Skocz do zawartości

Zabezpiecznie pomysłu - nie innowacyjnego


Ptaq

Rekomendowane odpowiedzi

Tak ostatnio sobie myślałem nad różnymi projektami i zacząłem się zastanawiać nad tym czy i jak można ew. pomysł zabezpieczyć przed skopiowaniem.

Wiadomo, że najlepiej jakiś patent czy inne prawne obostrzenie przed "kopiowaniem" pomysłu mieć.

Ale zakładam, że pomysł nie jest jakiś innowacyjny (w rozumieniu patentów itd.) tylko jest to pomysł na serwis/portal który jeszcze nie istnieje na rynku. I przykładowo użytkownicy portalu będą płacić np. 10zł / mc za abonament. Tylko, że jeżeli biznes się okaże dobry - to po chwili powstaną kopie portalu w których abonament będzie 8zł i będzie oferować praktycznie to samo. Bo sama idea nie jest skomplikowana i nie wymaga wielkich nakładów na stworzenie serwisu i powstanie kopii nie jest problemem.

Można przewagę budować poprzez:

- zagarnięcie jak najszybciej ile się da rynku, ale jak ludzie zobaczą, że gdzieś jest 50% taniej za praktycznie to samo to przejdą. A walka cenowa jest średnim pomysłem.

- można dodawać nowe funkcjonalności, tylko, że konkurencja może robić to samo.

- robić lepszą reklamę, ale niestety promocja w AdWords konkurencji z niższą stawką raczej odbiera klientów, pozycjonowanie może być na tyle trudne - że konkurencja będzie mieć na tyle wysokie pozycję, że potencjalny klient zawsze będzie widzieć mój serwis i konkurencji i wybierze ten tańszy.

Dlatego zastanawiam się co jeszcze można zrobić przed startem nowego serwisu by nie został on po chwili skopiowany i biznes na abonamentach sprowadził się po chwili do 5zł/rok.

https://www.punktseo.pl/darmowe-bonusy/ << rozdaje: kody do katalogów firm, kody rabatowe, szablony ZennoPoster ! |---| Moje strony: https://www.s90.pl/pozycjonowanie/ | https://www.seo-stat.pl - zapraszam.                                                                                                                                                                                          

seo-stat-logo.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowanie calej sieci stron zapleczowych jak i tych ktore beda generowaly ruch dla glownej strony.

Jesli serwis bedzie przedstawial wartosc to zrobi sie efekt domino i juz samo pojdzie; konkurencja bedzie zawsze druga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jeszcze można zrobić przed startem nowego serwisu by nie został on po chwili skopiowany

Według mnie trzeba zmienić myślenie: zrobić serwis i zobaczyć, czy w ogóle wypali, a dopiero później martwić się, czy ktoś nie zechce skopiować pomysłu (co jest prawdopodobne, o ile to rzeczywiście wypali). Tak... mieć ciastko i zjeść ciastko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli serwis będzie naprawdę "dobry" to nawet po jego skopiowaniu / sklonowaniu powinien nadal mieć się dobrze. Przykładem może nie super dobrym możne być: NK i zwłaszcza allegro. Można też dodać porównywarki cen itd...

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry serwis zawsze będzie numerem 1. Jeśli konkurencja zacznie deptać po piętach, trzeba pomyśleć nad jakąś nową "promocją", ulepszeniem serwisu. Ważne, żeby użytkownicy woleli zapłacić więcej i otrzymac najlepszy produkt, a nie tańsze i gorsze odpowiedniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wygrywa ten, kto ma więcej pieniędzy + lepszy pomysł na promocję . Jezeli pomysł jest dobry, to ktoś kto ma kase po pierwsze skopiuje twoją strone, przeprowadzi kampanie reklamową, a za 2 -3 miesiące twoja strona będzie postrzegana jako plagiat :) . Tak było np. z nasza klasą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie moje obawy napisał: kokodżambo

Bo o ile pomysłem na promocję może i mógłbym powalczyć, choć nie ukrywając pewne firmy zwłaszcza te większe mają łatwiejszy dostęp do jakiś mediów do których ja mogę nie mieć, ew. mieć mocno utrudniony/droższy.

To drugi czynnik jak kasa na promocję w przypadku większej fimy jest nie do przejścia - firma wyłoży np. 300`000zł na promocję i pozamiatane.

I mój pomysł będzie postrzegany jako plagiat do tego efekt skali spowoduje, że oni będą mieli taniej. A mój pomysł najzwyczajniej umrze i tyle ile wyciągnę na początku jego działania to będzie wszystko - więc w efekcie może się zwróci jego stworzenie + wydatki na promocję, to taka czarniejsza wizja. Ale daje do myślenia.

https://www.punktseo.pl/darmowe-bonusy/ << rozdaje: kody do katalogów firm, kody rabatowe, szablony ZennoPoster ! |---| Moje strony: https://www.s90.pl/pozycjonowanie/ | https://www.seo-stat.pl - zapraszam.                                                                                                                                                                                          

seo-stat-logo.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności