Skocz do zawartości

Metoda rozliczania. CPC Czy wypozycjonowane msc?


Anko

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jestem na forum pierwszy raz, na początku chciałem wszystkich serdecznie przywitać.

Zwracam się do Was z nurtującym mnie pytanie.

Otóż od ok. miesiąca prowadzę sklep internetowy. Ponieważ nie przynosi on satysfakcjonujących efektów postanowiłem zainwestować w reklamę internetową. Napisałem zapytania ofertowe do kilku poleconych mi firm.

Jedna z nich, która wzbudza we mnie największe zainteresowanie oferuje mi dwie metody rozliczania. Pierwsza to rozliczenie za pozycję (Ok. 660 zł netto za wypozycjonowanie 24 ustalonych fraz z 12 miesięczną umową)

natomiast druga to metoda CPC i jej koszt wygląda mniej więcej tak:

0,40 zł -> pierwsze 1000 wejść

0,35 zł -> drugie 1000 wejść

0,30 zł -> trzecie i czwarte 1000 wejść

0,20 zł -> każde kolejne 1000 wjeść

również umowa na 12 miesięcy.

Teraz pytanie do Was, która metoda jest korzystniejsza? Zaznaczę jeszcze, że budżet mam nisko-średni a wejść na stronę ok. 170/ dziennie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta druga opcja to taki Adwords bez Adwordsa chyba, że to Adwords :) Jeśli ta druga opcja to minus to co sam już wypracowałeś czyli 170/UU na dzień czyli w miesiącu 5100 wejść. Ja bym płacił dopiero jak ściągną ruch powyżej tego. Można wziąć średnią np. z ostatnich 3 miesięcy i to potraktować jako ilość bazową za którą nie płacisz.

Ale z drugiej strony jakbyś te pieniądze wydał na Adwords to przynajmniej możesz precyzyjnie określić skąd ma być ten ruch (terytorium) a tak nagonią ci może wejść jakimiś automatami czy przez proxy a biznesu na tym nie zrobisz. Ale może ktoś bardziej obeznany się w temacie wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anko, nie ładuj się w wielomiesieczne zobowiązania, bo:

- nie wiesz, co będzie za pół roku;

- nie zmienisz nietrafionych fraz, które nie konwertują;

- w razie braku efektów stracisz rok;

- etc.

Upewnij się, skąd ten ruch i jak to wygląda, bo może być tak jak z kupowaniem fanów na fejsie - kupa małolatów i bałagan na profilu, a sprzedaż = 0.

I ustal próg górny miesięcznej opłaty ;))))

=== więcej herezji o SEO piszę na blogu ===
Contexto - problem z pozycjonowaniem? zgłoś się do nas:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anko, nie ładuj się w wielomiesieczne zobowiązania, bo:

- nie wiesz, co będzie za pół roku;

- nie zmienisz nietrafionych fraz, które nie konwertują;

- w razie braku efektów stracisz rok;

- etc.

Upewnij się, skąd ten ruch i jak to wygląda, bo może być tak jak z kupowaniem fanów na fejsie - kupa małolatów i bałagan na profilu, a sprzedaż = 0.

I ustal próg górny miesięcznej opłaty ;))))

Skąd ruch:

- wejścia Google Organic czyli klasycznie wypozycjonowane frazy

- wejścia z marketingu szeptanego prowadzonego na tematycznych forach, blogach

- wejścia bezpośrednie powyżej bazy którą ustalimy

Próg musiałby być na poziomie ok 1500 zł miesięcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie rozliczanie za CPC w przypadku sklepu jest dobrym pomysłem, bo w przypadku sklepu najbardziej konwertujące frazy to nazwy produktów + wiele ich odmian z długiego ogona. Wtedy można pozycjonować nie 25 ogólnych fraz a 250, które przyniosą lepszą konwersję niż te 25. Ja w przypadku sklepów rozliczam się hybrydowo abonament + CPC tylko z organików minus oczywiście brand i ewentualnie jeżeli sklep już jakiś czas istnieje minus liczba bazowa, która już była wyrobiona. Ale z tymi stawkami za CPC to pojechali ostro, nie taniej wyszedłby adwords?

"Ja nie bywam w kuluarach, nie wiem gdzie to jest. Bywam w innych miejscach w innym towarzystwie..." SEO Norris - cytat roku 2014
"Dlatego dużo firm i freelancerów zajęło się pp, nie poradzili sobie z klientami i aktualizacjami algo." Cytat wszech czasów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

660 zł netto za wypozycjonowanie 24 ustalonych fraz z 12 miesięczną umową

Płacisz za efekt (tj pozycje) czy płacisz co miesiąc te 660 bez względu czy strony są w topach czy nie? Jeżeli płacisz co miesiąc 660 bez względu na pozycje to radzę od razu poszukać innej firmy. Mogą nic nie zrobić przez te 12 miesięcy a Ty będziesz płacił.

Rozliczenie za ruch - to banał wysłać Ci na stronę lewy ruch (albo ruch z "marketingu szeptanego" który nie przełoży się na konwersję) Tak można się rozliczać ale z firmą której albo ufasz, albo bez zobowiązania 12 miesięcznego. Mnóstwo jest w tej branży firm które chcą tylko wydoić klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozliczenie za ruch - to banał wysłać Ci na stronę lewy ruch

Dlatego napisałem, że nie żaden ruch z szeptanego czy z wejść bezpośrednich a tylko ruch z organików.

"Ja nie bywam w kuluarach, nie wiem gdzie to jest. Bywam w innych miejscach w innym towarzystwie..." SEO Norris - cytat roku 2014
"Dlatego dużo firm i freelancerów zajęło się pp, nie poradzili sobie z klientami i aktualizacjami algo." Cytat wszech czasów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od specyfiki witryny - są serwisy mające 50 % ruchu z innych źródeł iż wyniki wyszukiwać i znacznie wyższą konwersję. 40 wejść / mies z "zaprzyjaźnionego serwisu" kończy się 4 sprzedażami / zamówieniem usług a gdzie indziej zerem kończy się i tysiąc wejść.

Skończcie w końcu traktować wszystko tak samo bo co sprawdzi się w jednym segmencie nie wypali w innym i na odwrót.

Fota z linkiem panienki w topless reklamującej stringi z odnośnikiem do sklepu na forum dla gimbusów wygeneruje w uj wejść i zerową konwersję ta sama fota na forum dla kobiet/facetów z docelową grupą klasy średniej wygeneruje mniej wejść ale też i wygeneruje konwersje.

Moja  fotografia kulinarna  :D  Fu*k Google ......Ask me .... Chcesz nauczyć się strzelać? Nasza nowa strzelnica w Gdyni, nówka nie śmigana ;) W Gdańsku też mamy strzelnicę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

660 zł netto za wypozycjonowanie 24 ustalonych fraz z 12 miesięczną umową

Płacisz za efekt (tj pozycje) czy płacisz co miesiąc te 660 bez względu czy strony są w topach czy nie? Jeżeli płacisz co miesiąc 660 bez względu na pozycje to radzę od razu poszukać innej firmy. Mogą nic nie zrobić przez te 12 miesięcy a Ty będziesz płacił.

Rozliczenie za ruch - to banał wysłać Ci na stronę lewy ruch (albo ruch z "marketingu szeptanego" który nie przełoży się na konwersję) Tak można się rozliczać ale z firmą której albo ufasz, albo bez zobowiązania 12 miesięcznego. Mnóstwo jest w tej branży firm które chcą tylko wydoić klienta.

660 netto za pozycje topowe.

Ceny faktycznie są duże. Nadal nie wiem co mam zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny faktycznie są duże.

Masz przecież reklamę telewizyjną tzw primetime . Całkiem na poważnie to zastanów się nad przyczynami dlaczego sprzedaż kuleje pomimo ruchu.

Znając życie opisy towarów masz takie same jak wszędzie, sposób prezentacji taki sam, niezoptymalizowany sklep pod słowa i frazy kluczowe. Brak "zachęty do akcji" (na 99%,99% dodaj do koszyka zamiast "kup teraz") brak usability .

Teraz rodzi się pytanie "w czym jesteś lepszy od konkurencji ???"

;)

Moja  fotografia kulinarna  :D  Fu*k Google ......Ask me .... Chcesz nauczyć się strzelać? Nasza nowa strzelnica w Gdyni, nówka nie śmigana ;) W Gdańsku też mamy strzelnicę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie wiem co mam zrobić.

Spróbuj wynegocjować prowizję od sprzedaży. Wówczas będzie im zależało na sprowadzeniu ruchu konwertującego.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności