Skocz do zawartości

Spadek pozycji po majowym pingwinie

Sylar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam drogich forumowiczów. Pozycjonowanie to dla mnie hobby, zajmuje się nim w wolnych chwilach, ale też nie mogę powiedzieć ze jestem totalnym laikiem. Nie mniej jednak potrzebuję Waszej porady.

Mianowicie, z dnia 22 na 23 maja nastąpiła totalna katastrofa - spadek ze szczytu na sam dół. W owych dniach wertowałem usilnie forum w poszukiwaniu pomocy, pisałem do kilku osób, bardziej lub mniej udzielających się na forum. Opinie na temat przyczyny były różne, katalogowanie w głównej mierze przy użyciu grup WP-kat. Zaniechałem dalszych prac nad przywróceniem utraconej pozycji, zająłem się nową stroną, teraz widzę że "ukarana" witryna ma największy potencjał, zarówno pod względem zredagowanej treści jak i nazwy domeny.

LINK: https://darmowe-gry-online.net/

Wg. ahrefs anchory rozkładają się następująco (domeny):

darmowe gry online 37%

darmowe gry 29%

gry przeglądarkowe 9%

(powyższe strony wyleciały z top100 lub pojawiają się na pozycji 90-80, przed 23 maja były najdalej na pozycji 11 dla "darmowe gry")

Rozkład dla stron nie pokrywa się w ogóle z rzeczywistością więc nie ma sensu go tutaj przytaczać.

Na obecną chwilę wykluczyłem kilka trefnych linków, głównie z spamerskich katalogów, które w ostatnich miesiącach zostały całkowicie zapomniane przez administratorów lub stały się "OPEN". O dziwo w ostatnim tygodniu strona znacznie zwiększyła ruch na przestrzeni spadkowych miesięcy, poprawy w pozycjach nadal nie ma.

Moje wnioski (niekoniecznie trafne):

• brak zróżnicowania anchorów, głównie były to anchory darmowe gry/darmowe gry online jako tytuł wpisów w grupach WK-kat, z których mam najwięcej linków,
  • pozyskanie około 200 linków z for high pr/tr, ale funkcjonujących na domenach .com, głównie USA,
  • doszukanie się przez Google podobieństwa w CMS'ie z którego pochodzi większość linków (WP), o ile jest to możliwe?