Skocz do zawartości

Czy mogę poprosić o ocenę i opinie?


kolorowemarzenia

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za uwagi.

To menu z seriami, producentami i wiekiem zostało dodane celowo - wielu internautów nie umiało się odnaleźć na stronie, gdzie było tylko menu to z lewej kolumny, więc pomyśleliśmy, by w ten sposób ułatwić nawigację.

Co do nowych produktów - klient od razu widzi, co jest nowego, poza tym czy nie pomaga to w indeksacji nowych produktów?

Spróbuję może w sliderze dać zdjęcia dzieci zamiast tych bannerów, co teraz - to powinno uspokoić trochę stronę. A loga producentów może na jakimś odcieniu niebieskiego lepiej będą wyglądać?

Pomyślę jeszcze nad tą strona główną, jeszcze raz bardzo dziękuję za uwagi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to nie tak - Klienci śledzą nowe produkty by widzieć, czy koelkcja, na którą czekają już jest w sklepie.

Ale zaintrygowała mnie Twoja propozycja:

"

Wyobraź jednak sobie że Twój sklep mógłby w tym miejscu pokazywać produkty:

1. alternatywne do tych które klient przeglądał lub które kupił.

2. komplementarne do tych które kupił.

3. nowe w seriach które przeglądał lub kupił.

itd...

generalnie jeśli można - to trzeba podnosić w ten sposób lead.

Muszę nad tym pomyśleć i podsunąć ten pomysł informatykom, bo to świetna rzecz i chyba faktycznie skuteczniejsza, niż po prostu nowości. Bardzo dziękuję za tę sugestię.

Mam jeszcze spory kłopot ze sliderem - dobrze się wyświetla w Firefox, ale rozjeżdża w IE. Jest na to jakać rada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blackpress.pl - napisz, proszę, o indeksowaniu DC. Czy mam umieścić w kodzie dodatkowe meta w tym celu?

Chodzi o Duplicate Content....na dwóch różnych podstronach Twojej strony

https://www.kolorowem....pl/test/33177/

https://www.kolorowem...dadak-92/33177/

powtarzają się opisy produktów. Są identyczne a za duplikowanie treści Google karze:)

Jedna z tych podstron jest jak mniemam testowa więc należałoby zaznaczyć w pliku robots.txt aby nie była indeksowana bo i po co...

Zakładki są puste, bo generalnie mało kto z nich korzysta. Czy wobec tego lepiej je usunąć?

Hmmm, jakby to powiedzieć...należałoby je wypełnić we własnym zakresie...tak na zachętę :) Jak pojawią się komentarze to zapewne zadowoleni Klienci również zaczną sami wpisywać opinie...a i Klienci będą przychylniej patrzyć na Twoja ofertę :)

Potrzebujesz teksty na stronę, bloga czy do sklepu online? Sprawdź moje portfolio na pawelgibek.pl. Specjalizuję się w tematyce motoryzacji i zdrowej żywności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję :)

Już teraz zrozumiałam, o co chodzi.

Za drugą uwagę też bardzo dziękuję!

Czy brak znacznika H2, gdy na stronie jest H1 i H3 to znaczący błąd?

Mam jeszcze kłopot ze sliderem, który dobrze się wyświetla w Firefox, ale rozjeżdża się w IE. Czy jest na to jakiś spsoób, by w każdej przeglądarce slider prawidlowo pokazywał obrazki, a nie wyświetlał je jeden pod drugim, jak ma to teraz miejsce w IE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma uzasadnionej potrzeby wykorzystania H2, czy H3 to nie jest to błąd. Jedni wolą dać pewne rzeczy w H1, inni w H2 - to dosyć płynne.

Osobiście usunął bym ten spam opis ze stopki na stronie głównej - wymienianie tam wszystkich możliwych fraz i producentów nie ma specjalnie sensu - na stronę główną kieruj główne frazy, czyli w zasadzie to co masz w title w tej chwili. Ten spam ze stopki wywal, a w zamian dodaj jakiś krótki merytoryczny opis na stronach kategorii:

https://www.kolorowem...pl/lenka/3/384/

Analogicznie zamiast robić spam opisy na stronach kategorii tego typu:

https://www.kolorowem...bielizna/1/162/

daj tam coś bardziej konkretnego, a masz przecież podkategorie:

https://www.kolorowem...-chlopcy/1/178/

https://www.kolorowem...ewczynki/1/163/

więc po co w kategorii głównej dawać te same frazy (chłopięce, dziewczęce)? (pomijając, że opisy to upchane słowa kluczowe, to są prawie identyczne w kategoriach i podkategoriach)

Pomyśl co zrobić z indeksowaniem parametrów (np wyszukiwarki) i duplikatów jak wyżej koledzy doradzają - z doświadczenia powiem, że najlepiej to załatwić canonicalami, ale trzeba przypilnować, żeby programista to odpowiednio wdrożył i nie wyindeksował połowy serwisu :)

Usunąłbym ten śmieszny znaczek w z title, albo przynajmniej dał spację po nim.

Zbadałbym, czy na pewno potrzebne jest dublowanie nawigacji w górnym i bocznym menu i zastanowił się, czy nie da się poprawić anchorów odnośników w nawigacji wewnętrznej.

Spamowanie tagami na blogu też nie jest zbyt rozsądne.

Proponuję popracować również z narzędziem propozycji słów kluczowych, rozszerzyć title, pomyśleć nad stworzeniem sensownych wirtualnych kategorii (o ile oprogramowanie pozwala) - z pewnością byłoby to bardziej użyteczne zarówno dla użytkowników jak i miało lepszy wpływ na ruch, niż indeksowanie pierdyliarda podkategorii z 50 rozmiarami danych produktów.

etc.

zdecydowanie najlepsze gry przeglądarkowe online

kurs java programowanie obiektowe

Rynek walutowy i podstawy forex w jednym miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za konstruktywną krytykę!

Osobiście usunął bym ten spam opis ze stopki na stronie głównej - wymienianie tam wszystkich możliwych fraz i producentów nie ma specjalnie sensu - na stronę główną kieruj główne frazy, czyli w zasadzie to co masz w title w tej chwili.

Dałam ten opis na stronę główą, żeby jakąś w ogóle treść tu mieć, bo ilość tekstu do kodu HTML jest bardzo mała. Teraz trochę zmieniłam i skróciłam ten opis, czy tak może już być?

Co do opisów stron kategorii i podkategorii to zamiar był ten sam - zwiększenie ilosci treści, ale rozumiem, że zrobiłam to mało umiejętnie i popracuję nad tym, by było bardziej sensowne.

Czy mogłbym poprosić o więcej szczegółów na temat tych duplikatów - jak się tego pozbyć w bezpieczny sposób, bez szkody dla indeksowania strony.

Tagi z bloga usunęłam - blog zresztą jest i tak bardzo niedopracowany, ale chciałabym najpierw zoptymalizowac stronę sklepu, a potem będę działać z bogiem.

Co do title - przedtem był dłuższy tytuł, ale wszystkie SEo-optymalizatory krzyczały, że za długi, więc skróciłam. Jak to naprawdę jest z tą długością - ma to znaczenie dla Googla czy nie?

Nawigacja jest potrójna ze względu na to, że niektórzy Klienci wolą mieć kategorie w postaci wieku/rozmiaru, inni płci dziecka, jeszcze inni rodzajów odzieży. Wcześniej była tylko lewa kolumna, teraz dołożyliśmy resztę, bo wiele osób nie umiało znaleźć tego, co potrzebowało.

czy nie da się poprawić anchorów odnośników w nawigacji wewnętrznej

To znaczy? Czy nazwy kategorii nie są odpowiednie? Które ewentualnie anchory warto byłoby poprawić/zmienić?

Obawiam się, że wirtualne kategorie nie wchodzą w grę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałam ten opis na stronę główą, żeby jakąś w ogóle treść tu mieć, bo ilość tekstu do kodu HTML jest bardzo mała. Teraz trochę zmieniłam i skróciłam ten opis, czy tak może już być?

Na pewno lepiej niż było.

Czy mogłbym poprosić o więcej szczegółów na temat tych duplikatów - jak się tego pozbyć w bezpieczny sposób, bez szkody dla indeksowania strony.

Produkty, masz urle:

https://www.kolorowem...kids-104/33216/

https://www.kolorowem...dupadupa/33216/

Masz 3 wyjścia:

1. w kodzie drugiego adresu w sekcji head wstawiasz:

<link rel="canonical" href="https://www.kolorowem...ds-104/33216/">

pokazując robotowi wyszukiwarki, że wiesz, że to jest duplikat i że nie chcesz go indeksować (że chcesz indeksować tylko oryginalny adres).

2. Adres https://www.kolorowem...dupadupa/33216/ przekierowuje 301 na odpowiedni, tzn https://www.kolorowem...kids-104/33216/

3. Adres https://www.kolorowem...dupadupa/33216/ zwraca kod 404 - strona nie istnieje

Wyniki wyszukiwania:

https://www.kolorowem...query=czekolada

takich adresów możesz wygenerować i zaindeksować pierdyliard. Generalnie ciężko będzie Ci to ogarnąć, bo widzę, że w stopce próbujesz odsyłać np do wyników wyszukiwania typu "Filemon". Nie masz na takiej podstronie:

https://www.kolorowem.../?query=filemon

ani zoptymalizowanego tytułu, ani nawet nagłówka, tak więc w wyszukiwarkach praktycznie nie masz szans zaistnieć pod frazą typu "ubranka z filemonem" (czy cokolwiek by tam miało nie być). Możesz to zablokować dodając w sekcji head:

<meta name="robots" content="noindex, nofollow">

oznacza to - robocie wyszukiwarki, nie indeksuj tych treści, one nie mają żadnej wartości.

Dodatkowo możesz w narzędziach dla webmasterów ustawić parametr ?query jako nieistotny.

Tagi z bloga usunęłam - blog zresztą jest i tak bardzo niedopracowany, ale chciałabym najpierw zoptymalizowac stronę sklepu, a potem będę działać z bogiem.

Blog to w ogólności dla sklepu bardzo dobra rzecz, tylko, że radzę prowadzić go w katalogu, a nie na subdomenie, np kolorowemarzenia.pl/blog/

Co do title - przedtem był dłuższy tytuł, ale wszystkie SEo-optymalizatory krzyczały, że za długi, więc skróciłam. Jak to naprawdę jest z tą długością - ma to znaczenie dla Googla czy nie?

Mi nie chodzi o samą długość. Chodzi o to, żeby wywalić powtarzania wszędzie tego samego ciągu "ubranka dla dzieci, odzież dla niemowląt - sklep kolorowemarzenia" a zostawić samo"- kolorowemarzenia.pl".

Dzięki temu, np w kategorii:

https://www.kolorowem...l/bluzki/1/191/

Możesz ograć tytuł typu: "Bluzki dla dzieci - sprawdź dziecięce ubranka w naszym sklepie - KoloroweMarzenia.pl"

dzięki temu ogrywasz zarówno:

bluzki dla dzieci (mies 260 zapytań)

bluzki dziecięce (mies 140 zapytań)

Analogicznie na stronach produktu zamiast dawać ten sam schematyczny dopisek warto może dodać tam nazwę kategorii wiodącej, czyli nie "ubranka dla dzieci", a konkretnie "ubranka dla dziewczynek". np dla:

https://www.kolorowem...kids-104/33216/

"Amarantowo-szara bluzka Sweet Summer Kiki Kids 104 - bluzki dziewczęce - KoloroweMarzenia.pl"

Długość title ma o tyle znaczenie, że wyświetlane jest max ok 70 znaków, jednak nawet jeśli coś jest trochę dłuższe, to jest interpretowane przez Google. Nie sugeruj się seo optymalizatorami, bo one same w sobie często mają błędy, lepiej patrz do narzędzi dla webmasterów do zakładki Udoskonalenia HTML.

Nawigacja jest potrójna ze względu na to, że niektórzy Klienci wolą mieć kategorie w postaci wieku/rozmiaru, inni płci dziecka, jeszcze inni rodzajów odzieży. Wcześniej była tylko lewa kolumna, teraz dołożyliśmy resztę, bo wiele osób nie umiało znaleźć tego, co potrzebowało.

Osobiście zrobiłbym górną nawigację ładowaną Javascriptem, aby nie dublować ponad 50 odnośników w nawigacji wewnętrznej. Generalnie rzeczy o których piszesz, tzn wybór rozmiaru, materiału itp. ogrywa się zazwyczaj za pomocą dobrze skonstruowanych filtrów, u Ciebie niestety to jest sztywne, no i raczej nic z tym już nie zrobisz.

To znaczy? Czy nazwy kategorii nie są odpowiednie? Które ewentualnie anchory warto byłoby poprawić/zmienić?

Tzn, żeby linkować anchorami dokładnymi, lub jak najbardziej zbliżonymi do pozycjonowanych fraz, czyli np. jeśli jesteśmy w kategorii:

https://www.kolorowem...l/bluzki/1/191/

to z menu linkować do podkategorii z frazy "Dla chłopców", lub "Chłopięce" (a idealnie "Bluzki chłopięce" choć to absurdalnie i już trochę spamersko wygląda), zamiast "Chłopcy" (tutaj jednak trzeba najpierw zlikwidować górną nawigację, żeby anchor linku z bocznej nawigacji został w ogóle zliczony.

Dodatkowo np na stronie:

https://www.kolorowem...kids-104/33216/

masz link do:

https://www.kolorowemarzenia.pl/Kiki Kids/2/66

spacje w urlach powinny być zamieniane na myślniki automatycznie, a tak dostajesz stronę błędu.

Darmową poradnię uważam za zamkniętą :>

zdecydowanie najlepsze gry przeglądarkowe online

kurs java programowanie obiektowe

Rynek walutowy i podstawy forex w jednym miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego pomysłu- to tu można szyć bez końca wykorzystując remarketing Google AdWords. Wyobraź sobie że Twoim klientom może pokazywać się reklama nowych spodenek do bluzeczki którą już kupili na zupełnie innych stronach niż Twoja.

Widzę że zmieniłaś foto na headerze. Chyba lepiej to wygląda, ale nadal uważam że nie o to chodziło :)

Tam powinno być tylko jedno foto. Może być parka malców lub jedno dziecko, ale raczej tylko jeden kadr.

> Nie, to nie tak - Klienci śledzą nowe produkty by widzieć, czy koelkcja, na którą czekają już jest w sklepie.

Mam nadzieję że powiadamiasz mailem wszystkich tych, którzy dokonali zakupu dowolnego produktu z danej serii o jej poszerzeniu...

W każdym razie życzę powodzenia. Rynek masz niełatwy, ale pewnie kawałek tego tortu przypadnieTobie.

Świece ozdobne - świece na prezent lub do dekoracji
Opakowania kartonowe - opakowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Header na razie taki, bo nie mam lepszych fotek, by jeden kadr dać...

Uwagi marketingowe bardzo cenne, serdecznie za nie dziękuję, postaram się jak najlepiej je wykorzystać!

Jeszcze raz bardzo, bardzo dziękuję i również życzę powodzenia we wszystkich przedsięwzięciach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności