Skocz do zawartości

Eksperymenty GA


henio

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

mam pytanie dotyczące eksperymentów GA. Otóż mam włączony eksperyment. Założenia i ustawienia eksperymentu:

  • cel: wyłonienie strony artykułu, na której użytkownik spędza więcej czasu - czyta tekst (pojedyncza strona), a nie skanuje. Mam stronę oryginalną oraz jedną odmianę.
  • ustawienia: typ celu - czas trwania odwiedzin > 3:30 min.
  • konwersja: eksperyment zlicza jedynie konwersję większe od 3:30 min.

Moje pytania:

  1. co to jest dokładnie czas trwania odwiedzin? Osobiście rozumuje, że nie jest to czas spędzony na stronie - co chyba bardziej by mnie interesowało, choć nie można ustawić takiego typu celu.
  2. czy przez słowo "odwiedzin" w typie celu GA mam rozumieć, że jest to czas sesji wg GA?
  3. jeżeli jest to czas sesji, to czy eksperyment bierze pod uwagę wyłącznie czas odwiedzin na pojedynczej stronie eksperymentu (oryginalna czy odmiana), czy może jednak wlicza również do konwersji czas odwiedzin większy niż 3:30 min. ale dla poziomu całej mojej witryny? Np. użytkownik wchodzi na stronę eksperymentu z innej mojej strony (nie biorącej udziału w eksperymencie), gdzie na niej spędził powiedzmy 1 min., a na jednej z właściwych stron eksperymentu 2:32 min.?
  4. wiem też, że na stronie eksperymentu w GA mogę zobaczyć poprzez menu Konwersje/Dane strony Średni czas trwania odwiedzin - ale jest on dla mnie dość dziwny. Strona, która powinna wg mnie mieć większy czas ma znacznie mniejszy.
  5. czy znacie jakieś inne metody dokładnego eksperymentowania z rzeczywistym czasem na stronie? Osobiście kombinuje aby na stronach mojej witryny umieścić ten kod: https://www.maciejlew...ogle-analytics/, zmodyfikować go tak aby dodać zdarzenie, gdzie dane zdarzenie otrzyma unikalne etykietki powyżej 210 sekund (3:30min.) i stworzyć cel - typ zdarzenie, gdzie celem będą wszystkie etykietki zaczynające się od unikalnej nazwy "przyczepionej" do zdarzeń równych bądź większych od 210 sekund.

Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na stronie w Google Analytics jest liczony w ten sposób, że każda kolejna interakcja odejmowana jest od poprzedniej.

Przykład:

Strona 1: Odsłona o 14:10

Strona 2: Odsłona o 14:30

Strona 3: Odsłona o 14:40 (czas trwania 50 minut)

Realny czas na stronie to 1:20h, a Google Analytics poda Ci 30 minut, bo tej ostatniej wartości nie ma od czego odjąć.

Jeżeli chcesz sobie zobaczyć czy ktoś sczytał jakiś artykuł to ustaw sobie event na scrollowanie myszką, albo zamiast Google Analytics skorzystaj z narzędzia, które ma Scroll Mapy. (ClickTale, Crezzy Egg). Crezzy Egg ma funkcję, która pokazuje realny czas na stronie.

Pozdr,

Damian

Narzędzie do kompleksowego wsparcia działań SEO - https://senuto.com

Darmowe narzędzie do w pełni automatycznej wyceny pozycjonowania
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

dziękuje za odpowiedź. Jednak nie wyjaśnia to do końca moich pytań. Realny czas na stronie - z tym już sobie poradziłem. Natomiast najmocniej zależy mi o Wasze odniesienie się do moich pytań 1-3, konkretnie dla Eksperymentu GA. Nomenklatura tutaj jest trochę inna.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności