Skocz do zawartości

Metoda rozliczania. CPC Czy wypozycjonowane msc?


Anko

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz poeksperymentować z AdWords parę miesięcy. Po pewnym czasie zorientujesz się z jakich fraz masz interesujący Cię ruch. Wtedy sprawdzisz czy biznes się opłaca i jakie frazy/sposób reklamy może Ci pasować. Plus AW to natychmiastowy efekt, brak umowy, nauka.

Piłeś? Nie jedź (i nie loguj się na forum) !

Siciliano: Robić szeptankę tutaj to jak sprawdzać w zbiorniku poziom paliwa zapalniczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny faktycznie są duże. Nadal nie wiem co mam zrobić.

Wklej tutaj informacje co do ilości wyszukiwań na każdą z fraz i CPC to napewno ktoś Ci powie czy to drogo czy tanio.

Na Twoim miejscu dodatkowo pomyślałbym nad programem partnerskim dla sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anko, nie ładuj się w wielomiesieczne zobowiązania, bo:

- nie wiesz, co będzie za pół roku;

- nie zmienisz nietrafionych fraz, które nie konwertują;

- w razie braku efektów stracisz rok;

- etc.

Upewnij się, skąd ten ruch i jak to wygląda, bo może być tak jak z kupowaniem fanów na fejsie - kupa małolatów i bałagan na profilu, a sprzedaż = 0.

I ustal próg górny miesięcznej opłaty ;))))

Skąd ruch:

- wejścia Google Organic czyli klasycznie wypozycjonowane frazy

- wejścia z marketingu szeptanego prowadzonego na tematycznych forach, blogach

- wejścia bezpośrednie powyżej bazy którą ustalimy

Próg musiałby być na poziomie ok 1500 zł miesięcznie.

Jeżeli chodzi o ta druga opcję , to zwyczajnie zleć bezpośrednio marketing szeptany, bo po co bawić się w pośredników ?

Jestem na 100% przekonany,ze oprócz ruchu z takiej formy reklamy, otrzymasz także ruch z "surfów", czyli napływ botów :)

Twierdzisz,ze 600 zł za 24 frrazy to dużo ? Wychodzi 25 zł za frazę, a ja za tyle bym nie robił. Zwłaszcza,że frazy komercyjne bardzo trudno się robi. Znaczy się, wbić takie frazy można,ale utrzymać je w Topach, to już inna bajka

Jeszcze jedno, sklep internetowy to coś innego, niż warzywniak na rogu. Do warzywniaka przyjdzie każdy, a żeby ktoś przyszedł do sklepu internetowego, to trzeba sobie wypracować markę i dlatego twój sklep jest mało dochodowy. Ludzie zapłacą xx% więcej u konkurencji , ale ważne, aby sklep był znany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wiele zależy od pozycjonowanej strony, ale jeśli ma mierzalne cele (można zdefiniować konkretne konwersje w Google Analytics), to najbardziej przejrzystym modelem jest rozliczenie ryczałtowe (za opiekę, konsulting etc.) plus prowizja od wolumenu konwersji. Nawet popełniłem krótki tekst na temat tego, dlaczego rozliczanie w modelu za pozycje nie jest opłacalne dla klientów: https://www.szymonslowik.pl/pozycjonowanie-w-rozliczeniu-za-pozycje-argumenty-przeciw/. Sensowny sposób zaleca także Rand Fishkin (https://takaoto.pro/jak-mierzyc-skutecznosc-pozycjonowania/). Takie podejście do tematu powoduje, że strona jest pozycjonowana na właściwe frazy, pozyskuje wartościowy ruch, a jeśli mało sprzedaje, to jest to impuls do działań z zakresu CRO i UX design.

Zajrzyj na moją stronę: https://www.szymonslowik.pl/ - znajdziesz tam blog z poradami dotyczącymi pozycjonowania i marketingu, a także informacje o tym, czym się zajmuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności