Skocz do zawartości

Optymalizacja sklepu internetowego


lament

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zoptymalizować sklep internetowy, aby wyeliminować w jak największym stopniu duplikowanie treści? Mam problem nie tyle z usunięciem 100% duplikatów, tylko z wyeliminowaniem podobnego wylistowania produktów w kategoriach i zawartych w nich podkategoriach.

Podając na poniższym przykładzie:

Kategoria 1 - 400 produktów - stronicowanie po 25 produktów = 16 stron paginacji

---Podkategoria 1.1 - 100 produktów - stronicowanie po 25 produktów = 4 stron paginacji (nie ma view-all ale jest rel="prev" rel="next")

---Podkategoria 1.2 - 100 produktów - stronicowanie po 25 produktów = 4 stron paginacji (nie ma view-all ale jest rel="prev" rel="next")

---Podkategoria 1.3 - 100 produktów - stronicowanie po 25 produktów = 4 stron paginacji (nie ma view-all ale jest rel="prev" rel="next")

---Podkategoria 1.4 - 100 produktów - stronicowanie po 25 produktów = 4 stron paginacji (nie ma view-all ale jest rel="prev" rel="next")

O tyle o ile podkategorie w pełnym zakresie można uznać za unikalne, to nadrzędna kategoria, która zawiera mieszankę produktów podkategorii już w pewnym stopniu duplikuje listowanie. Jak najlepiej się zachować w takiej sytuacji? Czy dobrze będzie jak w nadrzędnej kategorii pozostawię normalnie pierwszą stronę (25 produktów) do indeksacji nowych produktów, a dla 15 pozostałych (2-16) dam "noindex"? Czy ten ruch, który obecnie pochodzi ze stron 2-16 kategorii przejdzie na podkategorie? Ruch, który tam występuje obecnie w 80% procentach pochodzi z wyszukiwarki.

http://spinning.com.pl - przynęty spinningowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście sprawdziłbym stopień indeksacji wszystkich podstron kategorii i podkategorii. Jeśli wszystko się poindeksowało, nie dotykał bym.

Jeśli niektóre podstrony ewidentnie trafiły do suplementala, zrobiłbym cannonical na kategorię główną. W drugą stronę (z głównej na podkategorie) byłoby lepiej, ale to raczej niewykonalne, bo nie da się z góry założyć którą podstroną kategorii trafić w którą podkategorię.

- Przypadek? Wszechświat nie może sobie pozwolić na taki luksus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugą stronę (z głównej na podkategorie) byłoby lepiej, ale to raczej niewykonalne, bo nie da się z góry założyć którą podstroną kategorii trafić w którą podkategorię.

No więc czy nie byłoby dobrze, że strony 2-16 będą miały "noindex" lub w linkach "nofollow"?

http://spinning.com.pl - przynęty spinningowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ich szkoda tak noindex.

Kiedyś w sklepie z site ok. 8 tys zrobiłem dość ostre cięcie stron, właśnie przez noindex, pod kątem obawy o duplikaty (nie miałem możliwości ustawienia cannonicala). Wyciąłem tak z indeksacji wyniki wyszukiwania, niektóre podkategorie, podublowane kategorie i takie tam pierdoły. Site spadł do ok. 5,5 tys. Z perspektywy czasu oceniam, że nie warto było. Brak jakichś spektakularnych efektów. W sumie to brak jakichkoliwek zauważalnych. Zaczynam żałować wyników wyszukiwania i właśnie się zastanawiam, czy przynajmnije ich nie przywrócić do indeksacji.

- Przypadek? Wszechświat nie może sobie pozwolić na taki luksus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ze spadkiem site zauważyłeś spadek ruchu?

Nie, zupełnie. Liczyłem wręcz na jakiś bonus, przecież polikwidowałem DC, więc wartość/postrzeganie strony przez algo Googlea powinno wzrosnąć. Ale nic kompletnie się nie wydarzyło. Odniosłem nawet wrażenie, że pozycje z tego powodu delikatnie majtnęły się w dół.

Czy ruch przeniósł się na inne podstrony?

Właściwie trudno odpowiedzieć na to pytanie, bo strony przecież dalej istnieją. Nie są tylko zaindeksowane.

A wyników wyszukiwania mi żal, bo kapitalnie zwraca to treść dla niektórych fraz, których, z pewnych względów, nie da się aż tak dobrze opędzić kategoriami, czy stronami produktów.

- Przypadek? Wszechświat nie może sobie pozwolić na taki luksus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zainteresuj się flagą canonical, a sciślej mówiąc rel="canonical"

Sklep dla sportowców w którym znajdziesz Odżywki oraz suplementy diety dla sportowców, sprzęt siłowy i fitness oraz akcesoria do sportów walki i treningowe Hurt-Detal. Szybka wysyłka na terenie polski i za granicę.

Sklep producenta sprzętu siłowego, fitness oraz akcesoriów do sportów walki. Wysoka jakość, przystepne ceny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zainteresuj się flagą canonical, a sciślej mówiąc rel="canonical"

Czy masz na myśli, aby umieścić kanoniczny url kategorii na wszystkich podkategoriach i ich stronach paginacji? Czy aby to na pewno jest to dobre rozwiązanie? W toku mojego rozumowania powinno być właśnie na odwrót, ale technicznie raczej to nie jest możliwe, aby precyzyjnie określić wylistowane produkty kategorii i dopasować je do poszczególnych podkategorii.

http://spinning.com.pl - przynęty spinningowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zabrzmi jak herezja ale moim zdaniem nie powinieneś robić nic. Noindexem możesz sobie wyrządzić szkodę a Google raczej nie zaniży wartości strony z powodu tych duplikatów. W sklepach tego typu duplikaty to norma i wujek G. „przyzwyczaił” się do nich. Canonicale to jeszcze gorszy pomysł bo to nie jest ten sam content.

Paginacje są unikalne wiec też nie kombinuj. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to unikalny head dla każdej podstrony, canonicale na sortowania, noidex na filtry. Pokaż stronę (możesz wysłać na priv ale nie gwarantuje że odpowiem) bo ciężko powiedzieć coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ich szkoda tak noindex.

Kiedyś w sklepie z site ok. 8 tys zrobiłem dość ostre cięcie stron, właśnie przez noindex, pod kątem obawy o duplikaty (nie miałem możliwości ustawienia cannonicala). Wyciąłem tak z indeksacji wyniki wyszukiwania, niektóre podkategorie, podublowane kategorie i takie tam pierdoły. Site spadł do ok. 5,5 tys. Z perspektywy czasu oceniam, że nie warto było. Brak jakichś spektakularnych efektów. W sumie to brak jakichkoliwek zauważalnych. Zaczynam żałować wyników wyszukiwania i właśnie się zastanawiam, czy przynajmnije ich nie przywrócić do indeksacji.

A robiłeś 301-ki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest kategoria główna a wszystko na to wskazuje najlepsze wyjście to całkowita rezygnacja z paginacji na stronie kategorii. Robimy statyczna stronę z linkami do podkategorii i kilkoma linkami do produktów (nowości, promocje itp.) Paginacje rozpoczynamy od podkategorii. Inne wyjście to domyślne danie na stronie 50 i więcej produktów ta by maksymalnie skrócić paginację.

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastososwać jednocześnie rel=prev/next oraz canonical sam na siebie - jak ma np ceneo :)

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak zoptymalizować sklep internetowy, aby wyeliminować w jak największym stopniu duplikowanie treści?....

Najprościej bedzie jak sprawdzisz jak zrobiły to inne sklepy ktore są w TOP w google

Xann, ja dopiero zaczynam, więc bądź proszę wyrozumiały na moje pytanie:

w jaki sposob sprawdzić jak inne sklepy osiągnęły pozycję TOP w google?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności