Skocz do zawartości

Kampania w AdWords na nazwę konkurencji


greeck

Rekomendowane odpowiedzi

Co do kampanii AdWords kierowanych na słowa z nazwą "mojej" firmy. Nie ma chyba prostszego rozwiązania niż stworzenie kampanii z nazwą mojej firmy i kierowania, czy na stronę główną, czy może na jakąś stronę "o-nas", kliknięcia takie będą tanie jak barszcz, a konkurencja będzie musiała sporo zapłacić za klika i za pozycje.

Jeśli chodzi o wyświetlanie reklam na nazwę konkurencji, to czasem może to być zabieg przypadkowy spowodowany poprzez stosowanie szerokiego dopasowania i ktoś w tym momencie też przepala budżet, tak samo w przypadku celowego kierowania reklam na nazwę konkurencji, bo bezmyślnym - według mnie - jest kierowanie na nazwę konkurencji, skoro użytkownik już szuka danej firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Kiedyś w jakimś większym katalogu znalazłem wpis konkurencji na nazwę mojej firmy. Napisałem do admina z prośbą o usunięcie tego słowa kluczowego. Nie robił mi żadnych problemów. Inna sprawa to etyka firmy dodającej taki wpis...

Piłeś? Nie jedź (i nie loguj się na forum) !

Siciliano: Robić szeptankę tutaj to jak sprawdzać w zbiorniku poziom paliwa zapalniczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzieliście, jak Provident Polska S.A. załatwiła wszystkich którzy puszczali pp na "Provident miejscowość" i podobnież niezłą kasę zgarniali? Mają to w AdWords od kilku miesięcy (wpiszcie sobie choćby np. "Provident Łuków"). Jednak na miejscu Providenta po prostu porobiłbym podstrony na miejscowości i chyba byliby najwyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa to etyka firmy dodającej taki wpis...

Części ludzi zajmujących się pozycjonowaniem nie ma pojęcia co to etyka. Przypominam sobie jak właściciel jednego z polskich SWLi propagowal depozycjonowanie.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to czyn nieuczciwej konkurencji

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co Zgredziu z tym zrobić?? od 3 lat na nazwe firmy mojego klienta robi adwordsa - Google mimo wielu monitów olewa sprawę. Przykład - fraza Honitex - w serpach top 1 a nad nimi adwords konkurencji

Zaporponuj firmie uruchomienie adwordsa i ustaw kampanię na słowa związane z marką. Koszt miesięczny powinien być nieduży, efekt o wiele lepszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Funio: masz kiepską papugę. Tyle CI powiem :)

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Rozumiem, że w tej kwestii nic się nie zmieniło i...

 

1. można się reklamować na brand konkurencji (nawet w dopasowaniu ścisłym) ale nie można brandu używać w tekście reklamowym

2. Jedyną drogą zablokowania takiej reklamy jest "poprosić" konkurencję o zaprzestanie lub sąd.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


2. Jedyną drogą zablokowania takiej reklamy jest "poprosić" konkurencję o zaprzestanie lub sąd.

 

Moderatorzy AdWords mają prawo do zablokowania reklamy konkurenta w której są znaky towarowe innych firm. Ale dla tego trzeba dostarczyć dokumenty poświadczające że nazwa znaku towarowego jest twoja własność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

wypowiem sie o jednej sytuacji w adwards...

 

 

1. dajmy mam produkt od firmy do reklamowania w adwards o nazwie Kask motocylkowy Bocian jednak google sporadycznie wyswietla mi reklamy, gdyz jest mala liczba wyszukiwan slow kluczowych z marka produktu Bocian (raz dziala box raz nie), a do tego jak by bylo malo to pozycjonowanie przynosi kilka % klientow, ale ogolnie to SEO = KO! ;)

 

brend Bocian jest malo znany na rynku PL, producent zlal temat rynku PL i radz sobie sam ja ci dalem duzy rabat na produkt

rezultat malo kto zna te kaski i sprzedawaj tu produkt haha...

 

baaa

poza tym jak na zlosc po audycie konkurencji okazalo sie ze najwiecej bo az 75% wszystkich klikow/wyszukiwan ma inna Marka Kuropatwa - Kasku - jest ona bardzo znana na rynku i sporo ludzi z polecenia go szuka i jest sklonna bardziej na zakup  lider jest TYGRYSEM  :P

 

Pytanie jak ugrysc temat? padl pomysl zabrania jak najbardziej legalnie kawalek tortu liderowi Kuropatwie:

 

Taktyka:

 

Kask marki Bocian - kilka boxow reklamowych pod produkt Kask - Kuropatwa (bez uzywania nazw marki Kuropatwa w reklamie) i podpiecie je pod slowa konkurencji tzn. Kask Bocian itd.

kampania ruszyla google nie widzi problemu z czasem stala sie reklama - marka Bocian  rozpoznawalna i jest prawie zawsze wyzej nad liderem Kuropatwa :P

 

ktora jakby bylo malo na rzecz pozycjonowania zostawiaja czesto adwardsy, ale to juz ich problem - efekt koncowy na znana marke gdzie wydala miliony $ na brand sprzedaje sie inny produkt i cel osiagnety sprzedaz ruszyla i powoli odchodzi sie od reklamowania na slow akluczowe lidera Kuropatwa bo on stracil udzialy a Bocian zaczyna byc rozpoznawalny i zdobywa rynek...

 

 

Co o tym sadzicie czy wg was taki ruch jest fairplay czy nie?

 

jestem z jednej strony zadowolony ze dzieki googlowi moge konkurowac z taka firma i ich sztabem SEM-itow, dzialu emarketingowcow, a z drugiej mieszane mam uczucia ze przechodzi akceptacje taka reklama

 

Jak inaczej wy byscie ugryzli ten temat???, gdy nie mam znanego  Brandu Bocian i brak jakich kolwiek srodkow na reklame Brandu sprzedac w adwardsach produkt metoda reklamy w wyzukiwarce?

gdzie lider Kuropatwa ma spory udzial 75% i 20% inny co juz maja znane juz w miare brandy...

 

 

 

 

2.

 

a. przypadek ktory wg mnie ma juz bardziej fairplay rozwiazanie - mialem klienta, ktory mial 2-czlonowa nazwe produktu (firma nazywala sie inaczej) zalozmy XV TIGER - o calkiem innej branzy niz moja dajmy w tym przykladzie niech to beda komputery TIGER a ja mam lodowki

 

zrobilem reklame od a do z wszystko polaczylem w calosc i ruszylo, ale po kilku h dostaje info od googla ze mam blokade boxow reklamowych wiec pisze i wyjasniam dlaczego np. jesli  nie reklamuje sie na slowa kluczowe TIGER itp.

i okazalo sie ze nazwa TIGER jest opatentowana i w ogole nie moge wpisac tego slowa

ale jest swiatlo w tunelu, ze za wyjatkiem pozwolenia pisemnego z siedziby firmy TIGER moge wtedy uzywac ich nazwy

 

lub

 

b. inna mozliwosc ktora moge - polaczyc nazwe mojego produktu w calosc czyli tak naprawde musze zmienic nazwe Marki produktu z XV TIGER na XVTIGER

 

wynik koncowy wg mnie dla mnie bardzo nie na reke ;/ tym bardziej jesli firma nie potraktuje powaznie twojego emaila z pozwoleniem w tym kierunku - co czesto bywa wsrod duzych firm

do tego jest sporo przeciwwskazań ktore sa nie fer w strone nazw marek ktore opatentowaly ja sobie ;/

 

a co jesli chcialbym  sprzedac? TYGRYSA z mojej hodowli? w tym wypadku w adwardsach ;) ? juz na samym wstepie jestem pozamiatany hahaha chociaz zgoda duzo rozwiazuje z firmy ktora ma patent na nazwe...

 

 

 

widze ze w tym temacie "

"nazwa konkurencji - etyka, prawo"

jest sporo niescilosci i duzo za jak i przeciw metod, ktore jest ciezko ustalic na jedna klarowna strone - bo kazdy kraj jest na innym poziomie przestrzegania jak i zapisow co do uzywania nazwa konkurencji a

UOKiK u nas kuleje na maxa i jesli masz znajomosci to raz dwa sie dobieraja innemu nawet o pi rdole...

 

 

pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To może w ramach podsumowania dyskusji napiszą jak faktycznie wygląda wszystko od strony prawnej.

 

1) Czy można użyć cudzego znaku towarowego jako słowa kluczowego w reklamie AdWords.


TAK, jeżeli taka reklama nie będzie wprowadzała konsumentów w błąd. Tzn., że wygląd reklamy nie będzie sugerował jakiś szczególnych związków gospodarczych reklamodawcy z właścicielem praw do znaku.
Szczegółowo opisuję to w tym artykule: https://znakitowarowe-blog.pl/uzywac-znaku-towarowego-konkurenta-reklamie-google-adwords/

 

2) Czy można użyć cudzego znaku towarowego w reklamie tekstowej AdWords?


TAK, pod warunkiem takim jak w pkt. 1, czyli reklama nie może wprowadzać w błąd.

NIE - jeżeli właściciel znaku zablokował go w Google (tj. zgłosił informacje o tym, że dysponuje ochroną prawną przez specjalny formularz). W takim przypadku można użyć tego znaku w tekście reklamy tylko za jego zgodą.
Więcej na ten temat w artykule: https://znakitowarowe-blog.pl/zablokowac-znak-towarowy-reklamach-tekstowych-adwords/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hej, wyszukałem ten temat gdyż właśnie mam z tym problem, ale jako niby ten gość co tego znaku konkurencji używa. Opisze szczegółowo sytuację:

Otrzymałem pismo od adwokata firmy X, która twierdzi, że dokonuję naruszenia które skutkuje bezprawnym wykorzystaniem nazwy firmy X. Ma to polegać niby jak piszą dalej na umieszczeniu odniesień do firmy X w kodzie źródłowym mojej strony www(nie napisano adresu), co ich zdaniem stanowi ingerencję w wyniki wyszukiwania w przeglądarkach internetowych. No i wzywają do usunięcia skutków oraz wsadzenia na stronę www (znowu nie napisano), przeprosin inaczej sprawa pójdzie "dalej". Zacznę od tego, że czytałem to chyba z kilka razy zanim cokolwiek mi przyszło do głowy. 

- po pierwsze zacząłem szukać tej ów nazwy firmy X u mnie w kodzie strony.... na marne nie doszukałem się.

- potem zastanowiło mnie odnośnie sformułowania "w wyniki wyszukiwania w przeglądarkach internetowych", czyli że gdzie w Google? No już pomijając że chyba to nie zbyt prawidłowe sformułowanie, doszedłem do wniosku że chodzi o Google Ads. 

 

Teraz tak. Wpisałem ów nazwę firmy X do wyszukiwarki i faktycznie na jednych z pierwszych miejsc w kampania Ads wyświetla się moja reklama. No ale ani w treści reklamy nie ma tej nazwy firmy X ani w frazach na które się reklamuję (dopasowanie przybliżone), nawet nie ma ani pół słowa tej nazwy (chodź jakbym kombinował). Jedynie co się pokrywa że ów firma X działa w tej samej branży.

 

Proszę wytłumaczcie czy moja firma może ponieść za coś takiego konsekwencje? Czy to jest jakiś straszak firmy konkurencyjnej? 

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności