Skocz do zawartości

pozycja w zależności od godziny wyszukiwania


kronopio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

czy spotkał się ktoś z sytuacją że w zależności od godziny w jakim nastąpiła wyszukiwanie pozycja strony jest inna? Mam taką sytuację dla 2 fraz. W "dzień" te 2 frazy są o 10 pozycji wyżej niż w "nocy". Jedyne co przychodzi mi na myśl dlaczego tak jest to fakt że miałem kampanie adwords na te 2 frazy która była wyłączona w nocy. Czy reklama w AdWords wpływa na bezpłatne wyniki wyszukiwania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne Data Center maja też różne wyniki

to byłoby jakieś wyjaśnienie.

Innym powodem tej sytuacji mogłoby być to że przez długi okres czasu strona na te frazy była bardzo daleko (0 wejść z bezpłatnych wyszukiwań). Prowadzona była kampania AW na te frazy, która była skonfigurowana w ten sposób że reklamy pojawiały się tylko w dzień. Jakiś czas temu zoptymalizowano stronę i w tej chwili ma jakieś sensowne wyniki (dla wyszukiwań bezpłatnych), które generują ruch z tych fraz. Do niedawna pozycje strony w 2 monitorach nie różniły się znacząco (pływanie o 1-2 pozycje). Od kilkunastu dni (pingwin?) nastąpił "rozjazd" w monitorach. Zacząłem badać sprawę i wychodzi na to że rozjazd jest spowodowany innym momentem skanowania (dzień / noc) tych monitorów. Mam takie podejrzenie że do niedawna statystyki ruchu typu cpc nie wpływały a może raczej wpływały ale nie był brany rozkład godzinowy na wynik pozycji (kampania AW generowała ruch tylko w dzień). Od jakiegoś czasu google być może bierze jednak statystyki ruchu cpc (być może bezpłatnego tez) w ujęciu godzinowym i stąd te różnice w pozycji dzień / noc.

Nie ma sensu sprawdzać kilka razy dziennie pozycję.

dla jednego ma dla innego nie. Nie będę prowadził polemiki w tym temacie - to nie jest tematem tego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze zacznijmy od definicji:

Fluktuacja (wahania przypadkowe) - przypadkowe, nie dające się przewidzieć, odchylenia od wartości średniejzmiennej losowej (np. wielkości fizycznej) podlegającej stochastycznym zmianom w czasie i nie wykazujące żadnej tendencji.

Jak widzisz mój problem nie podpada pod definicje fluktuacji ponieważ jest zdarzeniem cyklicznym, dającym się przewidzieć o wyraźnej tendencji (a właściwie sezonowości), I dlatego napisałem że dla jednego ma a dla drugiego nie ma (w tym wypadku jest sens badać kilka razy ale pewnie w 99% przypadku nie ma bo faktycznie są to zdarzenia "losowe"). Ja mówię o Jarku a ty o jarmarku - dlatego napisałem że problem przez Ciebie poruszony nie jest tematem tego wątku.

Branża SEO to nie moja brocha. Jestem generalnie lamerem w tym temacie i zajmuję się tym na tyle ile mi czas pozwala i raczej hobbistycznie. Jednak potrafię sobie wyobrazić sytuację że komuś kto zajmuje się tym zawodowo i z tego żyje trafi się klient z "ameryki", który zleci pozycjonowanie takich fraz (mających opisany przeze mnie feler). Będziesz kasował go za wyniki "dzienne" a on na to że jak on z tej ameryki sprawdza pozycje to wcale nie wychodzi mu top 5 tylko top 30 i on nie będzie płacił i g... go interesuje że wyniki zależą od strefy czasowej (bo ma klientów zarówno w Polsce jak i w ameryce). Jeżeli już to zapłaci za średnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności