Skocz do zawartości

Wyniki finansowe Google - info o Adsense


qgito

Rekomendowane odpowiedzi

Przychody firmy Google w II kwartale 2013 roku wyniosły 14,11 mld USD, co oznaczało wzrost o 19% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Zysk netto liczony zgodnie z zasadami GAAP wyniósł 3,23 mld mld USD, podczas gdy rok wcześniej osiągnął 2,79 mld USD.

Spadki CPC w ciągu ostatnich 5 kwartałów:

  • Q1 2013 - spadek o 4% r/r;
  • Q4 2012 - spadek o 6% r/r;
  • Q3 2012 - spadek o 15% r/r;
  • Q2 2012 - spadek o 16% r/r;
  • Q1 2012 - spadek o 12% r/r;

Przychody ze stron partnerów Google'a przez programy AdSense wyniosły 3,19 mld USD, co stanowi 24% wszystkich przychodów w tym kwartale i oznacza wzrost o 7% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

źródło: di.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie znam nikogo, kto byłby zadowolony obecnie z Adsesne i miał wzrost przychodów w stosunku do poprzednich lat, raczej wszyscy mają coraz gorzej i taka tendencja kreuje się już od lat. Wynika to oczywiście nie tylko z samego Adsesne, ale też zmian w wyszukiwarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo to nie powinno dziwić.

10 lat temu, gdy AdSense zaczynało, tego typu reklama to była kompletna nowość. Użytkownicy nie wiedzieli co to za boks reklamowy, więc klikali. Dziś, gdy AdSense jest na co drugiej stronie w internecie, już są z systemem obeznani. Więc klikają mniej chętnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lis, ale my tu mówimy o stawkach CPC a nie o CTR. Po za tym, skoro ludzie mniej klikają, to logicznie rzecz biorąc stawki powinny być wyższe, bo jest mniejsza podaż kliknięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zauważcie 2 rzeczy: Jest coraz to więcej reklamodawców, czyli miejsc w których można reklamować. Ale nie to jest problemem, bo czas ludzi/ruch z serpów i tak jest pewnym zasobem. Problemem jest natomiast adwords w wyszukiwarce, bo mało, że zabiera z naszego ekosystemu ruch, to jeszcze reklamodawców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz. W - tak to też trochę zabija ten interes, teraz to chyba najlepiej robić filmiki np. na youtube bo tutaj zdaje się żadne wtyczki nie zablokują reklamy pojawiającej się przed wyświetleniem filmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Globalnie kliknięć jest pewnie więcej w sieci, bo jest znacznie więcej witryn i użytkowników, niż wcześniej.

Ale są też takie trendy, które będą mocno obniżać CPC jeszcze przez jakiś czas, np. wzrost liczby userów mobilnych. Za klika mobilnego właściciel sklepu nie zapłaci dużo, bo i tak nie będzie miał z tego zamówienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdBlock blokuje. Innych nie używam.

Poważnie? Ja nie mówię o reklamie w formie bannera który się pojawia w trakcie wyświetlania filmu na youtube, ale o filmie reklamowym - to też adblock potrafi zablokować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie? Ja nie mówię o reklamie w formie bannera który się pojawia w trakcie wyświetlania filmu na youtube, ale o filmie reklamowym - to też adblock potrafi zablokować?

Potwierdzam. adlbock blokuje rekalmy wyswietlane na odtwarzaczu youtube. W adblocku trzeba dodac odpowiednia regułe. a żeby być bardziej precyzyjnym to dwie reguły. to tyczy się tylko bannerów. Nie doczytałem o filmie reklamowym. ale gdzie z rok temu czytałem że można uzyc java script, który elimunej filmy reklamowe 30 sekundowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności