Skocz do zawartości

kilka prostych pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda mam konto na tym forum 3 lata, ale tak naprawdę nie znam zasad na nim panujących, więc bardzo proszę o wyrozumiałość, jeśli pytania okażą się zadane w nieprawidłowy sposób. Bardzo prosiłbym o odpowiedzi w punktach

1. w topie strony ma 4 podstawowe linki: strona główna | kategorie | artykuł | kontakt, poniżej, aby użytkownicy wiedzieli dokładnie, gdzie są, używam itemscope. To rodzi pewien problem, bo gdy użytkownik wejdzie do kategorii ABC, to w itemscope ma napisane:

strona główna -> kategorie -> ABC

o ile ABC w itemscope, jest zwykłym tekstem (bo przecież nie można na stronie mieć linków do jej samej), o tyle linki "strona główna" i "kategorie" już linkami są; nie wiem, co mam zrobić, bo tym samym na jednej stronie mam dwa linki prowadzące do "strona główna" i do "kategorie", a Google nie lubi takich praktyk

2. jak już wspomniałem, Google nie lubi, jak na stronie jest link do jej samej, więc co mam zrobić, jeśli w topie jest link do "kategorie", a właśnie się w tej stronie znajduje? mam go zamienić na tekst? czy może jest jakiś dodatkowy znacznik, dzięki któremu Google nie odbierze mojej strony negatywnie

3. chciałbym potwierdzić teorię, o której słyszałem dawno temu; jeśli link nazywa się ABC, to jego title musi być różne od ABC? a przynajmniej powinno mieć dodatkowe słowo kluczowe? przykład:

<a href="link" title="ABC DEF">ABC</a>

4. jak często mam generować sitemap.xml? myślę, że codziennie - dobrze myślę?

5. w sitemap.xml dodałem jako pierwszy link adres do strony głównej i nadałem jej priorytet 1.0, następnie dodałem wszystkie typowe podstrony typu "regulamin" i nadałem im priorytet 0.4, następnie do kategorii dałem priorytet 0.7, a do ich podstron 0.6, do wszystkich innych podstron dodałem 0.5 - czy to dobre posunięcie?

6. w kategoriach znajdują się produkty, które nie mają opisu, ale różnią się meta tagami, itemscope oraz H1 - to wystarczy, aby w robots wpisać index, follow, czy mimo wszystko lepiej wpisać noindex, follow?

7. czy to prawda, że każda podstrona musi mieć inne meta tagi, itemscope oraz h1? podobno dla Google to jedna z najważniejszych spraw

8. czy mam używać w tekście <strong> czy Google patrzy jednakowo także na <span class="b"> z odpowiednim ostylowaniem?

9. skoro H1 to tytuł strony, na której się znajduję, gdzie mam używać H2, H3 itd? i czy warto ich używać, jeśli tak naprawdę największe znaczenie ma dla mnie wypoycjowanie się pod hasłem, które znajduje się w H1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1 i 2 - nie ma problemu, żeby strona sama do siebie linkowała, nie ma też problemu aby na 1 podstronie były np. 2-3 linki do strony głównej

Ad 3 - title rób dla ludzi, nie dla Google, jak masz link do kategorii "ABC" to title możesz dać "Kategoria ABC" lub "Zobacz produkty w ABC" lub cokolwiek innego

Ad 4 - w momencie jak zmieniają się adresy (np. dodanie nowej treści) lub gdy treść jest aktualizowana

Ad 5 - poczytaj o priorytetach - one określają jak ważna jest dana strona dla ludzi, np. kontakt jest ważny, podstrony z produktami również

Ad 6 - jak nie mają opisu to nic nie wnoszą, poza nabijaniem site

Ad 7 - title tak, resztę meta można spokojnie pominąć

Ad 8 - strong to strong, span to span, stylowanie nie ma znaczenia

Ad 9 - ma sens ich używanie, ale zgodnie z przeznaczeniem - czyli jeśli chcemy jakąś część strony wyróżnić np. dane techniczne to dajemy to np. w h3, ale to powinny być nagłówki poszczególnych sekcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1, 2. narzędzia Google podobno źle patrzą na linkowanie do siebie samego - słyszałem to z kilku źródeł; a może Google zmieniło politykę w tej sprawie?

3. rozumiem, ale rzecz jasna title ma być tak skontruowane, aby Google wzięło jak najwięcej słów kluczowych - title powinien mieć max 25 znaków?

4. -

5. możesz polecić jakiś dobry poradnik? najlepiej po polsku

6. ok, ale mimo to chyba warto je indeksować, prawda?

7. czyli Google patrzy wyłącznie na title, a meta tagi ignoruje? słyszałem też opinię, że H1 jest niesamowicie istotne - czy to nieprawda?

8. pytałem, bo podobno Google większą uwagę przykuwa na tekst wyboldowany i nie jestem przekonany, czy odpowiednio odczyta SPAN z odpowiednim ostylowaniem

9. -

============================================

10. ile maksymalnie może być linków w jednej mapie? jak ustawię na 3 tysiące, będzie dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1-2 - ja o czymś takim nigdy nie słyszałem, mamy strony które linkują same do siebie, do strony głównej itp - poza tym jaki w tedy sens miało by linkowanie wewnętrzne?

Ad. 3 - title ma opisywać to co się znajduje na stronie, a nie być zlepkiem fraz kluczowych, długość do 80, można nawet więcej

Ad. 5 - tu nie ma poradnika, sam określasz które strony są bardziej istotne w serwisie, a które mniej - warto tez wziąć pod uwagę użytkownika

Ad. 6 - skoro nic nie wnoszą, to po co? Twój wybór

Ad. 7 - na co G patrzy to nie wiadomo dokładnie, ale meta-description pojawi się pod Twoją stroną w wynikach. Jak chcesz możesz coś napisać, ale i tak żeby do każdej podstrony inny to syzyfowa praca

Ad. 8 - zobacz do czego z definicji służy strong

Ad. 10 - https://www.sitemaps.org/pl/faq.html#faq_sitemap_size

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziękuję za odpowiedzi! zrodziły się w między czasie inne pytania:

11. na dole strony chcę zrobić blok "tagi" - ile tagów mogę tam umieścić? 40 będzie ok?

12. ile title może mieć maksymalnie znaków? 80? jaka jest górna granica?

13. ile mogę dać maksymalnie słów kluczowych? 20?

14. jeśli uznamy, że będzie ich 20, to ma znaczenie ich ogólna długość? np. 200 znaków?

15. ile znaków może mieć desciption? 150?

16. powiedz mi, na co mogę jeszcze zwrócić uwagę? może znasz jakieś dobre poradniki? ten poradnik o sitemap bardzo mi pomógł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 11 - tyle, żeby nie było ich za dużo, czasem pasuje 10, czasem 50, a czasem można dać i 100, wszysto zalezy od konkretnego przypadku

Ad. 12 - przyjęło się, że 80 - ale są i strony które mają po 100, a nawet i 150 znaków

Ad. 13 - w meta-keywords? ile chcesz, ale najlepiej nie dawać w ogóle - źle zrobione może tylko zaszkodzić, dobrze zrobione może niewiele pomóc

Ad. 14 - skup się na najważniejszych frazach, nie sądzę abyś miał aż tyle głównych keywordsów, żebyś przekroczył 200 znaków

Ad. 15 - około 200

Ad. 16 - są rózne narzędzia do audytu stron - również darmowe np. https://www.seocentro.com/tools/search-engines/metatag-analyzer.html tylko pamiętaj, że każdy autor takiego narzędzia zwraca uwagę na co innego, trzeba sobie samemu wypracować co jest ważne, a co nie - w ten sposób budujesz swój warsztat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności