Skocz do zawartości

Jak są dobierane reklamy tekstowe?


kemott

Rekomendowane odpowiedzi

W jaki sposób nasz pan G i jego AS dobiera reklamy tekstowe? Mam tu na myśli zarówno te co są wyświetlane na przemian z displayowymi jak i również te zestawy linków.

Na początku myślałem, że tematy owych tekstowych reklam są dobierane na podstawie TITTLE czy chociażby H1 na danej podstronie. Potem zauważyłem jak jak sam wszedłem na przykład na strone tmobile, a na komputroniku szukałem jakiejś lustrzanki to na stronie poawiały mi się reklamy tmobile i avansu itp. z haslem "Szukasz lustrzanki". Ale to google nas szpieguje rany boskie. No więc jak to w końcu jest? Reklamy są dobierane do treści strony czy indywidualnie do każdego odwiedzającego? Zależy kto czego szuka w necie to potem tego typu reklamy mu się wyświetlają? Bo już sam nie wiem jak to jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamy są dobierane do treści strony czy indywidualnie do każdego odwiedzającego? Zależy kto czego szuka w necie to potem tego typu reklamy mu się wyświetlają? Bo już sam nie wiem jak to jest...

Reklamy są wyświetlane na kilka różnych sposobów, które opisane są w poniższych cytatach. Jako wydawca AdSense możesz kontrować typ kierowania (kontekstowe / oparte na zainteresowaniach)

Poniższe cytaty pochodzą z: https://support.google.com/adsense/answer/9713?hl=pl

Kierowanie kontekstowe

Nasza technologia uwzględnia takie czynniki, jak analiza słów kluczowych, częstotliwość występowania słów, rozmiar czcionki i ogólna struktura linków w sieci, aby ustalić tematykę witryny i precyzyjnie dopasować reklamy Google do każdej jej strony.

Kierowanie na miejsca docelowe

W przypadku kierowania na miejsca docelowe reklamodawcy wybierają określonemiejsca docelowe reklam lub podsekcje witryn wydawców, w których chcą zamieszczać swoje reklamy. Reklamy, które są kierowane na miejsca docelowe, mogą nie być ściśle związane z zawartością strony, ale zostały wybrane osobiście przez reklamodawców, którzy uznali, że istnieje związek między oferowanymi przez nich produktami i usługami a zainteresowaniami Twoich użytkowników.

Reklamy oparte na zainteresowaniach

Reklamy oparte na zainteresowaniach użytkownika umożliwiają reklamodawcom dotarcie do określonego typu użytkowników na podstawie ich zainteresowań i danych demograficznych (np. do miłośników sportu), a także wyświetlanie reklam na podstawie wcześniejszych interakcji użytkownika, takich jak odwiedziny w witrynach. Jako uzupełnienie reklam opartych na zainteresowaniach, użytkownicy mają do dyspozycji Ustawienia reklam, które pozwalają im przeglądać i edytować kategorie zainteresowań.

Mam nadzieję, że to wszystko wyjaśnia :)

Pozdrawiam,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra... wiadomo ze reklamy są dopasowano do danej strony lub wyświetlają się na podstawie kogoś zainteresowań, czyli po jakich innych stronach łazi tam w necie.

Powiedzcie mi jak to można w adsensie ustawić? Np. chce aby na danej podstronie wyswietlaly mi sie tylko reklamy dopasowane do jej stresci, na innej podstronie tylko na podstawie zainteresowań a na jeszcze innej dwie reklamy dopasowane do tresci i jedna do zainteresowań. To się jakoś ustawia podczas tworzenia konkretnej jednostki reklamowej? Czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności