Skocz do zawartości

Dochodowa ang. strona ma ktos doswiadczenia i jak kliki?


WebmasteruS

Rekomendowane odpowiedzi

Google poprostu wynagradza w ten sposób bardziej wartościowe strony z większym CTR.

Nie tyle strony, ile KONTA. Jeśli więc masz jedną stronę z dużym a drugą z niskim CTR to dostajesz niejako na całe konto "karę" za niskie CTR na tamtym koncie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 tygodnie później...

Witam,

Mam takie pytanie związane odnośnie strony zagranicznej.. myślałem, ze to rozumię... a jednak nie. Myslalem, że dochód za klikniecie zależy od eCPM, im większe tym wiecej powinno być za klik, bo przecież wydawca płaci więcej za 1000. A niestety tak nie jest, może ktoś rozjaśnić moje rozumowanie. Bo porównuje polską strone z angielską, i na tej drugiej jest o wiele większy wskaźnik eCPM, a zarobki takie same...

Mar.

Polecam katalog SeoPark.pl, katalog AK47 (5 lata w sieci) ...oraz Wirtualne-miasta.eu
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem, że dochód za klikniecie zależy od eCPM, im większe tym wiecej powinno być za klik, bo przecież wydawca płaci więcej za 1000

Mar - totalnie tego nie załapałeś.

eCPM TWOJEJ strony jest wyliczany na podstawie ilości odsłon TWOJEJ strony i zarobionej przez CIEBIE kwoty. W żadnym wypadku eCPM nie ma wpływu na wartość klika - jest dokładnie odwrotnie - ale też eCPM zależy od twojego CTR (czyli generalnie tego jak dobrze rozmieściłeś reklamy). Tak więc na jednej stronie z identyczną ilością klików i kasy które na nich zarobisz możesz mieć eCPM 1$ i eCPM 10$ w zależności od CTR właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku eCPM nie ma wpływu na wartość klika

No nie do końca, trochę ma. Google serwuje reklamy tak, by pokazywały się te o najwyższym eCPM a nie o najwyższym CPC. Inaczej jak miałby porównywać reklamy kontekstowe z "skierowanymi na witrynę"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne jest sprzężenie zwrotne. Dobre reklamy to takie, które mają wysoki zadeklarowany max CPC i wysoki CTR (wyższy niż inne strony z podobnym zadekalarowanym CPC), czyli w skrócie mają wyższy eCPM . Te dobre reklamy są wyświetlane częściej na stronach i wyżej w wynikach wyszukiwania. Tenże eCPM jest do obliczenia przez klienta Adwords.

Dla adsense eCPM jest wartością obliczoną: wartość klików podzielona przez ilość wyświetleń i pomnożona przez tysiąc. Z kolei wartość klików jest wysoka jeżeli masz dobry CTR na stronie i drogie reklamy (patrz wyżej).

Eksperyment Discover.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku eCPM nie ma wpływu na wartość klika

No nie do końca, trochę ma. Google serwuje reklamy tak, by pokazywały się te o najwyższym eCPM a nie o najwyższym CPC. Inaczej jak miałby porównywać reklamy kontekstowe z "skierowanymi na witrynę"?

No ale to nie eCPM ma wpływ na wartość klika tylko na reklamę serwowaną na stronie, więc tak bardzo pośrednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to nie eCPM ma wpływ na wartość klika tylko na reklamę serwowaną na stronie, więc tak bardzo pośrednio.

eCPM reklam decyduje o tym, która się wyświetla, to z kolei ma wpływ na eCPM strony. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności