Skocz do zawartości

Domena główna a subdomena


positive

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Sprawa wygląda następująco:

Pozycjonuję od kilku lat sklep internetowy z odzieżą powiedzmy www.sklepik.pl. Pozycje utrzymują się na bardzo dobrych pozycjach i nigdy nie ma z nim żadnych problemów, obojętnie jaki zwierzak Googla akurat atakuje.

Ze względu na popularność jednej marki klient stworzył sobie nowy, dodatkowy sklep na subdomenie, powiedzmy www.firma.sklepik.pl, gdzie oferuje towary tylko tej jednej firmy.

Po jakimś czasie pozycjonowane identyczne frazy obydwu sklepów zaczęły się na wzajem wypierać z serpów. Na niektóre frazy są 2 sklepy w wynikach, a na inne albo jeden albo drugi, bez jakiejkolwiek reguły. Sporo tagów title czy description jest powielonych, linki też wyglądają podobnie, przykładowo: www.sklepik.pl/buty i www.firma.sklepik.pl/buty

Chciałbym się zapytać czy miał ktoś kiedyś podobna sytuację, że Google wybiera sobie który sklep będzie pokazywał, ten z domeny głównej czy z subdomeny i jak ewentualnie coś takiego rozgryźć. Czy wystarczy np. mocne zróżnicowanie tagów czy opisów na stronie? Czy problem leży gdzieś głębiej.

Mam nadzieję, że zbytnio nie namieszałem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne są min kwestie:

  • inny skrypt sklepów albo jakiś dodatek który zróżnicuje podobne elementy
  • nieco inny zakres produktów
  • Inna konstrukcja URL www.sklep.pl/buty i firma.sklep.pl/obowie
  • inny architektura menu i linków wewnętrznych

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności