Skocz do zawartości

Mam problem z Netia


tadeuszx

Rekomendowane odpowiedzi

Może mi coś pomożecie. Ale liczę tu na pewne odpowiedzi a nie jakieś domysły :) Chodzi oto, że mam internet w Neti, internet po kablu 14 Mb/s a na sieci bezprzewodowej 8. Netia wysyłała mi 4 urządzenia i na każdym jest taki duży spadek. Było ustawianie i kombinowanie wszystko.Robiłem to ja i technicy z Neti. Wczoraj gość zadzwonił i powiedział , że sprawę zamyka bo to nie ich wina i nie mają w regulaminie (i nikt niema) coś takiego jak minimalna prędkość na sieci bezprzewodowej którą muszą gwarantować. Co robić? I chodzi mi tu o porady prawne a nie techniczne.... W domu używam wszytko na wifi, telefon,tablet, laptopy....

Dzwoniłem do UKE, ale tam gość jakoś nie od powiedział, po prostu nie wiedział co w tym przypadku zrobić. Powiedział tylko, że jeśli netia stwierdziła jakieś zakłócenia w moim mieszkaniu, to mogą na ich żądanie przyjechać i zrobić pomiary.

multikonto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Straty masz bo WiFi jest bardziej podatne na zakłócenia niż kabel. Często za duża moc nadajnika powoduje spadek prędkości przesyłu. Samo WiFi ma przepustowość do 54 mbps, ale ile się uda realnie osiągnąć to zależy od obu urządzeń końcowych, szyfrowania i wydajności pracy samych urządzeń. Być może tablet czy laptop ma słabszy sprzęt WiFi i nie pójdzie tam np. więcej niż 10 mbps, albo samo urządzenie od netii nie jest w stanie odpowiednio szybko przerzucać danych z WiFi na interfejs WAN. I raczej netii nic nie jesteś w stanie zrobić - bo oni nie masz ADSL'a do 20 mbps bez prędkości gwarantowanej. A nawet jak byś miał - to prędkość jest gwarantowana w sieci należącej do netii, i żadnych innych.

Co do pomiarów - to prędkość łącza testuje się z urządzenia podłączonego do styku netii (czyli defacto kabla) a nie przez urządzenie podpięte przez Wifi. A co do testowania samego WiFi - to w zasadzie jest tylko siła sygnału i tłumienie - kwestia doboru kanału i siły sygnału. Być może któryś z sąsiadów nadaje na tym samym kanale i wtedy też transfer spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Ale u mnie była prawie równa po kablu, spadki góra 1 Mb/s. Sąsiedzi nie nadają na tym samym kanale. Były próbowane wszystkie i to nie od kanału zależy. Zresztą w okolicy jest dosłownie kilka sieci niema tłoku. Router nawet 1 metr od laptopa , spadek 50 % to nie jest normalne.... Wszystko działało cacy, jakiś miesiąc temu to wszytko przestało działać.

multikonto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może nie jest porada, której oczekujesz, ale ostatnio miałem ciekawy przypadek na swoim WiFi:

Internet działa zgodnie z oczekiwaniami i nagle zaczyna makabrycznie mulić (puściłem pinga na router - okazało się, że lag jest w sieci lokalnej). Podłączyłem inny router - działa ładnie.

Problem raz się pojawiał, raz znikał i już przymierzałem się do wymiany routera i wtedy zauważyłem coś ciekawego - makabryczne lagi pojawiały się, gdy ktoś zaczynał oglądać telewizję satelitarną...

Kilka dni wcześniej mieliśmy przewieszany talerz w inne miejsce i przypadkiem też kabel od anteny przemieścił się (ktoś go pewnie nieco bardziej wyciągnął) bliżej routera - to on był źródłem zakłóceń.

Trochę porządków w kablach i zaczęło działać jak trzeba.

Pewnie to już sprawdzałeś, ale jeśli nie - zobacz, czy w okolicy laptopa nie kręcą się jakieś kable/nie ma innych urządzeń. Może przesunięcie go nawet o pół metra/metr diametralnie zmieni sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zainstaluj sobie na smartfonie WiFi Analyzer

2. Sprawdź czy Twój kanał nie pokrywa się z kanałem innych Wifi w okolicy, jak się pokrywa to zmień kanał.

Masz netia spota?

A jeszcze ustaw na sztywno 802.11 B

A co do porad prawnych, to idź do prawnika, zapłać mu dobrze i zapytaj się czy możesz samego siebie pozwać, chociaż lepiej wyjść gdzieś późnym wieczorem i zaczepić kilku podchmielonych łysych.

Pisanie tekstów, szybko tanio i solidnie txt24.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze możesz walczyć z NETIĄ ale i tak nie wygrasz bo w regulaminie nie ma gwarancji łącza, a jesli jest trzeba doczytać na umowie ile % gwarantują ( przykład UPC np daje 70%) - wiec prawnik mu nic nie da i @txt24 nie pisz głupot.po drugie łącze 14 Mb/s na wifi to niewiele więc trzeba zrobić kilka testów żeby znaleźć przyczyne bo wszystko zalezy od routera i laptopa, konfiuracji sieci i zasięgu. UStawienie 802.11 B kolego @txt24 pozwoli mu na osiągnięcie maksywalnie 11mb/s nie licząć danych potrzebych do retransmisji pakietów, sprawdzania itd ( po drugie to łącze w jedna strone a wiadomo trzeba podzielić to na 2). Jeśli mieszkasz w bloku sprawdz kanały i ustaw tak żeby sie nie nakładały, ustaw 802.11g a najlepiej jak masz to 802.11n, z tym że urządzenia odbiorcze muszą pracować w takich samych technologiach. Sprawdz na urzadzeniu odbiorczym czy nie masz ustawionego wlasnie standardu 802.11b, najlepiej podlacz 2,3 urządzenia i zobacz czy wynik cos zmieni jeśli nie to znaczy że coś masz na routerze i tutaj trzeba powaczyć

 

"Na szczycie zawsze znajdzie się miejsce" - Ale potrzebujesz serwera by tam się znaleźć - Zgarnij kod rabatowy do SEOhost 40% - lub rabat do Cyber_folks - 10% - Rabat do hitme -5% - #reklama #link_sponsorowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chodzi mi tu o porady prawne a nie techniczne

Z prawnego punktu widzenia nic nie zwojujesz, przecież Netia wywiązuje się z umowy.

W domu używam wszytko na wifi, telefon,tablet, laptopy....

Na pewno wiesz o tym, że nie będziesz miał na każdym urządzeniu wifi wspomnianych 14 Mb/s tak jak na kablu.

Dzwoniłem do UKE,

UKE nic nie zrobi.

Co robić?

Zakładam, że przyczyną jest zła konfiguracja os komputerów, softu lub rutera. Obecnie urządzenia wifi są przystosowane do pracy z większym transferem niż 14 Mb/s

Nie napisałeś jeszcze jaka była przyczyna wymiany routera Netii. Od tego trzeba zacząć.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem może debilem, twierdząc iż każdy mój krok,,oddech,,sekunda życia jest inna..no dobra de facto..

w 2003 mi podłączali internet i już wtedy było słowo "DO""musk" i analizujesz albo masz takie problemy ( to ty podpisałeś umowę, to ty im płacisz, to twoja wina i twój problem nie ich)

czyli rozumiem, iż byli i ci powiedzieli tak, płacisz nam a my mamy ciebie gdzieś ciebie? co za spece? bez bajery człowieku mieszkam na tak,im zadupiu że masakra i nie rozumiem

TY konsument?...podpisałeś glejt, wpada ci ich szpec i mówi "płać za coś czego nie masz,a my nie wiemy czy ci dać" ;)

Najlepszy Warsztat samochodowy Goleniów

Najlepsze i sprawdzone typy bukmacherskie

Poznaj najlepszy serwis samochodowy Kraków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UStawienie 802.11 B kolego @txt24 pozwoli mu na osiągnięcie maksywalnie 11mb/s nie licząć danych potrzebych do retransmisji pakietów, sprawdzania itd ( po drugie to łącze w jedna strone a wiadomo trzeba podzielić to na 2).

Sorki, miałem na myśli G, czyli najniższy z tych większych od 14 MB. Chodzi o to, że netiaspot domyślnie ma b/g/n i automatyczny wybór kanału. Warto więc zawęzić problem do kanału na sztywno i jednego standardu. W przypadku dużych zakłóceń im niższy standard tym lepiej.

W celu przetestowania należy wyłączyć wszystkie zbędne urządzenia wifi, bluetooth, kuchenki mikrofalowe, itp i w takich warunkach sprawdzić, najlepiej jakoś w nocy, wtedy można z dużym prawdopodobieństwem wykluczyć również siejące kuchenki sąsiadów, jak będzie problem to może warto zabrać laptopa i router do innej lokalizacji i tam sprawdzić (przy okazji również kompa z innym routerem).

Pisanie tekstów, szybko tanio i solidnie txt24.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jeszcze raz powtórzę, Konfiguracja rotera była robiona przez techników neti jak i prze zemnie. Zmiana kanałów i innych pierdół nic nie dawała. Pierwszy router netiaspot - Wszystko działało okej, któregoś dnia wstaje i nie widać sieci. Patrze na 2 kompach nie widać. Wzywam techników, oni zazwyczaj maja przy sobie tylko netiaspoty więc próbowali 4 urządzenia i na każdym to samo. Nie widać sieci... Próbowali w różnych punktach mieszkania -nic. Gość miał przy sobie tplinka który nie działa z netią, ale po podłączeniu siec się pojawiła. Więc stwierdzili, że coś zakłóca tylko netiaspoty, i jako, że netia ma jeszcze Asmaxy, przysłali mi asmaxa .Sieć widać ale 50% spadek. Tak w skrócie wygląda ta moje historia. Dodam, że technicy też mieli swoje laptopy, u nich tez jest spadek 50% . Dostałem od Neti 2 miesiące gratis ale mnie to nie zadowala . Bo co mi 2 miesięcy jak umowę mam z nimi na 2 lata 50 zł miesięcznie... Może się czepiam, może ktoś powiedzieć, że się nudzę ale chcę się dowiedzieć co się dzieje. A może mieszkam w jakimś napromieniowanym budynku? Albo to urządzenia Netii ktoś zakłóca, lub one są po prostu do bani. W domu nie mam satelity jak ktoś sugerował.

multikonto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo to urządzenia Netii ktoś zakłóca, lub one są po prostu do bani.

Według tego co napisałeś można wywnioskować, że ktoś lub coś zakłóca pasmo 2.4 GHz. Spróbuj zmienić pasmo na 5 GHz., które jest odporniejsze na zakłócenia. Pasmo 2.4 GHz może zakłócać bardzo dużo urządzeń np. kuchenka mikrofalowa jak i bluetooth.

Najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie kto lub co włazi na pasmo, wówczas będziesz wiedział co robić dalej.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności