Skocz do zawartości

[info]Pingwin - Historyczny rekord Google. Akcje po 1000 dolarów!


Mion

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem to wszystko zmierza do tego, że pozycjonowanie jak się pojawiło w sposób naturalny tak samo umrze śmiercią naturalna ze względu na nieopłacalność.

W moim przypadku współczynnik konwersji z ruchu pozyskanego via adwords jest 5-krotnie niższy niż z wyszukiwania organicznego. Nawet gdyby koszt pozycjonowania był 4-krotnie wyższy niż koszt adwords (a jest 10-20 krotnie niższy), pozycjonowanie wciąż będzie opłacalne.

Adwords to Goowno, a jedyne co przemawia na jego korzyść, to przewidywalność. Jednak trzeba wziąć pod uwagę, że stawki reklam płatnych w G. wciąż rosną i już dziś w niektórych branżach są absurdalne.

Jeden z moich klientów zrezygnował z adwords dwa lata temu, gdy koszty ruchu zrównały się z zyskiem, jaki przynosił. Dzisiaj traciłby na podobnej kampanii jakieś 20-30%. Tymczasem utrzymywanie wysokich pozycji w organikach to koszt zaledwie 10-20% części zysku generowanego przez pozyskany przez nie ruch. Google nie przekonałoby go do adwords nawet, gdyby mu codziennie robili mailem loda. Po prostu taniej wyjdzie chodzić na dziwki.

- Przypadek? Wszechświat nie może sobie pozwolić na taki luksus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale smęcicie, pozycjonować nadal można, zależy od technik jakich się używało
Konnych lotników owszem możesz nadal pozycjonować :zeby:

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to wszystko zmierza do tego, że pozycjonowanie jak się pojawiło w sposób naturalny tak samo umrze śmiercią naturalna ze względu na nieopłacalność.

W moim przypadku współczynnik konwersji z ruchu pozyskanego via adwords jest 5-krotnie niższy niż z wyszukiwania organicznego. Nawet gdyby koszt pozycjonowania był 4-krotnie wyższy niż koszt adwords (a jest 10-20 krotnie niższy), pozycjonowanie wciąż będzie opłacalne....

No nie wiem, ten lodzik mógłby część prezesów przekonać. Znajomy pracuje w firmie ( duża spółka) gdzie przy naborze na asystentkę gotowość na zrelaksowanie prezesa była bardzo ceniona, a pensja to 3000 podstawy +5000 premii uznaniowej ;). Dziewczę zawsze dostaje 100% a czasem nawet jakiś dodatek ;)

Zmiany G będą zapewne prowadziły do tego żeby znacznie wzrosły koszty pozycjonowania (oferty 9,9PLN za top). Gdy skończy się napie*dalanie spamiarkami gdzie wlezie, SWL-a strach będzie nawet powąchać, a G oznaczy dzięki "uprzejmie donoszę" większość miejsc gdzie pozyskuje się linki, to ta cena gwałtownie wzrośnie, dodatkowo wystarczy postraszyć wykryciem nienaturalnych linków ( swoja drogą zaimponowali mi gdyby na niektórych stronach znaleźli choć jeden naturalny) i kasa sama leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnym etapem pozycjonowania będzie i jest pozycjonowanie w adWords - kto da więcej jest na lepszym miejscu, więc co za różnica dla Kowalskiego czy płaci za pozycjonowanie pozycjonerowi, czy też Google :)

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za różnica dla Kowalskiego czy płaci za pozycjonowanie pozycjonerowi, czy też Google :)

Otóż różnica jest zasadnicza, bo różna jest skuteczność i różne są koszty. Adwords już teraz w wielu przypadkach jest kasą wyrzuconą w błoto. Oczywiście kto bogatemu zabroni, ale ci, którzy potrafią liczyć wybiorą bardziej opłacalną opcję. Jeśli będzie to adwords, czemu nie ma wybrać adwords. Ale póki co, skuteczne SEO jest tańsze. Wiele tańsze.

- Przypadek? Wszechświat nie może sobie pozwolić na taki luksus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ci, którzy potrafią liczyć wybiorą bardziej opłacalną opcję.

i przez to ludzie odwracają się od pozycjonowania i wybierają AdWords. Wielu "kusi się " na oferty z allegro ( sam się skusiłem ) i widząc brak efektów bądź oszustwo przez osobę "pozycjonującą" nie da się drugi raz w konia zrobić i woli iść do guugla i płacić. Problem pozycjonowania to głównie zbyt niska jakość usług i zbyt duża liczba pozycjonerów. Gdyby było kilkudziesięciu- kilkuset to rynek bardzo szybko by odsiał ziarno od plewów , a teraz szybciej znajdziesz pozycjonera w Polsce niż rolnika . Taka jest prawda. Jak tak dalej pójdzie to pozycjonować się będzie za kilka lat tylko blogi i fora bo firmy wybiorą AdWords jako pewną inwestycję.

Ceny akcji w poniedziałek spadną do 968 $ za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale póki co, skuteczne SEO jest tańsze. Wiele tańsze.
Skuteczne SEO to czas przeszły. Obecne SEO jest takie, że dziś jesteśmy w top 10, a jutro w top 50 ...

Co do skuteczności to tylko kwestia stawki, bo jak będziesz świecił na lewej stronie na top 1 możesz odnotować znacznie większą liczbę wejść niż z naturalnych wyników których jest coraz mniej.

Tańsze jest na pewno dla wyrażeń kluczowych typu "Konni lotnicy"... ale mniejsze z tym.

Czasy jak chodzi o pozycjonowanie się zmieniły i trzeba się z tym pogodzić.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności