Skocz do zawartości

Prestashop Vs Shoper Vs Woocommerce


euPe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wiem, że wiele podobnych wątków było, jednak chciałbym pomóc komuś w doborze skryptu sklepu strickte pod jego działalność/możliwości.

- mała firma

- 1-2 os bez doświadczenia informatycznego

- nie będą w stanie sami nic zmienić w kodzie, wszystko będzie leżeć w rękach firmy, która wykona taki sklep

- produktów zapewne kilkaset, z upływem czasu może być więcej

- zapewne jeszcze nie wiedzą do końca jakie funkcjonalności/moduły będą chcieli

- przyjazny panel użytkownika z prostym wprowadzaniem produktów

Oferta Presty i Wordpressa przygotowanego opiewa z szablonem na kilka tysięcy + płatny support liczony od roboczogodziny.

Moim zdaniem dla kogoś bez jakiegokolwiek doświadczenia presta, czy skrypt na wordpressie może być zbyt trudna do opanowania. Dodatkowo poza bramkami nie ma chyba w nich żadnych integracji w ofercie, więc kolejne moduły to kasa+kasa za pracę. Firmy oferujące raczej małe.

Mam doświadczenie w konfiguracji Presty i WP (Woo,SleekStore) - shopera jednak znam od kilku dni, nie wiem jak wygląda support i jak wygląda kwestia tego sklepu w np. abonamencie platynowym 19zł/mc (jakieś ukryte koszta? )

Chciałbym poznać wasze zdanie, w szczególności użytkowników shopera.

Pozdrawiam

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Po roku użytkowania shopera mogę powiedzieć tyle, że drugi raz bym na niego nie postawił. Mam złe doświadczenia z polskimi softami sklepów, naprawdę. Jakoś z darmową aplikacją PrestaShop lub Magento takich akcji nie miałem. Zamiast płacić za shopera teraz kupiłbym drugi storefront do CS-Cart. Jeśli chodzi o shopera to jakość supportu jest bardzo słaba. Może i odpisują szybko, ale co mi po ich odpisywaniu, jeśli na poprawki rażących błędów trzeba czekać miesiące lub lata? Ponad rok temu opłaciłem shopera (licencja wolnostojąca), więc okres aktualizacji się właśnie kończy, a do tej pory nie działają rzeczy, które miały poprawnie działać we wrześniu ubiegłego roku. Prawie dwa miesiące temu zgłosiłem ważny błąd, niebawem ma wyjść aktualizacja, ale nie będzie zawierać poprawki na wspomnianego błędu. Zaproponowano mi hotfix polegający na własnoręcznej modyfikacji wartości w MySQL. Żart jakiś. W sklepie naprawdę masa rzeczy nie działa lub działa błędnie. Na zamkniętym forum użytkowników ludzie żalą się, że ich propozycje, prośby, zgłoszenia są olewane, a pomysły zmian/poprawek są kompletnie olewane.

A teraz ciekawostka w kwestii ważnej funkcjonalności. Chodzi o rabat kwotowy. W shoperze musiał wymyślać/kodować ją ktoś niespełna rozumu. Otóż chcąc dać rabat 100 PLN klient nie otrzyma rabatu 100 PLN tylko coś w okolicach. Shoper bowiem oblicza sobie najpierw procent, który stanowi to 100 PLN z całości kwoty produktu/koszyka i mnoży wartość produktu/koszyka razy otrzymany procent, dzięki czemu rabat wyjdzie np. 99,96 lub 100,08, ale nie wyjdzie 100 PLN. Na moje pytanie do pracownika supportu, czy on osobiście uważa, że ta funkcja działa prawidłowo i czy rabat kwotowy powinien działać tak jak u nich, czy jak w normalnym sofcie, otrzymałem odpowiedź, że powinien działać inaczej niż obecnie. Jednak nic z tym nie jest robione. Ja osobiście nie polecam tego softu z uwagi na wiecznie opóźniające się, źle działające poprawki/aktualizacje. Shoper nawet nie podaje w zamówieniu informacji o źródle zamówienia, nie wiadomo skąd klient wszedł. Wiem, że są od tego statystyki (np. Piwik), ale łatwiej na szybko takie rzeczy sprawdzić bezpośrednio w sklepie.

Moim zdaniem lepiej przeznaczyć pieniądze na sklep na PrestaShop, Magento lub jakiś płatny, ale zagraniczny. Poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem zwolennikiem aby mieć kontrole nad oprogramowaniem w przypadku sklepów i wybór Shopera według mnie jest zły. Lepiej wykup hosting - za 19 miesięcznie spokojnie coś na początek znajdziesz. Zainstaluje "preste" lub inny open sorce sklep. Gotowe skórki do takiego sklepu kupisz za rozsądne pieniądze i będziesz bardziej zadowolony.

Zawsze jak czegoś brakuje w systemie to możesz:

  • poszukać dodatku
  • poszukać firmy co go dla Ciebie napisze

A w zamkniętym oprogramowaniu (Shoper) będzie to trudniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@yasumi

Dzięki ze właśnie dziś sie zarejestrowałeś i wyraziłem swoją opinie

Tak jak w pozostałych wątkach , podawały odpowiedzi, wszystko zależy czego potrzebujesz, oczekujesz i jaki masz budżet, np. Wordpress według mnie nie nadaje sie jako sklep z wielu względów, ale jak masz 10 produktów i nie duże wymagania to jest to najlepsze i najtańsze rozwiazanie

2_tani_hosting_www.jpg

MyDevil.net chyba najlepszy hosting dla Dev i nie tylko ref
Najwartościowsze kursy online

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Otóż chcąc dać rabat 100 PLN klient nie otrzyma rabatu 100 PLN tylko (...)rabat wyjdzie np. 99,96 lub 100,08

MASAKRA


Z perspektywy SEO/SEM wg. mnie shoper najlepszy.

Możesz rozwinąć temat, wskazać jakies konkretne rozwiązania?

Filmy animowane typu explainer video. Najlepszy serwis AGD Gdańsk, jak zepsuje się lodówka, pralka lub inne urządzenie AGD. Organizujemy bezpieczny import z Azji do krajów Unii Europejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmr88 pewnie ma na myśli na przykład fakt, że na stronie producenta nie można dodać żadnego tekstu, gdyż strona producenta generowana jest automatycznie i zawiera jedynie produkty danego producenta. Dodatkowo nie można zmienić jej URL, jest on z góry nadany przez oprogramowanie (sklep.pl/pl_PL/producer/Nazwa-Producenta/id). Między innymi dlatego shoper jest taki "najlepszy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My stawiamy sklepy na Preście i woocommerce.

Osobiście lepiej mi leży ten drugi ostatnio, ale to zależy od wielu rzeczy, dla bardziej rozbudowanych sklepów z integracjami i większą ilością produktów już Presta.

Pozdrawiam, (-;

www.topposition.pl - Top Position

tp468x60_banerrr.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa odnośnie Shopera - nie działa zapamiętywanie koszyka. Nie wiem na jak długo i gdzie przechowywany jest koszyk, ale dodając produkty do koszyka jako gość wystarczy zamknąć przeglądarkę, uruchomić raz jeszcze sklep i koszyk jest pusty. Jakiś czas temu zostałem poinformowany, że zapamiętywanie koszyka działa nie dla gości, a dla zalogowanych użytkowników. Idiotyzm.

Postanowiłem co jakiś czas dorzucać tu po jednym błędzie, dopóki nie zostaną poprawione błędy zgłoszone przeze mnie kilka miesięcy temu. Minął ponad rok od zakupienia licencji samodzielnej i błędy, które były rok temu nadal występują, a support albo nie reaguje na błędy zgłaszane na forum, albo odpisuje, że przy kolejnej aktualizacji zostaną naprawione. Tradycyjnie, z kilkumiesięcznym poślizgiem wychodzi aktualizacja i błędy nie są poprawiane. Czasami też twierdzą, że zgłaszany błąd nie jest błędem (patrz rabat kwotowy, o którym pisałem już wcześniej). Przestrzegam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niedawno pierwszy raz postawiłem Prestą + szablon z Themeforest. Jestem zachwycony prostotą obsługi i konfiguracji. Sklep ma ok 5k produktów (integracje z 4 hurtowniami), wszystko na razie jest bezproblemowe i szybkie. Koszt łączny z modułami integracyjnymi i templatką to ok 500 zł netto + serwer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Shoper wali błędami już przy czystej instalacji. Ponieważ instalacja przebiega jakoś do końca to support sobie nic nie robi z wyskakujących przy instalacji błędów MySQL.

Wyszła w międzyczasie kolejna aktualizacja, ale oczywiście poprawki zgłoszonego przeze mnie błędu nie ma. Błąd dotyczy wybierania kategorii w kuponach rabatowych. Załóżmy, że chcę przypisać kupon rabatowy do wybranych kategorii - to w shoperze nie działa. Dzięki tamu udało nam się już sprzedać ze stratą, gdyż kupon rabatowy albo działa na wszystkie produkty, albo na produkty z kategorii, do której przypisany jest produkt o ID=1. Błąd został zgłoszony w sierpniu, do tej pory go nie naprawiono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lesiu weź się w garść i migruj na cokolwiek innego. Zamiast tracić czas na upierdliwe męki z lipnym skryptem zrobisz raz migrację i będziesz miał spokój. Bez sensu walić łbem o mur bez przerwy...

Integracja Sensoryczna | Góra Kalwaria | Integracja Sensoryczna Piaseczno

"Mam wielką łatwość w mówieniu innym co mają robić" - król Julian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lesiu mnie też to zastanawia, mocno na nich narzekasz z tego co piszesz masz powody. Coś musi jednak przemawiać za tym, że cały czas u nich jesteś i płacisz abonament... zdradzisz?

Filmy animowane typu explainer video. Najlepszy serwis AGD Gdańsk, jak zepsuje się lodówka, pralka lub inne urządzenie AGD. Organizujemy bezpieczny import z Azji do krajów Unii Europejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeki, mam też sklepy na innych softach, miałem na jeszcze innych, o których już nawet słyszeć nie chcę. Przed shoperem ten sam sklep stał na KQS, więc skok jest i tak na plus, choćby przez otwarty kod i możliwość jakiegokolwiek naprawienia/zmiany czegokolwiek. Ten jeden sklep sobie stoi na shoperze i na razie będzie tak stać, gdyż brak czasu na i sensu migracji. Lekko ponad rok jest na shoperze, nie chcę po raz kolejny migrować, wolę działać z kolejnym sklepem (inny soft, też płatny, choć jeden ze sklepów działa na prestashop i jakoś sobie radzi).

4play, nie płacę abonamentu, kupiłem licencję wolnostojącą, dlatego już nic im nie dopłacam, z tzw. "asysty" też zrezygnowałem i nie przedłużyłem tego, gdyż przez 12 pierwszych miesięcy nie doczekałem się naprawienia zgłoszonych i potwierdzonych przez nich błędów. Nie widzę więc sensu płacenia dodatkowych 736,77 zł brutto za kolejne 12 miesięcy braku naprawiania zgłoszonych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności