Skocz do zawartości

Nie tylko - pozycjonowanie portalu + wyszukiwarki firm.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów, z góry zaznaczam to jest długi post :), ale jeżeli ktoś pragnie dorzucić swoje 3 grosze to proszę przeczytać go uważnie.

Mam pytanie głównie do osób mających jakieś doświadczenie kwestii większych portali albo wyszukiwarek firm.

Gnębi mnie kwestia możliwości pozycjonowania pewnego portalu - jego ostateczny kształt (stopień rozbudowy) będzie w pewnym stopniu zależał od tego właśnie potencjału pozycjonowania.

Nie chcę zdradzać tajemnicy, więc posłużę się przykładem tak będzie najprościej.

Powstaje portal + branżowa wyszukiwarka firm (przykładowo branża STOLARSKA), która może skupiać 1 albo 3 specjalizacje. Przykładowo jedna specjalizacja MEBLE - ewentualnie trzy specjalizacje MEBLE, SCHODY, DRZWI.

Jeżeli powstałaby 1 specjalizacja wtedy główny nacisk byłby kładziony na 5 fraz + miasta (nie licząc pobocznych) (np. "meble kuchenne wrocław" albo "meble na wymiar poznań") wtedy adresy do pozycjonowania wyglądałyby tak:

www.adresstrony.pl/dolnoslaskie/wroclaw,1.html

www.adresstrony.pl/wielkopolskie/poznan,2.html

Natomiast jeżeli powstałyby 3 specjalizacje wtedy portal byłby obszerniejszy - na każdą specjalizacje byłoby 5 głownych fraz + miasta - przykładowo MEBLE (np. "meble kuchenne wrocław", "meble pokojowe poznań") SCHODY (np. "schody drewniane legnica", "schody zabiegowe gorzów") DRZWI (np. "drzwi dębowe lubin", "drzwi sosnowe opole").

Wtedy adresy stron posiadałyby dodatkowe rozszerzenie o specjalizacje i wyglądałoby to tak:

MEBLE.

www.adresstrony.pl/meble/dolnoslaskie/wroclaw,1.html

www.adresstrony.pl/meble/wielkopolskie/poznan,2.html

SCHODY.

www.adresstrony.pl/schody/dolnoslaskie/legnica,1.html

www.adresstrony.pl/schody/lubuskie/gorzow,2.html

DRZWI:

www.adresstrony.pl/drzwi/dolnoslaskie/lubin,1.html

www.adresstrony.pl/drzwi/opolskie/opole,2.html

Robi się 3x więcej fraz do pozycjonowania, zastanawiam się o ile trudniejsze okaże się uzyskanie wysokich miejsc na główne frazy. Adwordsy wskazują konkurencyjność średnią, w niektórych lokalizacjach wysoką.

WAŻNE

Oczywistym wydaję się, że pod kątem pozycjonowania należałoby wybrać jedną specjalizacją.

Natomiast ma być to wyszukiwarka wspierana przez portal, na którym będę publikowane treści - automatycznie więcej specjalizacji pozwala na budowę większego contentu.

Ponadto takie połączenie bliskich specjalizacji pozwoli skupić większą liczbę odwiedzających na stronie i pozwoli na łatwiejszą budowę społeczności. Ponadto dzięki łaczonemu rozwiązaniu będziemy w stanie także dostarczyć kompleksowych informacji w jednym miejscu.

Pozdrawiam

podatki-elma.pl - zaufana księgowość, pełny zakres usług, prowadzenie książki przychodów i rozchodów, ksiąg handlowych, obsługi kadrowo płacowej, sporządzenie deklaracji podatkowych, reprezentowanie przed urzędami - pierwszy miesiąc za 1zł.

 

kraktrans.pl - lustra na zamówienie wraz ze szlifowaniem, szkło lakierowane lacobel do kuchni i wiele innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności