Skocz do zawartości

Nowe wersja witryny a ruch organiczny


Ojciec_Pio

Rekomendowane odpowiedzi

Czy spotkaliście się z sytuacją, że po wdrozeniu nowej wersji serwisu/sklepu podskoczyl wam momentalnie ruch organiczny?

Jeżeli tak, zaobserwowaliści jakieś czynniki kluczowe, które to mogły spowodować?

Szczegolnie interesuje mnie kwestia wzrostów zwiazana z wersją responsywną/mobilną serwisu.

Mam już dwa przykłady zmian serwisu, ktory zaowocował nagłym wzrostem odwiedzin. Pytanie tylko czy to dzięki poprawie wyników czy po prostu użytkownicy zrobili PR w necie "zachwyceni" nową wersją

Nie cierpię spamerów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nowa wersja serwisu związana jest także z szybszym działaniem serwisu (zoptymalizowany kod, mniejsze obciążenie serwera, mniejsza ilość grafik itp.)?

Pytam dlatego, bo także po zmianie cms-a na nowszy, zauważyłem większy ruch. Nowa wersja serwisu jest "lżejsza", mniej grafiki, optymalizacja css, js, więszka czcionka no i strona jest responsywna. Generalnie strona wczytuje się szybciej.

Poza tym jest lepsza optymalizacja w samym kodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybciej działająca strona bardziej zoptymalizowana bardziej przyciąga tych, którzy już byli. Mając do wyboru 2 serwisy zawsze wybieramy ten na którym możemy sprawdzić coś szybciej. Przykładem może być rozkład jazdy.. sprawdzimy stronę, która załaduje się szybciej.

Wersje Mobilne działają podobnie jak coś ładnie wyświetla się na telefonie ktoś wróci poleci. Wracając do przykładu rozkładu jazdy. Dwójka znajomych idzie na autobus mają tylko telefon znajomy mówi, żeby sprawdził rozkład i podaje mu stronę. Strona ładuje się szybko nawet przy wolnym łączu jest ładnie zoptymalizowana. Chłopak potem wróci do domu i następnym razem znowu sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak, zaobserwowaliści jakieś czynniki kluczowe, które to mogły spowodować?

Z moich (i nie tylko) obserwacji wynika, że kluczowym elementem jest "ergonomia" witryny. Nie bez powodów przy budowie witryn internetowych a tym bardziej sklepów zwraca się szczególną uwagę na użyteczność stron.

Poprawia to w znacznym stopniu konwersję i przyciąga więcej użytkowników.

Ot i cała tajemnica rozwiązana. ;)

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja na początku miesiąca wprowadziłem nowe oprogramowanie do sklepu i właśnie nie wiem czy wierzyć statystykom wbudowanym ale wzrost jest 3-4 krotny.

Podepnę jakieś zewnętrzne statystyki i wtedy zobaczę czy nie jest to przypadkiem jakiś błąd sklepu bo niestety ale na konwersję się to nie przełożyło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności