Skocz do zawartości

Przyszłość reklamy internetowej?


INOMan

Rekomendowane odpowiedzi

Jak chcesz ze mną dyskutować, to najpierw naucz się czytać ze zrozumieniem. Nie będę n-ty raz powtarzać tego samego.

Jak wykresik ze strony:

https://www.iabpolska...p?mnu=47&id=326

za parę lat zacznie gwałtownie maleć to wtedy Ci to przypomnę i przyjdziesz pocałować mnie w stopę.

Aha i jakbyś umiał czytać, to byś widział, że na tych wykresikach DISPLAY JUŻ MALEJE - czyli dzieje się to o czym dokładnie piszę.

DISPLAY = bannery, konteksty etc jakbyś nie wiedział. Udział DISPLAYA spadł z 50% w 2009 do 41% w 2011.

Ludzie coraz bardziej blokują reklamy i za parę lat display to będzie 10-15% max całego udziału w rynku reklamy a tym samym cały rynek straci wartość, tak się stanie w ciągu kilku lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

@INOMan:

Miałbym pewne wątpliwości - odnosząc się do wskazanego wykresu:

Myślę, że fakt, że udział procentowy reklamy display'owej w rynku reklamy internetowej maleje to za mało, żeby stwierdzić, że rynek reklamy display'owej się kurczy. Jeśli np. dynamika rozwoju rynku SEM jest większa, niż reklamy display'owej to równie dobrze oba rynki mogą rosnąć.

Raczej byłbym skłonny powiedzieć, że reklama display'owa ma mniejszy udział, ale "w większym torcie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysio, ok racja. Jednak trzeba by dokonać dokładnego wyliczenia, ile np. w 2012 roku nominalnie był wart display w stosunku np. do roku 2011 i wcześniej i czy to oznacza spadek nominalny czy wzrost pomimo spadku udziału procentowego.

Natomiast powtarzam: ja cały czas staram się przywidzieć przyszłość: co będzie za 5-10 lat i podaję argumenty.

Tymczasem argument Szlafrocka jest taki, że rynek cały czas rośnie.. i co z tego, to nie znaczy że za 5 lat też będzie rosnąć a nie maleć.

Co więcej ja piszę jedynie o display, być może faktycznie za 5 lat nadal będzie rosnąć: ale display to już będzie niewielki mały ułamek całego rynku, display wg. mnie będzie maleć zarówno jeżeli chodzi o udział jak i wartość nominalną / brutto.

Gdybym teraz chciał inwestować w system reklamowy /. agencję reklamową to na pewno nie w coś w stylu adkontekst czy adtaily, tylko budowałbym bazę blogów i witryn gdzie mogę zlecać artykuły sponsorowane i kryptoreklamę oraz w narzędzia do mierzenia ich skuteczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@INOMan:

Tu się z Tobą zgadzam. Sam jestem ciekaw tego, co nas czeka za 5-10 lat.

Bez wątpienia bardzo dynamiczny wzrost znaczenia urządzeń mobilnych i z pewnością pojawienie się/upowszechnienie nowych form reklam (już była mowa o tym kilka postów wyżej).

Warto też mieć na uwadze to, że od jakiegoś czasu w dorosłość wchodzi pokolenie (albo przynajmniej bardzo duża grupa) ludzi, którzy nie oglądają telewizji (i nie odczuwają takiej potrzeby). Dorastają Ci, którzy od dziecka mieli komputer w domu. Jak dobrze do nich dotrzeć? Może właśnie przez blogosferę? Na YT mamy już polskie kanały docierające do kilkuset tysięcy subskrybentów. To już dość duża "siła przebicia" plus możliwość prezentacji treści reklamowej w atrakcyjnej dla odbiorcy formie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to ciekawi rysio i po to jest ten wątek - chętnie poczytam rzeczowe argumenty.

Co do YT - tam też można blokować reklamy, nie tylko bannerki, ale także filmiki pojawiające się przed filmem docelowym.

Myślę, że rynek reklamowy będzie miał z tym za parę lat spory problem, może będą np. na YT zachęty w stylu: nie blokuj reklam a dostaniesz konto premium albo jakieś inne bonusy etc. Mimo wszystko display jest najlepszą formą bo najlepiej mierzalną jeżeli chodzi o efekt i rozliczenia.

Edit:

Ja sam od kilku lat w ogóle nie oglądam TV i zdaje sobie sprawę z tego, że będzie coraz większe ciśnienie i pieniądze kierowane w stronę internetu, a z drugiej strony coraz więcej osób blokujących reklamy. Ciekawe co z tego wyniknie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.iabpolska.pl/index.php?mnu=11

Tu masz badania iab za 2012 rok jak dopadne kompa to zanieszcze cieple, chwile temu zamkniete badania za 2013 r.

Pamietaj ze display nie jest jedyna forma reklamy, reklama podlega takze ewolucji. Nie jest to jednak spowodowane blokowaniem banerow. Daj spokoj, tu chodzi o kase. :)

Natomiast powtarzam: ja cały czas staram się przywidzieć przyszłość: co będzie za 5-10 lat i podaję argumenty.

Nikt nie stara sie przewidziec rynku reklamy intetnetowej za 5 lub 10 lat. To jest niewykonalne. Mozna soobie gdybac ale czy jest sens.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie jest sens gdybać bo podczas tego gdybania można wymyślić parę rzeczy albo na coś wpaść.

Moja teza jest taka: czy user jest na świeżym powietrzu ze smartfonem w dłoni albo jakimś glassem na głowie, czy w domu przed tabletem/laptopem to jeżeli będzie mógł zablokować reklamy i będzie wiedział jak, to to zrobi.

Dlatego największy rozwój będzie w kierunku reklamy internetowej której zablokować się nie da i tyle. Uważasz inaczej? To przedstaw argumenty za tym, że użytkownicy nie będą blokować reklam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną mogę napisać, że:

Display - 36,4 % r/r - za 1 kw. 2013 jest notowany wzrost

Sem- 40,1 % r/r - j.w.

Żeby było ciekawiej, Sem to reklama w wyszukiwarkach i reklama w sieciach kontekstowych.

Tyle mogę przekazać na chwilę obecną. ;)

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że chyba każdy na tym forum wie co to jest SEM, bez przesady.

Co do displaya - udział procentowy MALEJE, a nie rośnie, popatrz na badania IAB z zeszłych lat, w 2009 display to było 50%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moisza jest racniejsza siłą argumentów. Mam nadzieję, że nie zapomnę o tym wątku a za 5 lat forum będzie jeszcze istnieć oraz ja i Ty żyć. Wtedy zobaczymy na czyje wyszło.

PS. Miał być koniec a nadal piszesz :P Bądź se chłop i skoro napisałeś że koniec, to koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności