do rekordowych zarobków, CTR niższy o połowę a wyświetleń reklamy mniej o jakies 10 tys.

Układ i rozkład jednostek ten sam, CTR mogę wytłumaczyć tym, że reklamy mniej dopasowane do Użytkownika. W sumie w porównaniu do listopada przy dość dużym serwisie ogólny przychód dzienny zmniejszył się o jakieś 60% a to już bardzo dużo.

Dziwią mnie trochę te spadki na adsense, bo korzystam również z adkontekstu i tak praktycznie dzienny przychód porównując od listopada do dziś jest const. z małymi wahaniami, tak sobie myślę, czy nie korzystniej jest przerzucić najbardziej dochodowe w adsense jednostki na adkontekst ale zniechęca mnie do tego pomysłu CPC i nie wiem jak zachowa się CTR po zmianie czy będzie w stanie nadrobić niższe CPC - nie spodziewałbym się tego - no nić ponarzekać trzeba tak jakoś lżej na sercu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja po pewnej zmianę reklam(Duży kwadraciak tak mi Google proponowało) i dodanie 3 jednostek linków zobaczyłem dużo zmianę na plus. Fakt nie wygląda to za ciekawie ale za to zarobki podskoczyły. Boje sie tylko czy duży kwadraciak nad treścią nie odstraszy internautów. W sumie bardziej wkurzające sa wyskakujące reklamy.

Życia nie mierzymy ilością oddechów, lecz tylko tymi, które zaparły dech w piersi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra, zrobili tą jednostkę 728x90 jak 234x60 CTR spadł diametralnie (choć wizualnie ładniej to wygląda) ale kurde ...

Zresztą sami możecie sprawdzić, dałem już większą czcionkę

Przykładowy temat:

https://forum.opel24.com/topic/60264-nc-antync-czyli-to-co-si-dzieje-po-fuzji-c-i-telewizji-n/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zarobki na Adsense spadły,aż o 60%, to wpadłeś w smart pricing .

Smart pricing na pewno nie - gdyż CPC wzrosło ale CTR spadł :( i tak jakby liczba wyświetleń. Mam wrażenie po prostu, że google na bieżąco koryguje błędne kliknięcia - choć może się myle. No nic pożyjemy zobaczymy, uważam, że drastycznych kroków nie ma co podejmować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie zauważyłem, że im większy CTR tym jest tendencja do niższego CPC. Trochę tak jakby google karał za wyższy CTR - nie wiem do końca czy to się kwalifikuje pod smart pricing w tym znaczeniu w jakim oficjalnie pisze google.

W każdym razie to jest zjawisko znane już od co najmniej 2 lat. O ile smart pricing ma tu sens kiedy reklama jest umieszczona tak aby klikać przypadkowo to nie ma sensu jeżeli akurat reklama jest atrakcyjna i dopasowana do treści.

Mam sytuacje, że w tym samym miejscu czasem mam niski CTR a czasem wyższy, i reklama jest tak umiejscowiona, że przypadkowe kliknięcie są mało prawdopodobne. Mimo to praktycznie zawsze, za każdym razem większy CTR = mniejsze CPC, wkurzające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani CTR ani CPC nie powinny zaprzątać Waszej uwagi.

W sensie, że jak się on samoczynnie zmienia, a nie że nagle jest duży spadek, bo np. nie wyświetla się Wam jedna, najlepsza jednostka reklamowa. Albo tak jak teraz, kiedy Google wyłączyło strzałki.

Ale jak rośnie CTR i spada CPC, to absolutnie nie powinno być przyczyną niczyjej bezsenności.

Reklamy w AdSense pojawiają się na zasadzie aukcji. Reklamodawcy licytują CPC, ale przecież duży CPC wcale niekoniecznie oznacza dużo pieniędzy zarobionych przez wydawcę i przez Google. Dopiero eCPM/RPM ma znaczenie. Więc nie dziwcie się, że wpadają Wam reklamy z niższym CPC, zapewniające za to lepszy CTR. Tak ma być. Jeśli reklama ma niżej licytowany CPC, ale za to jest częściej klikana, ma prawo być wyświetlana wyżej niż ta, w której reklamodawca licytuje wyżej CPC, ale za to nie dał tak intrygującego tekstu, który jest mniej zachęcający dla usera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Lis masz rację, mimo to z moich obserwacji wynika, że istnieje duże prawdopodobieństwo iż to nie jest jedyna przyczyna spadku CPC za wysoki CTR.

Przykład:

są serwisy A i B o podobnej tematyce, i na obydwu serwisach mamy tą samą jednostkę/format i wyświetla się ta sama reklama.

Jeżeli w serwisie A w/w reklama ma powiedzmy 3 razy większy CTR niż w serwisie B, to stawka za klik w serwisie A będzie niższa niż w serwisie B. Po prostu właściciel serwisu A jest mądrzejszy i lepiej umieścił reklamę, albo ma ciekawszy content etc i za to jest przez google karany (?). I nie piszemy tu o przypadkowych kliknięciach w serwisie A, tylko o normalnych standardowych kliknięciach ludzi którzy są w jakiś sposób zainteresowani reklamą.

I wychodzi na to, że eRPM w serwisach A i B za tą samą reklamę jest bardzo podobny mimo, że kliknięć na serwisie A jest 3 razy więcej.

Mam po prostu podejrzenie, że tak właśnie jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu właściciel serwisu A jest mądrzejszy i lepiej umieścił reklamę, albo ma ciekawszy content etc i za to jest przez google karany (?).

Według Ciebie Google odbierze sobie pieniądze, tylko dlatego, żeby wydawca mniej zarobił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lis - nie tyle po to aby wydawca mniej zarobił, tylko po to aby prewencyjnie chronić interes reklamodawcy. Jak wiesz są określone widełki CPC, raz kliknięcie w tą samą reklamę kosztuje x raz y. Niestety trudno to przetestować, ale nie zdziwiłbym się gdyby tak właśnie to działało, że CTR na danej witrynie jest *jednym z czynników* wpływających na CPC. Upraszczając: czym większy CTR danej reklamy na danej witrynie tym mniejszy CPC tej reklamy na tej witrynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, możemy sobie pozgadywać czy snuć różne teorie.

Osobiście jestem przekonany, że Google istotnie chroni interesy reklamodawców, ale ze względu na konwersję ruchu na stronie docelowej, nie zaś samego CTRu. Niewykluczone, że efekt, o którym piszesz, to właśnie gorsze konwersje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności