iknil Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Cel: Sprawdzenie wpływu odnośników z portali ogłoszeniowych na: 1. Trust Rank 2. Ruch na stronie 3. Zainteresowanie ogłoszeniem 4. Indeksację strony głównej i podstron Metodologia: Serwis zostanie postawiony na świeżej i niezaindeksowanej domenie (adres do wiadomości Moderatorów) - 13 podstron Ilość serwisów ogłoszeniowych - 200 (170 różnych IP) PageRank - 10 portali - PR 4, 28 portali - PR 3, 51 portali - PR 2, 49 portali - PR 1, 62 portali PR 0 Sposób linkowania: - wszystkie ogłoszenia zostaną dodane jednego dnia - strona główna - 70 stron z najwyższym PR - podstrony - po 10 stron z losowo wybranym PR - brak pingowania i dopalania wpisów Raportowanie (codzienne, przez 30 dni): 1. Trust Trank, pojęcie umowne: wg. wskaźników Majestic SEO: Trust Flow, Citation Flow i Ahrefs: URL Rank, Domain Rank 2. Ruch na stronie: dane wg. zainstalowanego na serwerze AWStats 3. Zainteresowanie ogłoszeniem: strona zostanie podłączona do jednego z programów partnerskich 4. Indeksacja strony głównej i podstron: wiadomo 5. Sprawdzenie ilość zaindeksowanych ogłoszeń danego dnia Wzór raportu: Czas trwania testu: 30 dni, początek 15.01 (ogłoszenia z linkami zostaną dodane 14.01). [Wykonam] ANALIZA WIDOCZNOŚCI - aktualne pozycje mobile/desktop, sezonowość, rankujące podstrony - 10 narzędzi (Ahrefs, Semstorm, Senuto, Clusteric, Rank Tracker, SE Ranking, Alli AI, Keyword Revealer, Ubersuggest, Google Ads) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iknil Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Przedstawiam pierwsze wyniki: Aktualizacja: codziennie do 12.00 (dane za poprzedni dzień) Ilość zaindeksowanych podstron: 7/15 (linkowałem 13) Ilość zaindeksowanych ogłoszeń: 35/200 Pozostałe parametry na screenie. Jest to mój pierwszy publiczny test, więc będę wdzięczny za wszelkie uwagi. Paweł P.S. Dziękuję Moderatorom za akceptację tematu. [Wykonam] ANALIZA WIDOCZNOŚCI - aktualne pozycje mobile/desktop, sezonowość, rankujące podstrony - 10 narzędzi (Ahrefs, Semstorm, Senuto, Clusteric, Rank Tracker, SE Ranking, Alli AI, Keyword Revealer, Ubersuggest, Google Ads) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 ciekawy test, 1. jaka jest tematyka strony? 2. jaka mniej więcej ilość contentu na stronę? czy teksty unikalne? 3. skupiles sie na jakis konkretnych frazach na stronie? jezeli tak to czy mozesz podawac takze pozycje z monitoringu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iknil Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 cześć 1. finanse 2. ok. 70% unikalnej treści przeplatanej marketingowym bełkotem ze strony programu partnerskiego 3. nie skupiałem się na konkretnych frazach - wpływ linków na pozycje to temat na test II [Wykonam] ANALIZA WIDOCZNOŚCI - aktualne pozycje mobile/desktop, sezonowość, rankujące podstrony - 10 narzędzi (Ahrefs, Semstorm, Senuto, Clusteric, Rank Tracker, SE Ranking, Alli AI, Keyword Revealer, Ubersuggest, Google Ads) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unnamed Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 ja wogóle nie czaje tego testu. 1. Sprawdzenie wpływu odnośników z portali ogłoszeniowych na: Trust Rank którego nie możesz zmierzyć ? 2. Trust Flow, Citation Flow, URL Rank, Domain Rank to wyznaczniki które Majestic OSE i AHrefs obliczaja opierając się na innych stronach które też rankują w ten sposób. Jeśli zrobili błąd na początku to go powielają ..... 3. Liczba BL ( co oczywiście wpływa na powyższe wyznaczniki ) też jest "oszukiwana". Tylko dla 1 mojej subdomeny błąd między liczbą BL w Majestic i Ahrefs jest mniejszy niż 10 % . W pozostałych subdomenach i domenach czasem dochodzi do 95 % i więcej. 4. Roboty Ahrefs, OSE i Majestic na niektóre domeny po prostu nie wchodzą lub bardzo zaniżają statystyki. Dla przykładu jedna moja domena site około 300, link w blogrolu do innej stronki ( linkowanej TYLKO z tej jednej poprzedniej ) i majestic pokazuje 6 linków ....a ahrefs 226 . Pozycje na frazy lokalne ( tarnów ) w top 50 i się pną z dnia na dzień bez dodatkowego linkowania . Link bez anhora. 5. Wpływ na indeksowanie .... domena z subdomeną ( razem 15 stron ) zaindeksowane w ciągu 36 godzin przy pomocy tego jednego linka z blogrolla na stronę główną. 6. Chcesz "zmierzyć " zainteresowanie ogłoszeniem ale co rozumiesz przez "ogłoszenie" ? Ja czytając ten post cały czas przewijam do góry bo moje zainteresowanie już minęło ale szkoda mi Twojej pracy. Ile razy kliknąłeś na JEDNĄ REKLAMĘ po prawej stronie PIO ? Ty dodałeś wszystkie odłoszenia jednego dnia. 7. Inaczej ludzie patrzą na reklamę opon na stronach motoryzacyjnych a inaczej na stronach o grach komputerowych .... Może ja jestem za ciemny albo czegoś nie rozumiem ....Jeśli mógł byś wytłumaczyć bardziej łopatologicznie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 dzięki za info, ad.3. to możesz dodać test jak linki brandowe wpływają na docelowe frazy na stronie (bo z pewnością jakieś umieściłem a jak nawet nie to zawsze jakieś się znajdą które można zestawić) / do tego nie trzeba drugiego testu, drugi test możesz wykonać na np. linki typu em+brand itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iknil Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 kamilp7 - ok, tak zrobie unnamed W dniu 16.01.2014 o 14:33, unnamed napisał(a): Może ja jestem za ciemny albo czegoś nie rozumiem ....Jeśli mógł byś wytłumaczyć bardziej łopatologicznie To raczej ja mam zdolności do komplikowania rzeczy nieskomplikowanych, postaram się wszystko dokładnie wytłumaczyć: Ad 1,2,3,4. To prawda, nie znamy wszystkich składowych TR. W związku z tym nie warto robić testów, bo i tak wynik nie będzie do końca obiektywny? Użyłem parametrów z Majestic SEO i Ahrefs, bo myślę, że wyniki dadzą mi odpowiedź czy w ogóle warto linkować w ten sposób. Załóżmy, że mam 2 podobne serwisy (również pod względem ruchu, wieku domeny, itp.), mogę dodać link tylko do jednego. Nie rzucam monetą tylko zaczynam od sprawdzenia m.in. wymienionych powyżej. Jeśli masz pomysł o co jeszcze uzupełnić raport to jestem otwarty na propozycje. Ad 5. Masz rację, tutaj nie przemyślałem sprawy - mogłem dodać stronę mającą ok. 100k podstron. Ad 6,7. W przypadku tego testu, ogłoszenie to treść reklamująca ofertę dostępną na linkowanej stronie, która została dodana do serwisów ogłoszeniowych, np. hiperogloszenia.pl. W serwisach tego typu są kategorię - jeśli sprzedajesz samochodów dodajesz do "Motoryzacja -> Samochody osobowe", jeśli jesteś księgowym dodajesz do "Księgowość i finanse", udzielasz korepetycji - "Nauka/Edukacja -> Korepetycje", itp. Serwisy ogłoszeniowe odwiedzają osoby szukający konkretnej usługi lub produktu, więc wchodzą w konkretną kategorię. W przypadku finansów, jest tak duża konkurencja, że nie spodziewam się cudów, ale jestem ciekawy czy zwiększy się ruch na stronie. Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem [Wykonam] ANALIZA WIDOCZNOŚCI - aktualne pozycje mobile/desktop, sezonowość, rankujące podstrony - 10 narzędzi (Ahrefs, Semstorm, Senuto, Clusteric, Rank Tracker, SE Ranking, Alli AI, Keyword Revealer, Ubersuggest, Google Ads) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unnamed Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Trochę tak. Ale ... Kolejna sprawa - linki w stopce . Zauważyłem na przykładzie swojego forum gdzie mam linki w stopce .Najlepiej to widać w "powitalni" gdzie zazwyczaj pojawiają się nowe posty ludzie się witają i zapominają o temacie. Niektóre linki z powitalni mojego forum mają wyższe parametru CF, TF niż linki ze stron PR3 , PR4 ( baaa ... czasem zdarza się że link ze strony PR3 ma CT TF 0 ( PR strony a nie domeny głównej )) . Według mnie link ze strony PR4 jest wiele "mocniejszy" niż link z powitalni jakiegoś niszowego forum chociaż ten drugi ma wyższe CT i TF .Nie mówię już o totalnie zaspamowanych miejscówkach gdzie link ze strony z obnizonym PR z 3 do n/a i 4 k linków wychodzących ma CT i TF w okolicach 50 i więcej:) Co do "ogłoszenia" ... no na prosty chłopski .... w wekend osiągnie max a pózniej będzie spadać bo ludzie przyzwyczają się i będą kojarzyc ... Cp do uzupełnienia raportu - jesli monitorujesz frazy to wpływ tych parametrów na pozycję w serpach był by interesujący przyjmując że linkowania już nie ma a parametry powinny z czasem wzrastać. Powinnismy dojść do momentu kiedy frazy staną a parametry dalej się będą piąć ale równie dobrze wzrost pozycji może trwać 5 dni :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iknil Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 W dniu 16.01.2014 o 16:01, unnamed napisał(a): Co do "ogłoszenia" ... no na prosty chłopski .... w wekend osiągnie max a pózniej będzie spadać bo ludzie przyzwyczają się i będą kojarzyc ... Podsunąłeś mi pomysł na kolejny test - tytuł roboczy "Skuteczność ogłoszenia, a dzień tygodnia" Na chłopski rozum, najlepiej dodać w piątek lub niedzielę wieczorem, oczywiście wszystko zależy od rodzaju oferty i targetu. Druga kwestia to same serwisy ogłoszeniowe. Należy rozdzielić te, które pomagają w promocji oferty, a co za tym idzie w sprzedaży i te wspomagające budowę profilu linków. Te pierwsze, mają znacznie większą ilość odsłon, ale zwykle nie pozwalają na umieszczenie klikalnego odnośnika, z drugiej strony: Cytat "Do dyspozycji są też serwisy ogłoszeniowe podzielone na regiony np. gumtree, olx – gdzie można swoją usługę zareklamować w postaci ogłoszenia. Co prawda nie da się tam zostawić odnośnika w postaci aktywnego (klikanego) adresu URL, ale można go zostawić w postaci tekstowej (użytkownik sobie go przeklei). Zostawiając pełne dane kontaktowe firmy należy liczyć się z tym, że będziemy pozyskiwali użytkowników lokalnie. I tutaj będzie to miało przełożenie na geolokalizację dla całego serwisu docelowego – wyszukiwarki nauczą się, iż firma z daną usługą działa lokalnie np. w Krakowie czy Warszawie i w swoich mapkach postara się aby wypchnąć ją wyżej i wyżej (jest to jeden z czynników budowania i wzmacniania czynników lokalnych". Cytat z publikacji Pana Paweł Gontarka: (https://seo.zgred.pl/...z-pomyslow-2260) Tutaj pojawia się kolejna kwestia - część serwisów zakazuje w regulaminie umieszczania nawet linków tekstowych (lub je wycina na etapie dodawania). Ok, przepraszam za mały ot – temat rozwinę przy innej okazji. Wasze sugestie zostaną wdrożone. [Wykonam] ANALIZA WIDOCZNOŚCI - aktualne pozycje mobile/desktop, sezonowość, rankujące podstrony - 10 narzędzi (Ahrefs, Semstorm, Senuto, Clusteric, Rank Tracker, SE Ranking, Alli AI, Keyword Revealer, Ubersuggest, Google Ads) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unnamed Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 W dniu 16.01.2014 o 18:05, iknil napisał(a): "Skuteczność ogłoszenia, a dzień tygodnia" tutaj wiele można się dowiedziec obserwując allegro . Chcąc zainteresować "potencjalnego klienta" ofertą warto dawać ogłoszenia właśnie w piatki i niedzielę w okolicach godziny 20. Jeśli chcesz komuś wcisnąc gó.o to najlepiej w porach poobiadowych ( ".... ostatnie sztuki" , "......oferta tylko dla kilku klientów" itp. ) Zauważyłem już nie raz że ludzie nażarci i wypoczęci kupują na grandę rzeczy im nie potrzebne tylko dla tego że te rzeczy "sa" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iknil Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Tak jak wspomniałem: W dniu 16.01.2014 o 18:05, iknil napisał(a): Na chłopski rozum, najlepiej dodać w piątek lub niedzielę wieczorem, oczywiście wszystko zależy od rodzaju oferty i targetu. Przykład*: 1. młodzież/studenci - nie warto dodawać w piątek, bo więkoszość zajęta jest czymść innym (nie generalizuje) 2. osoby planujące zmienić pracę - założe się, że najwięcej odsłon pracuj.pl ma w poniedziałek rano *Nie sprawdzałem, więc powyższe to moje subiektywne zdanie. W przypadku serwisów typu gumtree.pl, tablica.pl warto dodować na najkrótszy okres lub często odświeżać ogłoszenia - tak jak w przypadku google.pl, mało kto przechodzi na kolejne strony**. **Potwierdzone testem W dniu 16.01.2014 o 19:51, unnamed napisał(a): Zauważyłem już nie raz że ludzie nażarci i wypoczęci kupują na grandę rzeczy im nie potrzebne tylko dla tego że te rzeczy "sa" To działa nie tylko w sieci: https://m.onet.pl/biz...-i-uslugi,lfdbe [Wykonam] ANALIZA WIDOCZNOŚCI - aktualne pozycje mobile/desktop, sezonowość, rankujące podstrony - 10 narzędzi (Ahrefs, Semstorm, Senuto, Clusteric, Rank Tracker, SE Ranking, Alli AI, Keyword Revealer, Ubersuggest, Google Ads) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unnamed Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Czy była by szansa "podpiąć się" do Twojego testu ? Jeśli będziesz monitorował frazy to był bym bardzo wdzięczny za wysłanie najtrudniejszych na PW ( powiedzmy średnio trudnych ) i zezwolenie na 2 linki - jeden z anchorem , drugi bez. Jestem teraz w trakcie "tworzenia " czegoś na kształt prywatnego katalogu i wszystkie obserwowane przeze mnie domeny ( nie moje ) latają w serpach jak samolociki z papieru, lub są/mogą być filtrowane. Moje wszystkie stronki zajmują się tematyką "niszową" i kilka linków wystarczy żeby wbić w topy więc na swoich nie ma sensu testować a tworzyć stronę od nowa .... ehh za mało czasu . W dniu 16.01.2014 o 21:09, iknil napisał(a): To działa nie tylko w sieci: pisałem o handlu na allegro i o tym jak "czas" wystawienia aukcji wpływa na sprzedaż artykułów. Testowane wielokrotnie . Jedyne co się zmieniało to dzień i godzina wystawienia, główne zdjęcie i czasem cena ( z niższej na wyższą ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lament Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 W dniu 16.01.2014 o 19:51, unnamed napisał(a): Zauważyłem już nie raz że ludzie nażarci i wypoczęci kupują na grandę rzeczy im nie potrzebne tylko dla tego że te rzeczy "sa" Gdzieś czytałem, że jakiś okres poobiedni ( zdaje się ok 30 minutowy) u człowieka wywołuje zmniejszony poziom myślenia, co w konsekwencji prowadzi do zwiększonej ilości popełnianych błędów. http://spinning.com.pl - przynęty spinningowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iknil Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 W dniu 16.01.2014 o 22:30, unnamed napisał(a): Czy była by szansa "podpiąć się" do Twojego testu ? Zgodnie z ustaleniami na PW tak, ale po zakończeniu testu (jako nowy użytkownik mam dzienny limit postów i nie mogłem odpowiedzieć w wątku). W dniu 17.01.2014 o 08:38, lament napisał(a): okres poobiedni ( zdaje się ok 30 minutowy) u człowieka wywołuje zmniejszony poziom myślenia Coś w tym jest. Sam, po obiedzie ucinam sobie krótką drzemkę (jeśli mam możliwość), ale u przedstawicieli płci brzydkiej w mojej rodzinie to norma, od której nie odstaje nawet 2,5 letni Synek Zresztą skądś musiało się wziąć powiedzenie "pół godzinki dla słoninki". Monitorowanie fraz zostało rozpoczęte, zostaną uwzględnione w jutrzejszej aktualizacji. Na tę chwilę wole nie podawać szczegółów - frazy związane z finansami, więc szału nie będzie Pytanie za 100 punktów: jak mogę edytować post? Chciałbym przedstawić w raporcie dane za wczoraj. Plik graficzny jest na moim serwerze, więc został podmieniony, ale zmieniły się również liczby zaindeksowanych stron i ogłoszeń. [Wykonam] ANALIZA WIDOCZNOŚCI - aktualne pozycje mobile/desktop, sezonowość, rankujące podstrony - 10 narzędzi (Ahrefs, Semstorm, Senuto, Clusteric, Rank Tracker, SE Ranking, Alli AI, Keyword Revealer, Ubersuggest, Google Ads) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iknil Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Wyniki testu. Ogłoszenia, stan na: 20.03 (data podsumowania) aktywne - 173 usunięte przez admina - 8 wygasłe (okres ważności do 1 mc) - 14 strony niedostępne - 5 zaindeksowane w ciągu pierwszych 7 dni - 178 Trust Trank (pojęcie umowne: wg. wskaźników Majestic SEO i Ahrefs): 15.01 (dzień po dodaniu ogłoszeń) 13.02 (zakończenie testu) 20.03 (data podsumowania wyników) Zestawienie parametrów z każdego dnia: Pozycje Głowne założenia testu były inne, więc nie przykładałem wagi do optymalizacji i treści, ale są miłe zaskoczenia. Wszystkie frazy związane są z finansami, kredyty samochodowe + wariacje leasingu: leasing konsumencki, leasing samochodów osobowych, leasing medyczny, itp. Miesiąc po zakończeniu testy wyniki są stabilne: Kwestie ruchu na stronie pominę milczeniem, natomiast w przypadku programu partnerskiego wpadło 8 zapytań bezpośrednio na maila. Nie oferuję produktów finansowych, więc pozostało mi tylko zaproponowanie wysłania wniosku za pośrednictwem serwisu - jak widać bez powodzenia [Wykonam] ANALIZA WIDOCZNOŚCI - aktualne pozycje mobile/desktop, sezonowość, rankujące podstrony - 10 narzędzi (Ahrefs, Semstorm, Senuto, Clusteric, Rank Tracker, SE Ranking, Alli AI, Keyword Revealer, Ubersuggest, Google Ads) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.