Skocz do zawartości

Strona firmowa na subdomenach dla danego miasta.


Krzysztof_kf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od dłuższego czasu zastanawiam się nad zmianą strategi pozycjonowania. Chodzi mi o to aby domenę główną pozycjonować na globalne frazy. a subdomeny na regionalne frazy.

przykładowo.

warszawa.nazwafirmy.pl

poznan.nazwafirmy.pl

Oczywiście wszystkie teksty na domenie głównej i pod domenach były by uzupełnione pod odpowiednią treść pod kątem seo. Jak uważacie warto się w to bawić, czy lepiej pozostać na domenie głównej i nią pozycjonować na frazy globalne a także regionalne warszawa, poznań, gdańska.

Nie ukrywam że takim pomysł nasunął się z serwisów ogłoszeniowych typu olx, gumtree, tablica itp.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł, wykorzystywany od dawna przez wiele firm, stawiaj jak najwięcej i pozycjonuj, zdecydowanie łatwiej i bezpieczniej. Świetna opcja to jedna podstrona = jedna fraza, a jak jeszcze osobno subdomeny to dosłownie idealnie.

Wielka Promocja - Pakiet Zaplecze 2014
czyli oprogramowanie za 1746 zł w cenie 777zł brutto

Mówimy o Microsite Manager Standard, SpamKat i BaseSystem - wszystko to, co potrzebujesz do zaplecza!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie potrzeba innego IP dla każdej subdomeny. Natomiast linkowanie ich między sobą nie powinno wpłynąć negatywnie, w końcu to jedna firma i naturalne jest że ma odnośniki do swoich filii.

Czu używanie tego samego szablonu na każdej subdomenie, ale innych tekstów może mieć jakiś negatywny wpływ ? Rozważam podobny problem, mam firmę która oferuje kilkanaście usług, na każdą usługę daję inną podstronę, dodatkowa działa ona prężnie w kilku miastach, stąd chciałem dać dla każdego miasta inną subdomenę , a każda z nich będzie miała kilkanaście podstron - jedna dla każdej usługi, myślę się że to najlepsze rozwiązanie. Jaka jest wasza opinia ?

Jednocześnie patrzę na konkurencję, oni mają tylko stronę na domenie głównej i kilkanaście podstron, po jednej dla każdej usługi, a na podstronie usługi mają wymienione wszystkie swoje filie stąd pokazują się na wiele miast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naturalnym jest, że jak firma ma kilka oddziałów w różnych miastach to może dla każdego miasta mieć osobną stronę która zachowuje wspólną identyfikację graficzną.

Jest to lepsze rozwiązanie od

mają tylko stronę na domenie głównej i kilkanaście podstron, po jednej dla każdej usługi, a na podstronie usługi mają wymienione wszystkie swoje filie

Bo w przypadku większej konkurencyjności fraz ciężko jest je wbić w topy, że nie wspomnę o niemożliwości dodania do mapek ...

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wal na krzysztof(to co wiadomo)seoinfo.edu.pl

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Linkowanie z sub-domen na domenę główna i tak przez Google już ot dawno traktowane jako linkowanie wewnętrzne.

Ja polecałem by stawić wizytówki na sub-domenach ale do głównej w ogóle nie linkować, natomiast z głównej na sub-domeny owszem. Teksty o firmie daj wszędzie unikalne to kosztuje grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, bo chyba nie warto zakłądać nowego. Jest taka sytuacja:

- jest sobie strona firmowa www.domenafirmowa.pl - kiedyś było tam wszystko, ale z czasem jest ograniczana do podstawowych informacji

- gdyż pojawiły się poddomeny, poświęcone określonym profilom działalności, np.: www.skupjablek.domenafirmowa.pl, www.hodowlagruszek.domenafirmowa.pl, www.pielegnacjasliwek.domenafirmowa.pl itp.

- na każdej subdomenie stoi oddzielna instalacja CMS'a

- każda z nich jest jakoś tam linkowana, każda na inne słowa kluczowe (po 3-5 fraz na stronę)

- czasami linkują do siebie wzajemnie, na razie rzadko, ale docelowo ma dojść wspólne menu na każdej subdomenie z linkami do pozostałych plus strony głównej.

- subdomen robi się coraz więcej (kiedyś były 3, obecnie 6, będzie więcej)

Pytania:

- czy tak jest dobrze? (w sumie w poście wyżej jest informacja, że linkowanie do siebie będzie traktowane jako wewnętrzne, więc nie zaszkodzi, jak rozumiem)

- czy trzeba się jakoś bardziej ograniczać z linkowaniem? Jeśli w krótkim czasie dojdzie powiedzmy po kilkanaście linków do każdej subdomeny (nawet tematycznych, nie śmieciowych), to nie zaszkodzi to np. domenie głównej, jako nienaturalny przyrost?

Zasadniczo: czy warto utrzymywać taki model, czy na siłę stawiać osobne domeny dla każdego profilu? Trochę by to utrudniło życie, zarówno administratorowi jak i odbiorcom...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności