Skocz do zawartości

Która Strategia Wg. Was Jest Najlepsza ?


klimek2008

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników niż ja, którego przygoda z Adwords trwa od niedawna:

Zapewne sporo zależy od tego co reklamujemy ale jeśli spróbować by wybrac ogólną strategie dla Adwords to która by to była ?

1. Od początku tryb dopasowania ścisły dla bardzo dobrze dobranych słów kluczowych i "pozycjonowanie" w Adwords pod te najważniejsze frazy

2. Tryb dopasowania przybliżony dla najwazniejszych słów kluczowych i z czasem eleminowanie pojedyńczych słów lub całych wyrażeń które nie są powiązane z celem

3. Połączenie sposobów 1 i 2

4. Inne Wasze propozycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma uniwersalnej odpowiedzi, wszystko zależy od kampanii, branży, specyfiki i klienta.

czasem masz słowa kluczowe, które były by super do dopasowania ścisłego ale są zbyt rzadko wyszukiwane,

czasem masz słowa kluczowe, które są za szerokie na dopasowanie do wyrażenia ale innej opcji nie masz i wtedy pozostaje Ci dodawanie wykluczeń.

Raczej unikaj dopasowania przybliżonego. Możesz też skorzystać z narzędzia "WYSZUKIWANE HASŁA" i wytypować sobie słowa, które wrzucisz w dopasowanie ścisłe lub dodasz do wykluczeń.

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

używając dopasowania ścisłego kierujesz reklamę do bardzo konkretnych osób. Te koszty przeważnie są wyższe niż w przypadku dopasowania np. przybliżonego.

Dlaczego?

Dlatego, że dopasowanie przybliżone będzie generowało masę podobnych i mniej podobnych, a na pewno nie korzystnych dla Ciebie fraz, które po zsumowaniu i wyciągnięciu średniej uzyskają niskie CPC - Ty nie będziesz świadomy tego, że pieniądze wydawane są w błoto na zbędne frazy (nie będziesz wiedział, czy też kontrolował raportu wyszukiwanych fraz), ale będziesz się cieszył mniejszym CPC.

W przypadku dopasowania ścisłego reklama pojawia się na bardzo konkretne frazy przez co stawka automatycznie nie jest uśredniana przez jakieś dodatkowo generowane frazy. Stawka jest przeważnie wyższa w przypadku dopasowania ścisłego niż w przypadku dopasowania przybliżonego itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Faktycznie, z tego co zauważyłam to Redjasper ma rację. Warto jednak zaznaczyć, że czasami z hasłem w dopasowaniu ścisłym można trafić jak kula w płot - przy dużej konkurencji w branży stawka rośnie nie raz każdego dnia po 50gr, a konwersje wcale nie :( Chyba jedyną receptą jest elastyczność i testowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej elastyczność... Pamiętajcie, że w jednej grupie reklam mając frazę:

[hydraulik kraków]

możecie również zastosować tą frazę w innych dopasowaniach (omijałbym jednak przybliżone):

+hydraulik +kraków

"hydraulik kraków"

Czy te frazy ze sobą konkurują? Nie do końca. System jest tak zbudowany, że wybiera te najbardziej dopasowane do zapytania - więcej możecie poczytać w artykule jaki napisałem. Dowiecie się w nim jakie są rodzaje dopasowań i jak działają oraz jak system wybiera frazy w różnych dopasowaniach w zależności od szukanych fraz przez Internautę.

Wracając do przykłądu

jak zadziałają frazy?

[hydraulik kraków] - załóżmy, że z ustawieniem domyślnym, czyli również literówki. Ta fraza będzie generowała bardzo konkretny ruch z dokładnie tej frazy i literówek - czasem niestety system zawodzi i za bardzo odmienia jakąś frazę - trzeba brać to pod uwagę.

"hydraulik kraków" - założenie jak wyżej, czyli dokładnie ta fraza razem z literówkami, ale również wszystkie frazy, które będą stworzone na bazie naszej, czyli np. tani hydraulik kraków itp. Daje do możliwości szukania nowych dobrych fraz, które generują konwersję. Bardziej rozbudowane frazy mogą być tańsze, dokładniejsze i mogą generować więcej konwersji, ale nie zawsze.

+hydraulik +kraków - te dopasowanie będzie służyło głównie do generowania nowych, podobnych fraz, które mogą być również skuteczne w kampanii. Zalecam zaglądanie do raportu wyszukiwanych fraz by wykluczać zbędne frazy.

Można również zastosować dopasowanie przybliżone, ale w takim przypadku trzeba musowo analizować raport wyszukiwanych fraz, ponieważ to dopasowanie będzie tworzyło najróżniejsze frazy, które w ogóle nie są Wam potrzebne, a mogą wyklikać Wam niepotrzebnie budżet. Jednak są one również dobrym źródłem nowych fraz, które mogą powodować konwersje, a dokładnie tańsze konwersje (przecież o to w tym wszystkim chodzi by były konwersje - naszym zadaniem jest obniżenia kosztów).

Stosowanie dopasowania przybliżonego zalecałbym dla osób, które nie są leniuszkami :), które są świadome zagrożeń stosowania tego dopasowania, ale umieją wykorzystać je na potrzeby kampanii i obniżania kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności