Skocz do zawartości

Jak się zabezpieczyć przed "kradzieżą" pomysłu


elwierka

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was zna jakieś sposoby na zabezpieczenie się przed "podłapaniem" (tudzież podkradnięciem) pomysłu na serwis przed programistą, który będzie pisał skrypt? Chcę zlecić napisanie skryptu ale boję się, że po zapoznaniu się ze szczegółami (funkcje serwisu itd) ta osoba po prostu podkradnie mój pomysł i sama utworzy to, co ja chcę zrobić. Może lepiej jest zawrzeć jakąś umowę? Tylko czy jako osoba prywatna czy lepiej jako firma?

Od razu napiszę też, że nie zamierzam sama pisać skryptu serwisu bo jest on bardzo rozbudowany, a ja nie mam takiego doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tylko jeszcze problem, jako kto i kiedy podpisać taką umowę. Nie wiem jeszcze, na ile mój serwis osiągnie sukces i póki nie muszę, nie zakładam firmy. Nie dostanę wyceny skryptu, póki nie powiem, jak ma działać serwis, a z kolei jak udzielę takich informacji, to ta osoba będzie wiedziała wszystko. W takiej sytuacji wydaje się, że potrzeba by podpisać taki papier jeszcze przed wyceną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta osoba po prostu podkradnie mój pomysł i sama utworzy to, co ja chcę zrobić.

:D

programista będzie wolał napisać ten projekt i wziąć pieniądze niż go "podkraść" -> średnio raz na tydzień spotykam się ze "świetnym" pomysłem i wymuszaniem tego typu umowy i takimi tam bzdurami :)

btw. daje 2 : 1 że nie ma tam takich funkcji z którymi się w ten czy inny sposób nie spotkałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje serwis na localhost w sejfie :olaboga:

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach