Skocz do zawartości

Optymalizacja dużego serwisu bez dostępu do kodu- jak?

rdw

Rekomendowane odpowiedzi

Mam przygotować raport optymalizacyjny dla dużego serwisu. Ma toto zostać kompleksowo opracowane, ale jest pewien szkopuł- nie jestem członkiem zespołu programistów i nie mam wglądu w pliki źródłowe.

Z mniejszymi serwisami miałem już do czynienia i coś takiego robiłem, ale w przypadku serwisu na 114 tysięcy podstron moje metody ręcznego przeglądania wszystkiego nie przydadzą się na wiele.

Możecie mi doradzić, co będzie najważniejsze w przypadku tak rozbudowanego portalu i od której strony to ugryźć?

Wszystko to dlatego, że liczba odwiedzin spadła i potrzebna jest odpowiedź na pytanie, czy przyczyną tego mogła być zła optymalizacja.

Screaming Frog SEO Spider przyda się tutaj, tyle że przy tak dużym serwisie tylko płatna wersja będzie w stanie ogarnąć wszystko.

Ewentualnie zobacz też Microsoft Seo Toolkit ale ten soft lubi wprowadzać w błąd i to dość często.

Takie analizy to powinno się zacząć od GWT i GA oraz BL, bo samo wydobycie meta-danych dla podstron nie da ci odpowiedzi czemu "liczba odwiedzin spadła".

Pozdr.

Domeny na sprzedaż - pod zaplecze SEO, strony PP, strony firmowe, sklepy internetowe.

Zapraszam również na podstronę z darmowymi narzędziami SEO >> https://techformator.pl/darmowe-narzedzia-seo/

Jeżeli jesteś zainteresowany publikacjami wpisów gościnnych, napisz do mnie @.

Właśnie, po co Ci wgląd do kodu źródłowego plików ?

Ważny jest przecież kod który wyświetla przeglądarka (HTML)

i nagłówki które możesz podejrzeć nie mając dostępu do FTP.

Serwis zazwyczaj ma kilka różnych układów/struktur podstron.

Jeżeli jest to np. forum internetowe, które ma 100 000 postów to nie przeglądasz każdego posta.

Wystarczy Ci tylko 1 post.. (zakładając, że każdy inny ma taką samą strukturę kodu a różnią się tylko treścią)

a9177b36246d7ce96fa698c9971dd36b.png

Sprzęt akwarystyczny kupuj w moim - sklep akwarystyczny.