Skocz do zawartości

Adwords i śledzenie konwersji


Ksaler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mamy taką zagwozdkę.

Kampania Adwords na sklep internetowy, zwykła, w sieci wyszukiwania. Do tego podpięte śledzenie konwersji (wejście na określony step przy składaniu zamówienia).

Niestety sklep jest tak skonstruowany, że wylistowane produkty od poszczególnych producentów skupione są nie na domenie sklepu tylko na poszczególnych producenckich subdomenach:

mamy

sklep.pl

oraz

adidas.sklep.pl

nike.sklep.pl

puma.sklep.pl

i in.

Jak wspomniałem wyżej na subdomenach są tylko listy produktów. Strony produktowe są normalnie na domenie sklepu i na nich zachodzi cały proces zakupu.

Taka konstrukcja zakłóca nam śledzenie konwersji. Bo często klient chodząc po sklepie nieświadomie "wychodzi z niego" trafiając na subdomenę i wracając następnie na domenę jeśli decyduje sie na zakup. Tego typu klient nie jest juz jednak dla Adwords tym samym klientem, który przybył do sklepu po kliknięciu na reklamę, tylko przybył tutaj "z zewnątrz" tj. z subdomeny.

I teraz pytanie jak sobie z tym porwadzic? Czy są jakies inne bardziej zaawansowane ustawienia konwersji, ewentualnie jakieś narzędzia, które kojarzą usera, który kliknął na reklamę, nawet po tym jak wyjdzie ze strony i potem na nią powróci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka konstrukcja zakłóca nam śledzenie konwersji. Bo często klient chodząc po sklepie nieświadomie "wychodzi z niego" trafiając na subdomenę i wracając następnie na domenę jeśli decyduje sie na zakup. Tego typu klient nie jest juz jednak dla Adwords tym samym klientem, który przybył do sklepu po kliknięciu na reklamę, tylko przybył tutaj "z zewnątrz" tj. z subdomeny.

Jak to nie jest? Jeżeli kliknął w reklamę, wszedł do sklepu, poszwendał się, poszwendał i wrócił to dla AdWords jest to konwersja wygenerowana przez AdWords. W przeciwieństwie do Google Analytics (a i tutaj dałoby się zachować spójność, gdyby nieco pokombinować).

Zobacz: https://support.google.com/analytics/answer/2679221?hl=pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum adwords już Paulina Ci pomogła, ale ja dodatkowo sugerowałbym sprawdzanie również konwersji powiązanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności