Skocz do zawartości

polskie znaki (problem)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, zainstalowałem mini_otwarty ale pojawił sie problem , nie wyświetlają się polskie znaki ł,ś,ź itp ... w bazie sql są polskie znaki widoczne , a na sajcie widać znaki zapytania , w trakcie dodawania kategorii i podkategorii w panelu jak wpiszę wyraz z polskimi znakami to po kliknięciu 'dodaj' wyskakują errory . Pytałem admina serwera co z tym fantem można zrobić to odpowiedział mi że skoro w sql widać polskie znaki to trzeba w plikach dokleić linię :

mysql_query(\'SET NAMES latin2\');

i tu mam gorącą prośbę ...poprostu nie wiem do jakiego pliku i w której lini to wkleić , proszę o jakieś łopatologiczne wytłumaczenie gdzie i jak to zrobić , nie mam dużego doświadczenia i trzeba mi to powiedzieć jak krowie na rowie, z góry wielkie dzięki i pozdrawiam .

Nie mam żadnego doświadczenia ze skryptem piotrka, ale tą linijke musiałbyś wpisać po funkcji łączenia się do bazy "mysql_connect()" [lub funkcji za to odpowiadającej].

"Wielkie uczyniłaś pustki w kraju naszym,

Ty żałosna partio tym rządzeniem waszym.

(...)

Z każdego kąta żałość człowieka ujmuje

A kraj już nowych rządów tęskno wypatruje."

a jakie masz ustawione kodowanie ?

i w jaki sposób widzisz ze w bazie sql masz polskie litery ?

Parkietland oferuje parkiety i podłogi egzotyczne.

Dysponujący pokojami jedno, dwu, trzy i cztero osobowymi Dom Pomocy Społecznej Parkosz.

Ustroń to ceniony ośrodek wypoczynkowy i wczasowy leżący w Beskidzie Śląskim nad rzeką Wisłą. Ustroń posiada wyśmienite warunki do rekreacji.

a jakie masz ustawione kodowanie ?

i w jaki sposób widzisz ze w bazie sql masz polskie litery ?

nie umiem się fachowo wyrazić .. ale proszę spojrzeć na screeny

https://www.lewis.pl/sql1.jpg

https://www.lewis.pl/sql2.jpg

https://www.lewis.pl/sql3.jpg

.................