Skocz do zawartości

Wpływ Google Shopping Na Ruch Organiczny


Rekomendowane odpowiedzi

Przyglądam się ostatnio mocno rozwojowi Google Shopping i podejrzewam, że procent ruchu, który ta reklama zabiera ruchowi organicznemu jest już spory (a będzie jeszcze większy).

Czy ktoś z Was miał okazję prowadzić już testy, by sprawdzić jak wygląda transfer ruchu z długich ogonów produktowych na Google Shopping?

Podejrzewam, że to spore zadanie i na 100% nie da się tego określić, ale każde estymacje byłyby przydatne. Do tego wszystko zależy od branży i wyodrębnienia czynników.

Ze swojej strony mogę powiedzieć, że obserwuje spadek ogólnego ruchu w branży kosmetycznej (gdzie większość produktów na długie ogony jest w top 5 lub 10) o jakieś 5-10% odkąd Shopping solidnie zawitał w polskim internecie. Niestety to tylko wnioski 'na oko', bo nie jestem w stanie wykluczyć wszystkich czynników. Stąd moje pytanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Google Shopping (i jego poprzedników) korzystam od bardzo dawna na rynku USA. Kiedyś, jak jeszcze było zupełnie darmowe to mając Top1 na hasła i będąc w GS ruch się rozkładał mniej więcej 50%. Ostatnio trochę spadło, bo jak zaczęło być płatne to nagle większa konkurencja się zrobiła. Niemniej w USA mam dalej ruch na poziomie 30% z GS.

Na pewno warto w to inwestować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie wprowadzenie tego szopingu to ruch spadł z głównych fraz (w top 3) o około 30% :(

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności